Mitä mieltä: sääntö/suositus ettei helteellä kylmää juomaa/suihkua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Niin otsikossa jo lukeekin että mistä tämmöinen neuvo on peräisin? Johtuuko se siitä että jos juo kylmää niin keho alkaa tuottaa lisää lämpöä ja suihkussa sama jos pesee itsensä kylmällä vedellä.
Että tulis vain enemmän kuuma?

En vain ollut koskaan ennen kuullut tuota neuvoa ennen kuin täällä palstalla nyt muutamana päivänä kun täällä on valiteltu helteitä.

Minä itse helteillä juon paljon kylmää ja käyn kylmissä suhkuissa, viimeksi tunti sitten ja kyllä virkisti ja tuli hyvä olo.

Miten te muut, käytättekö helteillä lämmintä vai kylmää vettä suihkussa ja juomisena?

En tykkää lämpimästä juomasta ja juoda kuitennii pitää ku hikoilee. Kylmä suihku ei kyllä paranna oloa ku hetkeks, sen sijaan järvessä uinti auttaa pitkäks aikaa. Ehkä sitten palstan mukaan helteellä ei saa edes uida.

Itse menen viileeseen suihkuun ja loppu suihkasun teen sitten lämpimän veden alla. Ja juon kylmää.

Jos juo kylmää niin keho joutuu lämmittämään sen ja sen takia tulee vielä enemmän kuuma. Ja kylmässä suihkussa alkaa veri virtaamaan kun keho yrittää lämmitellä itseään ja siten tulee kuumempi.

Mut itse rakasta viileitä/kylmiä suihkuja kesällä. :)

Niin tämä asia vain ihmetytti kun en ollut ennen kuullut, en silti sano että tässä olis oikeaa tai väärää.. kiinnostaa vaan että miten muut sitten tämän kokee. Mulla on kyllä se että kun helteellä menee suihkuun niin siinä on jo itsellä valmiiksi niin lämmin (kämppäkin niin kuuma) että jos suihkusta tulee lämmintä vettä niin se vain tukaloittaa oloa jonka huomaa aina siitä kun aukaisee hanan ja jos se on valmiiksi lämpimällä niin on jotenkin inhottavan tuntoista, pakko heti vääntää kylmälle.
Ja se on kyllä totta että uimassa käynti virkistää vielä enemmän, vaikka minua tuo kylmä suihkukin auttaa aika hyvin.

Jos pikaviilennystä kaipaan niin valutan kylmää vettä ranteille!

Prista siitruunoista mehua kannuun, lisää maun mukaan vettä esim 1-1,5l,sokeria kunnes maistuu makealle ja lopuksi ripaus suolaa, ihan sillain vaan ettei ala maistuu suolaiselle.

Yhteistyössä