Mitä mieltä onko moukkamaista pitää sisällä hattua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9MM.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

9MM.

Tunnettu jäsen
13.05.2024
2 918
145
63
39
Niinkuin tässä uutisessa väitetään tuon nuoren miehen pukeutumisesta voiko olla niin että toisille se lippis tai pipo kuuluu asusteseen ja myös sisällä jos tulee siitä hyvä olo itselle? Ja tuo varmuutta ja ilman sitä tulisi orpo olo sitten? Ja epämukava olo mut hattu korjaa sen. Et miksi hattu pitäisi baarissa ottaa pois? Mun mielestä tässä tilanteessa ihan normaalia eikä moukkamaista. No entäs ruokapöydässä hattu päässä. Itel se ongelma et jos otan hatun päästä ni pitkät hiukset tulee tielle ja jotenkin oon niin tottunut et pipo päässä paitsi nukkuessa. Mut toki olen juhlissa tai muissa tapahtumissa käyttänyt ponnaria. Mulla pikkunen tukka ongelma pitäisi mennä rasta parturille et avais kokonaan hiukset nyt ne on vähän sielt pohjalt kiinni toisissaan et ne pitäisi saada auki. Toki käsin auon niitä suurimpia mut jotain jää siksi ehkä käytän enempi pipoo ni ongelma pysyy maton alla. Olen kuin jaska jokunen riepunsa kanssa. Onko teillä jotain asustetta jota käytätte lähestulkoon aina? Parturis se ongelma et en vältsii haluis jutella mut onko se epäkohteliasta olla hiljaa ja katsella miten työ edistyy ja ajatella niitä näitä. En oo parturissa käynnyt varmaan 15vuoteen. Olen miettinyt pitäiskö leikkaa rastat pois et vois helpommin käydä huoletta suihkussa ja pestä hiukset et pientä laittoo ne vaatis kyllä et tulis komeemmat niistä. Ku se hyvä puoli näissä on ettei joka päivä tarvitse peiliä tuijottaa et onks hiukset hyvin. Joskushan niitä hiuksii tuli laitettuu pitkäänkin että mielytti itseä. Nyt sitä ongelmaa ei ole.. mut siis onko moukkamaista pitää lippistä sisällä ja varsinkin jossain baarissa?.

Käy kirjastossa lukemassa kultaisen tai hyvän käytöksen kirjaa niin saat vastauksen.
No itse en laske hattua sisällä päässä huonoksi jos se itelle sopii ja ei ole mielestäni huonoa käytöstä jotkut tavathan voivat muuttuakkin vuosien varella et mikä joskus oli hyvä tapa ei välttämättä tänään tarvii olla. Asukokonaisuuteen voi kuulua niin moni juttu eikä sitä liikoja tarvitsisi ihmetellä muiden. Mut nolottaako seuralaista jos toinen pitää hattua vaik ravintolas päässä vai voisiko siihenkin suhtautua neutraalimmin. Onhan keittäjilläkin hattu aina päässä kun tekevät ruokaa. ettei hiuksia mene ruokaan? Niin voiko sitten asiakkaan laita olla sama ja siksi pitää hygienia syistä hattua päässään syödessään? Itseä ei haittaa ollenkaan jos joku syö hattupäässä enkä tekisi siitä numeroa

Tapakulttuurissa on vaan sellainen juttu, että sitä ei itse päätetä mikä on tai ei ole hyvän tavan mukaista. Ja miehillä päähine sisätiloissa on etiketin vastaista eli jos haluaa hyviä tapoja noudattaa, niin ottaa sitten pipan päästä.

En nyt sinänsä tiedä onko asialla hirveästi merkitystä ja kuinka moni nykyään enää moisiin kiinnittää huomiota, mutta joka tapauksessa sen taakse ei voi mennä, että omasta mielestä asia on ok ja siksi sen pitäisi olla kaikkien muidenkin. Kyllä niillä muilla on oikeus aina närkästyä siitä, jos joku valitsee olla noudattamatta hyviä tapoja.

Tapakulttuurissa on vaan sellainen juttu, että sitä ei itse päätetä mikä on tai ei ole hyvän tavan mukaista. Ja miehillä päähine sisätiloissa on etiketin vastaista eli jos haluaa hyviä tapoja noudattaa, niin ottaa sitten pipan päästä.

En nyt sinänsä tiedä onko asialla hirveästi merkitystä ja kuinka moni nykyään enää moisiin kiinnittää huomiota, mutta joka tapauksessa sen taakse ei voi mennä, että omasta mielestä asia on ok ja siksi sen pitäisi olla kaikkien muidenkin. Kyllä niillä muilla on oikeus aina närkästyä siitä, jos joku valitsee olla noudattamatta hyviä tapoja.
Noh kuka tuon etiketin teki ja milloin et hattu sisällä pois päästä?. Ite en ollut mukana tuossa päättämässä sitä asiaa joten kyllä sen käytännön voi ottaa uudelleen harkintaan ja muuttaa sitä että on ok jos pidät hattua sisällä ja se ei tee sinusta moukkaa. Eli jos se olisi hyväksyttyä se ei kertoisi sinun hyvistä tapojen noudattamisesta mitään?. Mitä jos se tapakouluttaja silloin aikoinaan olisi sanonut että voi olla hattu päässä sisällä.ni nyt ei kukaan olisi mitenkään moksiskaan asiasta. eli kun yksi joskus sanoi että nuin on asia ni sillä mennään sit vai. Mitä jos se olisi sanonut että hattu pitää olla päässä sisällä ni sittenkö seuraisimme sitä ajatusta? Ja mitä jos on jonkunverran hilsettä ni sekin varisee ruokaan ja voi lentää seuralaisen lautaselle mut nyt pipo estää sen taphtumisen jos siis tätä ongelmaa on edes? Ja mitä jos ruokaan lentää hius sitten arvuutellaan onko se työntekijän hius vai oma ja joutuu tuomaan uuden annoksen josta tulee kuluja ravintolalle? Mut pipo pitää hiukset kätsysti koossa ja ei ole tätä ongelmaa?😁

Noh kuka tuon etiketin teki ja milloin et hattu sisällä pois päästä?. Ite en ollut mukana tuossa päättämässä sitä asiaa joten kyllä sen käytännön voi ottaa uudelleen harkintaan ja muuttaa sitä että on ok jos pidät hattua sisällä ja se ei tee sinusta moukkaa. Eli jos se olisi hyväksyttyä se ei kertoisi sinun hyvistä tapojen noudattamisesta mitään?. Mitä jos se tapakouluttaja silloin aikoinaan olisi sanonut että voi olla hattu päässä sisällä.ni nyt ei kukaan olisi mitenkään moksiskaan asiasta. eli kun yksi joskus sanoi että nuin on asia ni sillä mennään sit vai. Mitä jos se olisi sanonut että hattu pitää olla päässä sisällä ni sittenkö seuraisimme sitä ajatusta? Ja mitä jos on jonkunverran hilsettä ni sekin varisee ruokaan ja voi lentää seuralaisen lautaselle mut nyt pipo estää sen taphtumisen jos siis tätä ongelmaa on edes? Ja mitä jos ruokaan lentää hius sitten arvuutellaan onko se työntekijän hius vai oma ja joutuu tuomaan uuden annoksen josta tulee kuluja ravintolalle? Mut pipo pitää hiukset kätsysti koossa ja ei ole tätä ongelmaa?😁
Käy parturissa ja osta pullo head and shoulders hilsesampoota niin voit huoletta ottaa pipon päästäsi sisätiloissa.

Käy parturissa ja osta pullo head and shoulders hilsesampoota niin voit huoletta ottaa pipon päästäsi sisätiloissa.
Miksi ihmeessä menisin parturiin kun olen kuitenkin tykännyt näistä hiuksista ja jotenkin kokonaisuuteen sopii pipo ja sen enempiä mun ei ulkonäkö asioita tarvitse murehtia 😁 vaan mulla on hyvä fillis. Jollekkin sopii hattu ja toisille ei. Ehkä tää joka päätti et hattu sisällä ei oo ok nih ei edes itse pitänyt hatuista ja ujutti tämän tavan tavaksi et niin sen kuuluu mennä?. Esim oliko trubaduureilla kuningaiden linnassa hattu päässä kun soittelivat banjojaan ja viihdyttivät kuningasta? Monissa vanhois kuvis on hattui päässä ja miksi nainen saa pitää hatun päässään ruokapöydässäkin et onko tämä sitten hattupäisten miesten sorsimista? Ku eiks sen käytöksen pitäisi enempi merkkaa eikä se mitä pittää yllänsä?

Miksi ihmeessä menisin parturiin kun olen kuitenkin tykännyt näistä hiuksista ja jotenkin kokonaisuuteen sopii pipo ja sen enempiä mun ei ulkonäkö asioita tarvitse murehtia 😁 vaan mulla on hyvä fillis. Jollekkin sopii hattu ja toisille ei. Ehkä tää joka päätti et hattu sisällä ei oo ok nih ei edes itse pitänyt hatuista ja ujutti tämän tavan tavaksi et niin sen kuuluu mennä?. Esim oliko trubaduureilla kuningaiden linnassa hattu päässä kun soittelivat banjojaan ja viihdyttivät kuningasta? Monissa vanhois kuvis on hattui päässä ja miksi nainen saa pitää hatun päässään ruokapöydässäkin et onko tämä sitten hattupäisten miesten sorsimista? Ku eiks sen käytöksen pitäisi enempi merkkaa eikä se mitä pittää yllänsä?
Että kun käyttäytyy ruokapöydässä miuten hyvin niin voi syödä brutaalisti sormineen.

Että kun käyttäytyy ruokapöydässä miuten hyvin niin voi syödä brutaalisti sormineen.
Noh jotkut ruuat syödään sormilla esim tacot? Ja pitsasta käytän väil et syön sormin mut yleensä kyllä haarukkaa ja veistä käytän pitsankin kanssa ja juuh esim kun oltu treeniksellä ni on ruokaa tilatessa unohtunut pyytää kerta käyttö välineet ni on tullu brutaalisti jopa juustokerma peruna kanakebabbia syötyä sormin on ollut kova nälkä eikä välineitä ni minkäs teet. Mikä sinusta siinä sormin syömisessä on brutaalia? Esim härän gripsi on niin iso et luusta on hyvä pitää kiinni ja järsiä sitä lihaa siitä kuin nyhjätä haarukoiden ja veitsien kaa? Tai esim ne hornetin kanakoivet ni kyl mä ne käsin jyrsin. Etkö sinä muka koskaan jyrsi käsin muka ruokaa? Mut hauskaa myönetyäkööt et tätä ei saisi tapahtua mut välillä leikin obelixia siitä asterixistä ja obelixistä kun sehän syö koko villisian käsin ni jos järsin lihaa käsin niin välillä kuvittelen olevinani obelix 😁 mut joo ruuallahan ei pidä leikkiä ja esim ku mökillä ollut ni oon saattanut pihvin mikä jääkapissa hotkaista sen sellaisenaan. Mut joo muistakko sen titanicikin kohtauksen mis jack tulee sinne ykkösluokkaan syömään niin on ihmeissään kun työvälineitä yhtä illallista varten oli monia rivissä ni saattais tuoda itellekin harmaita hiuksii mikä mihinkin ruokaan kuuluu. Oletko sinä ollut illallisilla misä lautasen viereen tulee pitkä rivi eri ateraimia ja osannut käyttää niitä oikein?. Mut kylhän tuo ateraimien käytyö on suotavaa helpottaa ruokailua enkä ravimtolassa söisi käsin. Tietty jos jotan mäkin ranui vetelee sormin on se jees vai miten itse syöt ranskalaiset? Jännä muuten kotona syön rankalaiset haarukalla mutta tyyliin mäkissä dippailen ne ranut sormin ketsuppiin tai valkosipuli majoon jotenkin hankalaa dipata siihen pikku kuppiin jos käyttää haarukkaa. Ja hampurilaiseen käärin paperiin niin ettei majot tursuu toisesta päästä vaatteille. Sit jos vähän hienomassa paikassa ni syön kyl hampparin haarukoin ja veitsin et noi on tilannekohtasia ehkäpä sitten? Ja pidätkö sinä vauvojakin barbaareina kun hehän syövät paljon myös tyyliin puuroakin käsin kun opetellaan syömään.

Epämiehekästä pitää päähinettä sisätiloissa, poikkeuksena oma koti ja kaupassakäynti. Esim.kirjastossa tai konsertissa ollessa moukkamaista. Tällaista ei pitäisi joutua edes kysymään.

On sisätilat ja sisätilat.
Esim. kirkossa ja ravintolassa lakki pois päästä.
Liiterissä, ladossa, ostarissa lakki päässä.
Nojoo sait miettimään tota kirkko juttua ja olin jannan keikalla hattu päässä kirkossa et joo tuli vähän huonoa oloa sydämmeen. Mut sit aloin miettiin et saahan naisetkin kirkossa pitää hattua ni miksei mieskin jos sillä on siinä asusteessa mukavempi tulla kirkkoon nih onko kirkolla varaa häätää nämä pois luotaan vai katsotaanko et hattupäässä saa tulla kirkkoonkin ku eihän sen pitäisi olla kenellekkään ongelma. onko se sitä Jumalallekkaan et mitä jos kirkkoon tulee hattu päässä. Mut ymmärrän poikkeuksen et kun ollaan esim vainajan arkun ääressä ja vainajan edessä otetaan lakki päästä kunnioitaaksemme hänen muistoaan ku eig genteil ja tarille oteta hattu pois päästä nih ehkä hyvä ottaa siinä kohtaa pois kun kävelee sinne arkulle antmaan viimeisen saluten komradeneilleen tai muulle läheiselleen. Mut muuten olisi oma valinta et missä pitää hattua myös siel kirkos tai sitten tietenkään kasteen aikana. ei ois. voihan joku aikuinenkin halua kastautua vai ajaako järvessä uinti saman asian sitten? Ja siis kun on se ripitys kirkossa ni niillä lapsilla ei silloin olisi hattua päässä.

Noh jotkut ruuat syödään sormilla esim tacot? Ja pitsasta käytän väil et syön sormin mut yleensä kyllä haarukkaa ja veistä käytän pitsankin kanssa ja juuh esim kun oltu treeniksellä ni on ruokaa tilatessa unohtunut pyytää kerta käyttö välineet ni on tullu brutaalisti jopa juustokerma peruna kanakebabbia syötyä sormin on ollut kova nälkä eikä välineitä ni minkäs teet. Mikä sinusta siinä sormin syömisessä on brutaalia? Esim härän gripsi on niin iso et luusta on hyvä pitää kiinni ja järsiä sitä lihaa siitä kuin nyhjätä haarukoiden ja veitsien kaa? Tai esim ne hornetin kanakoivet ni kyl mä ne käsin jyrsin. Etkö sinä muka koskaan jyrsi käsin muka ruokaa? Mut hauskaa myönetyäkööt et tätä ei saisi tapahtua mut välillä leikin obelixia siitä asterixistä ja obelixistä kun sehän syö koko villisian käsin ni jos järsin lihaa käsin niin välillä kuvittelen olevinani obelix mut joo ruuallahan ei pidä leikkiä ja esim ku mökillä ollut ni oon saattanut pihvin mikä jääkapissa hotkaista sen sellaisenaan. Mut joo muistakko sen titanicikin kohtauksen mis jack tulee sinne ykkösluokkaan syömään niin on ihmeissään kun työvälineitä yhtä illallista varten oli monia rivissä ni saattais tuoda itellekin harmaita hiuksii mikä mihinkin ruokaan kuuluu. Oletko sinä ollut illallisilla misä lautasen viereen tulee pitkä rivi eri ateraimia ja osannut käyttää niitä oikein?. Mut kylhän tuo ateraimien käytyö on suotavaa helpottaa ruokailua enkä ravimtolassa söisi käsin. Tietty jos jotan mäkin ranui vetelee sormin on se jees vai miten itse syöt ranskalaiset? Jännä muuten kotona syön rankalaiset haarukalla mutta tyyliin mäkissä dippailen ne ranut sormin ketsuppiin tai valkosipuli majoon jotenkin hankalaa dipata siihen pikku kuppiin jos käyttää haarukkaa. Ja hampurilaiseen käärin paperiin niin ettei majot tursuu toisesta päästä vaatteille. Sit jos vähän hienomassa paikassa ni syön kyl hampparin haarukoin ja veitsin et noi on tilannekohtasia ehkäpä sitten? Ja pidätkö sinä vauvojakin barbaareina kun hehän syövät paljon myös tyyliin puuroakin käsin kun opetellaan syömään.
blaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpe

Noh kuka tuon etiketin teki ja milloin et hattu sisällä pois päästä?. Ite en ollut mukana tuossa päättämässä sitä asiaa joten kyllä sen käytännön voi ottaa uudelleen harkintaan ja muuttaa sitä että on ok jos pidät hattua sisällä ja se ei tee sinusta moukkaa. Eli jos se olisi hyväksyttyä se ei kertoisi sinun hyvistä tapojen noudattamisesta mitään?. Mitä jos se tapakouluttaja silloin aikoinaan olisi sanonut että voi olla hattu päässä sisällä.ni nyt ei kukaan olisi mitenkään moksiskaan asiasta. eli kun yksi joskus sanoi että nuin on asia ni sillä mennään sit vai. Mitä jos se olisi sanonut että hattu pitää olla päässä sisällä ni sittenkö seuraisimme sitä ajatusta? Ja mitä jos on jonkunverran hilsettä ni sekin varisee ruokaan ja voi lentää seuralaisen lautaselle mut nyt pipo estää sen taphtumisen jos siis tätä ongelmaa on edes? Ja mitä jos ruokaan lentää hius sitten arvuutellaan onko se työntekijän hius vai oma ja joutuu tuomaan uuden annoksen josta tulee kuluja ravintolalle? Mut pipo pitää hiukset kätsysti koossa ja ei ole tätä ongelmaa?
blaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpeblaablaablaaaeijaksalukeetååpe

Niinkuin tässä uutisessa väitetään tuon nuoren miehen pukeutumisesta voiko olla niin että toisille se lippis tai pipo kuuluu asusteseen ja myös sisällä jos tulee siitä hyvä olo itselle? Ja tuo varmuutta ja ilman sitä tulisi orpo olo sitten? Ja epämukava olo mut hattu korjaa sen. Et miksi hattu pitäisi baarissa ottaa pois? Mun mielestä tässä tilanteessa ihan normaalia eikä moukkamaista. No entäs ruokapöydässä hattu päässä. Itel se ongelma et jos otan hatun päästä ni pitkät hiukset tulee tielle ja jotenkin oon niin tottunut et pipo päässä paitsi nukkuessa. Mut toki olen juhlissa tai muissa tapahtumissa käyttänyt ponnaria. Mulla pikkunen tukka ongelma pitäisi mennä rasta parturille et avais kokonaan hiukset nyt ne on vähän sielt pohjalt kiinni toisissaan et ne pitäisi saada auki. Toki käsin auon niitä suurimpia mut jotain jää siksi ehkä käytän enempi pipoo ni ongelma pysyy maton alla. Olen kuin jaska jokunen riepunsa kanssa. Onko teillä jotain asustetta jota käytätte lähestulkoon aina? Parturis se ongelma et en vältsii haluis jutella mut onko se epäkohteliasta olla hiljaa ja katsella miten työ edistyy ja ajatella niitä näitä. En oo parturissa käynnyt varmaan 15vuoteen. Olen miettinyt pitäiskö leikkaa rastat pois et vois helpommin käydä huoletta suihkussa ja pestä hiukset et pientä laittoo ne vaatis kyllä et tulis komeemmat niistä. Ku se hyvä puoli näissä on ettei joka päivä tarvitse peiliä tuijottaa et onks hiukset hyvin. Joskushan niitä hiuksii tuli laitettuu pitkäänkin että mielytti itseä. Nyt sitä ongelmaa ei ole.. mut siis onko moukkamaista pitää lippistä sisällä ja varsinkin jossain baarissa?.
Kun nyt suoraan kysyt: on.

Ja hei just tuli paavilta päivitys instassa ja sillä oli hattu päässä sisällä ja onhan niillä piispoillakin se tötterö hattu päässä sisällä ni miksi mä en sit muka vois olla pipo päässä kirkossa. Eli ei se ole vakavaakaan sitten

Yhteistyössä