Mitä mieltä päivän syömisistäni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahmimishäiriö nostaa päätään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ahmimishäiriö nostaa päätään

Vieras
aamulla : 2 kaurapalaa Oivariinilla ja kevyt balkanilla, kurkkua, appelsiini, kahvia ~5 kupillista

lounaaksi : koskenlaskijajuustomakaronilaatikkoa, punajuurisalaattia, maitoa lasillinen

päiväkahvit ja sen kanssa pätkä wienerpitkoa .. lakuja muutama

jäätelö
2 camping - makkaraa sinapilla
juustoa siivutettuna useita siivuja
limsaa n. litra..
kahvia ja wieneriä taas pari palasta .. karkkia kourallinen
1½ pizzaa (melko pientä, coop xtran pakaste)
aurajuustoa maistelin
karkkia kourallinen
limsaa taas..
tomaatti

maha kipeä, oksettaa .. silti mietin koko ajan mitä söisin vielä... että ihminen voi olla sairas paska :( ja läski :(

Oot tommonen iltasyöjä, kuten minäkin. Ahmimishäiriöstä mulla sinänsä ei oo kokemusta, mutta mieliteoista ja hillittömästä mättämisestä itse pääsin eroon karppaamalla. Syön 2-3 krt/pvä, eikä oo nälkä siinä välissä. Ennen karppaamista pystyin syömään ihan mitä vaan, esim. pizzan päälle levyllisen suklaata ja pussin lakua, eikä ollu ees mitenkään erityisen täysi olo...

Minä olin ennen tuollainen ja siksipä ylipainoa 20 kg. Tässä viimeisen vuoden aikana olen päässyt tavasta eroon ja laihtunut 9 kg. Melkoista itsekuria tämä on vaatinut ja nälkä välillä hirveä, kun tapanani on valvoa pitkään, usein yli puoleen yöhön ja edellinen ruoka iltapäivällä.

Aamulla ja aamupäivällä söin tosi vähän. Illalla sitten telkun tai kirjan ääressä saatoin syödä reilusti yli 2000 kcal ja siihen saattoi kuulua mitä vain esim. voileipiä, pitsaa, sipsiä, karkkia, mielettömät määrät sokerijogurttia. Saatoin olla ähkyssäkin ja silti söin, kun kaapissa oli herkkua.

Mun mielestä tuossa ei ole edes paljon. RUoan laatu sen sijaan on ihan kökkö, makkarat, pizzat ym. Mutta määrällisesti ei ole paljon, ei läheskään sen vertaa mitä itse syön ja olen kuitenkin vain 52kg.

Mun mielestä tuossa ei ole edes paljon. RUoan laatu sen sijaan on ihan kökkö, makkarat, pizzat ym. Mutta määrällisesti ei ole paljon, ei läheskään sen vertaa mitä itse syön ja olen kuitenkin vain 52kg.

Kyllä minä laskeskelin, että yli 3000 kcal, jos limsa sokerilimsaa ja sitä yli litra, juustoja, juustolla maustettua makaronilaatikkoa, karkkia useampana kertana, wienerit tosi rasvaisia, pitsaa ja makkaraa.

Mä olin ennen samanlainen. Ja olen vieläkin, mutta kun jätän hiilihydraatit tiukasti minimiin, mulle ei tule noita ahmimisjuttuja eikä vastustamattomia mielitekoja. Syön kaksi kertaa päivässä ja todella vähän. Tykkään tästä ruokavaliosta muutenkin, kun nälkäänsä saa syödä ihania herkkuja ihan luvan kanssa. Etenkin kun mä oon aina ollut enemmän suolaisten herkkujen kuin makeiden perään.

Itseni tuntien tulen syömään tänä iltana vielä vaikka mitä. Herkkuani hedelmäpommijogurttiakin on kaapissa, samoin tuota himoitsemaani kaurapuikulaa.
Pakastimessa on jäätelöä.
Oikeesti jos näkisitte mun vatsan nyt.. äärimmilleen pingottunut pallo. Ja mietin vaan syömistä koko ajan..

[QUOTE="vieras";24385189]Kyllä minä laskeskelin, että yli 3000 kcal, jos limsa sokerilimsaa ja sitä yli litra, juustoja, juustolla maustettua makaronilaatikkoa, karkkia useampana kertana, wienerit tosi rasvaisia, pitsaa ja makkaraa.[/QUOTE]

Voi olla, mä en osaa laskea kaloreita, eikä oo ikinä tarvinnu laskea. Mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että määrällisesti tuossa ei ole paljoa syöty vaan laatu on huono. Eli sillon kai kaloreitakin tulee paljon.

Itseni tuntien tulen syömään tänä iltana vielä vaikka mitä. Herkkuani hedelmäpommijogurttiakin on kaapissa, samoin tuota himoitsemaani kaurapuikulaa.
Pakastimessa on jäätelöä.
Oikeesti jos näkisitte mun vatsan nyt.. äärimmilleen pingottunut pallo. Ja mietin vaan syömistä koko ajan..

Auttaako siihen syömishimoon mikään? Juominen? Tai jotain muuta?

Joo, ihan riittävästi syöt. aamulla alkoi terveellisesti, mutta sitten lounaan jälkeen meni pipariksi. Harmi.
en viitsi kertoa mitä itse olen syönyt, hiilareita vaan.

Jos aamulla aloittaa pelkällä hiilareilla ja lounaalla jatkaa hiilareilla ja rasvalla (missä ihmeessä proteiini???), niin mitä muuta voi illalta odottaa, kuin että tulee ahmittua kaikkea paskaa. Minä olen alipainoinen ja minun elimistöni toimii silti juuri noin myös. Pitää olla kunnolliset harkitut ateriat, eikä osteta määrättömästi herkkuja kotiin. Jos minulla on pussi sipsejä kotona ja karkkia, niin niitä syön pitkin päivää ja kunnon ruoka jää väliin. Tuolla ruokavaliolla sinulla voi olla myös puutoksia, koska et syö normaalia monipuolista ruokaa. Ei ihme, jos jo senkin vuoksi nälättää.

Auttaako siihen syömishimoon mikään? Juominen? Tai jotain muuta?

No ei oikein, jos kunnolla jää putki päälle niin sit oon vaan kotona ja jumitan ja syön... joskus oon ajanut jopa toiseen kaupunkiin kauppaan ostamaan pikaruokaa ja herkkuja kun en kehtaa lähikaupassa käydä .. ja sit oon kotona ja syön ja syön....

on sellaistakin että oon perunut jonkun iltamenon kun on jääny syöpöttely päälle. Kun syö liikaa ja tulee kipeeks, tuntee ittensä niin luuseriks ja epämiellyttäväksi ja kaikkea etten todellakaan voi lähteä ihmisten ilmoille :/

pahinta tää oli n. 2 vuotta sitten, sit sain mielialalääkkeet joita söin n. vuoden ... hitusen parani tää homma mut nyt lipsuu pahasti ..

Tunnistin vanhan bulimikon itessäni, oon ollu yi 10 vuotta kuivilla... mutta ku olen käyny kaupassa viimex tiistaina ni ei tääl oikeen ollu mitää... Tänään oon syöny aamul kaks reissarii sulatejuustolla, tonnikalasalaatin ite tein oli öljyssä se tonnikala, lautasellinen makaronimössöö, kaks reissaria tuorejuustolla ja sit iski kauhee kohtaus päälle... söin kahdeksan oliivia ja kolme lusikallista suklaalevitettä ku poika otti purkin pois et siitä riittää sen leivän päälle... hah haa mäpäs löysinkin puol purkkia jäzkii pakastimesta otin sen just huoneen lämpöön, koht alkaa terapiassa ja syön sit sen jäätelön siinä

Yhteistyössä