Mitä mieltä siitä, että perheenäiti juo olutta tms pitkin päivää ja on pöhnässä hieman sitten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
Olen katsellut tällaista touhua aika monessa perheessä näin kesäaikana. Kyseessä ovat yhäidit ja heillä lapsia.Esimerkkinä äiti, jonka nuorin on 3v ja 2 muuta alakoululaisia. Äiti ottaa olutta, lonkkua tms pitkin päivää ehkä 5-6kpl päivässä ja on sitten pienissä illalla. Lapset ei varmaan niin kärsi tästä, vaikka pienin 3v joutuukin olemaan isompien sisarten kanssa ulkona kun äiti juo ja tupakoi rauhassa. Ei tämä äiti ihan joka päivä ota, mutta usein kuitenkin. Mitä mieltä olette, voiko ilmoittaa johonkin?

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Olen katsellut tällaista touhua aika monessa perheessä näin kesäaikana. Kyseessä ovat yhäidit ja heillä lapsia.Esimerkkinä äiti, jonka nuorin on 3v ja 2 muuta alakoululaisia. Äiti ottaa olutta, lonkkua tms pitkin päivää ehkä 5-6kpl päivässä ja on sitten pienissä illalla. Lapset ei varmaan niin kärsi tästä, vaikka pienin 3v joutuukin olemaan isompien sisarten kanssa ulkona kun äiti juo ja tupakoi rauhassa. Ei tämä äiti ihan joka päivä ota, mutta usein kuitenkin. Mitä mieltä olette, voiko ilmoittaa johonkin?

Sosiaaliviranomaisille. Juoppo mikä juoppo!
Mun mielestä 5-6 on jo tosi paljon päivässä. Itse kun en ota olleenkaan.

No eihän tuo hyvä asia ole, mutta ei siitä mielestäni ole tarpeen tehdä mitään ilmoitusta. Kurjaa jos äidillä ei ole ketään sukulaista joka voisi hoitaa lapsia kesällä tai lasten isä ei ota lapsiaan koskaan luokseen pidemäksi aikaa, että äiti saisi välillä vähän tuulettua ja omaa aikaa. Onneksi lomat loppuu kohta ja toivottavasti vanhemmat selviävät taas töihin ja ns. arkirytmiin.

Jos on kyse yhdestä päivästä kerran kesässä niin tilanne aika eri kuin jos joka päivä joisi.

Mutta ihmetellä täytyy eikö muuta janojuomaa päivälle keksi, vois kai sitä ne ölpät juoda sittenkin kun lapset nukkuu?

5-6 pitkin päivää ei oo iso määrä jos on tottunut alkoholiin, mutta äkkinäiselle kyllä sellainen että siitä voi kännin saada.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos on kyse yhdestä päivästä kerran kesässä niin tilanne aika eri kuin jos joka päivä joisi.

Mutta ihmetellä täytyy eikö muuta janojuomaa päivälle keksi, vois kai sitä ne ölpät juoda sittenkin kun lapset nukkuu?

5-6 pitkin päivää ei oo iso määrä jos on tottunut alkoholiin, mutta äkkinäiselle kyllä sellainen että siitä voi kännin saada.

On se 5-6 kuitenkin sen verran etten ainakaan ite rattiin lähtis. Tuskin kuitenkaan sitä ensimmäistä on ihan aamupalalla auki sihauttanu. Ja mun mielestä on pieniä lapsia niin paikalla pitäis olla vähintään yks ajokuntonen aikunen, jos pitää lähtä vaikka sairaalaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:

On se 5-6 kuitenkin sen verran etten ainakaan ite rattiin lähtis. Tuskin kuitenkaan sitä ensimmäistä on ihan aamupalalla auki sihauttanu. Ja mun mielestä on pieniä lapsia niin paikalla pitäis olla vähintään yks ajokuntonen aikunen, jos pitää lähtä vaikka sairaalaan.

Täh? Eihän kaikilla ole edes ajokorttia saati autoakaan...

Taksi vie ja taksi tuo.

älä kuule viitti olla nipo! Kun tällä palstalla just muutamia viikkoja sit sanottiin, että jos menee taksilla ei tarvi olla selvinpäin!

Mistä muuten tiedät, miten paljon juo ja milloin? Aika tarkkaan olet saanut naista seurata, jos on noin hyvät tilastot koottuna.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Jos lapsilla ei ole selvinpäin olevaa hoitajaa ja tuo on tosiaan jokapäiväistä, ilmoittaisin ls-viranomaisille.

Tuossahan lukee, ettei toiminta ole jokapäiväistä, mutta sitä tapahtuu usein. Mikä nyt sitten on usein? Joillekin se on jokapäivä joillekin kerran kuussa. En vielä menisi lapsilta äitiään riistämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Pölijä:
Jos lapsilla ei ole selvinpäin olevaa hoitajaa ja tuo on tosiaan jokapäiväistä, ilmoittaisin ls-viranomaisille.

Tuossahan lukee, ettei toiminta ole jokapäiväistä, mutta sitä tapahtuu usein. Mikä nyt sitten on usein? Joillekin se on jokapäivä joillekin kerran kuussa. En vielä menisi lapsilta äitiään riistämään.

No sanotaan, että jos useamman kerran viikossa menee tuollainenkin määrä alkoholia ja äiti on selkeästi "pöhnässä" kuten ap sanoi, niin mun mielestä alkoholinkäyttö ei ole silloin hallinnassa ja se on ls-asia. Keneltäkäänhän ei lapsia riistetä yhden ls-ilmon perusteella ellei lapsia vakavasti laiminlyödä, vaan asia menee ls-työntekijöiden tutkittavaksi. Hehän voivat myös todeta, että tilanne on täysin OK.

No sanotaan, että jos useamman kerran viikossa menee tuollainenkin määrä alkoholia ja äiti on selkeästi "pöhnässä" kuten ap sanoi, niin mun mielestä alkoholinkäyttö ei ole silloin hallinnassa ja se on ls-asia. Keneltäkäänhän ei lapsia riistetä yhden ls-ilmon perusteella ellei lapsia vakavasti laiminlyödä, vaan asia menee ls-työntekijöiden tutkittavaksi. Hehän voivat myös todeta, että tilanne on täysin OK.

Eipäs siinä sanota, mitään pöhnien frekvenssistä. Sen sijaan keskustelussa oletetaan paljonkin.

Eipäs siinä sanota, mitään pöhnien frekvenssistä. Sen sijaan keskustelussa oletetaan paljonkin.

Aivan, siinä sanotaan, että äiti on "pienissä" minkä oletan tarkoittavan, että äiti on hieman humalassa.

Muoks. Oli pakko vielä tarkistaa mistä tuon "pöhnässä"-sanan sain. :D Se on otsikossa, vaikkei aloitustekstissä pöhnästä puhutakaan. Otsikossa siis puhutaan hyvin selkeästi pöhnästä. Sen frekvensseistä ei toki ole puhetta. Paitsi että äiti on tuossa tilassa usein.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Kuudesta kaljasta ei tule muuta kuin jano

Mä tulisin kyllä ihan tukevaan humalaa. :| kai tässä on pointtina se, että vaikuttaako se lastenhoitoon vai ei. Ja jos 3-vuotias laitetaan ulkoilemaan vanhempien lasten kanssa jotta äiti saa juoda ja tupakoida rauhassa, niin kyllähän se silloin vaikuttaa. Voihan kunnon alkoholisti vetää vaikka parikin mäyräkoiraa kaljaa ilman että se oikeastaan näkyy missään. Se ei kuitenkaan tarkoita, että olisi OK juoda niin paljon kun on vastuussa lapsista.

älä kuule viitti olla nipo! Kun tällä palstalla just muutamia viikkoja sit sanottiin, että jos menee taksilla ei tarvi olla selvinpäin!

Luitko sen jutun 1-2 vuotta sitten, missä glöginhuuruisia pikkujoulua pitänyttä perheenäitiä puhallutettiin päivystyksessä, kun toi sairaan lapsen lääkäriin kesken kutsujen.

Äiti oli puhallutuksesta suutahtanut =)

Siis oikeestikko jonkun mielestä kuus lonkeroa päivän aikana ei oo paha juttu. Mä oisin aivan kännissä kuuden jälkeen. Tosi huolestuttavaa et tuollanen tissuttelu hyväksytään tuosta vaan. Lapsia kun on paikalla niin AINA pitää olla yks ajokuntonen paikalla. Ja kyllä, se alkoholismi alkaa ihan sellasesta pienestäkin tissuttelusta.

Jospa hänen kannattais mennä a-klinikalle. Ja etenkin jos ei pysty lopettaan tissuttelua. Eri asia on haluaako lopettaa. Ketään ei voi väkisin saada raitistuun/lopettaan alkoholinkäyttöä. Tosiasiassa varmaan lastensuojelulla ei oo resursseja puuttua jokaisen tissutteluun. Jos tilanne ihan pahaksi menee, ilmoittaisin sitten.

Yhteistyössä