mitä mieltä olette tästä ihanasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xxx

Vieras
anopista tai oikeastaan ex-anopistani...
erottuani miehestäni ja poikamme isästä, ei tämä mummo ole lapsenlastaan käynnyt katsomassa kuin muutaman kerran. sitten kun isällä on tapaaminen joka toinen viikonloppu, tämä mummo asuu siellä. ostelee pojalle tavaraa sinne ja päättää mitä ostetaan. esim. syöttötuolin valitsi sinne pojalle, kun minun tarjoamani oli "turvaton hetku" :O

täällä kun on käynnyt ne muutamat kerrat uhmaa minua. esim. jos sanon että älä anna pojalle sitä tai tätä, hän antaa sen varmasti ja sanoo että mummin kanssa on eri säännöt. :/ tuntuu että hän jyrää minut ja puuttuu liikaa kasvatukseen. mielestäni nuo jokatoinen vkon loppu on isän ja pojan omaa aikaa, mutta tämä mummo hoitelee poikaa sielä. minua oikein sylettää ajatella.

olen hänelle sanonut että voi poikaa käydä täällä katsomassa ja me voimme mennä hänen luokseen, mutta kutsua ei ole tullut ja koskaan hän ei meille soittele ja kysele pojasta mitään. se olen aina minä joka ottaa yhteyden.

hän myöskään ei tarjoa apua esim. pojan hoidossa....

mistä moinen käytös...olen luullut että, meillä olisi ok välit, mutta kun hänestä ei koskaan kuulu mitään...vai luuleko pääsevänsä vaikuttamaan pojan kasvatukseen enemmän lapsen isän kautta kuin minun...kun minähän varaan pilaan pojan säännöillä ja rajoilla...

itkettää ajatella asiaa...

jos tämä ex-anoppi ei tunne oloonsa ns. kotoisaksi kun olt miehen ex. voisiko olla että ex-miehesi ei halua äitinsä käyvän sinun luona enää!
ole kuitenkin tyytyväinen että poika näkee mummoansa edes joskus!

mitä väliä sillä olenko ex vai en? en ymmärrä häntä.
ja se on tosiaan väärin että hän koittaa kasvattaa lastani omilla ja vramasti paremmilla jutuilla = karkkia, leluja ja ei rajoja

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Miksi pitäiisi vielä enemmän hoitaa jos hoitaa jo joka toinen viikonloppu?

Ja ei meillä käy isovanhemmat kuin kerta vuoteen, vaikka emme eronneet ole.

Mielelläni ottaisin tuon mummon, omani ostaa kynäpakkauksen lapselle synttärilahjaksi. Ei takuulla syöttötuoleja ym. eikä ole kiinnostunut näkemään tai hoitamaan koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mitä väliä sillä olenko ex vai en? en ymmärrä häntä.
ja se on tosiaan väärin että hän koittaa kasvattaa lastani omilla ja vramasti paremmilla jutuilla = karkkia, leluja ja ei rajoja

no ei mulle olekaan mitään väliä, mutta jotkut vaan ei halua olla tekemisissä poikansa ex-vaimojen kanssa. ja käyvät sitten oman lapsensa luona lapsenlastaan tapaamassa!
sitä ei ikävä kyllä voi kiletää! mutta voisitko puhu ex-miehesi kanssa siitä että ei antaisi äitinsä soveltaa kasvatus asioissa!
onko teillä ex-si kanssa samanlasiet kasvatusperiaatteet?

Esikoisen mummo on tosi ihana ihmeinen ollaan edelleenki säännöllisesti tekemisissä. Vaikka lapsi jo 15 kohta 16v. Kuopuksen toiset isovanhemmat ei tiedä lapsenlapsen olemassa olosta luultavasti ollenkaan:S Esikoisen mummo on pari kertaa hetken aikaa vahtinut myös kuopusta ja sanoo hällekkin että hän XXXX-mummu ja kullaksikin kuopusta sanoo. Näin meillä.

Mummoilla ja papoilla se vaan on niin että eivät ne omat kasvatus jutut olekkaan niin lapsen lapsen kohdalla ja eiköhän se tietysti heille vois suodakkin. Jossain määrin. Mieluummin mä noin kuin se että ei olisi ollenkaan kiinnostunut!

ex ei sano äidilleen vastaan. siksi siinä onkin sille noidalle oiva tilaisuus käyttää hyväkseen tilannetta.

no eipä tämä mummokaan meille tänne osta mitään. joululahjaksi osti muovi haarukan ja veitsen...:)
mutta ostelee sinne ex kotiin kyllä ties mitä härveliä...ja en tahtoisi lapsesta kasvavan materialistia!
"saa sen ottaa, kyllä mummo antaa luvan ottaa, kun se äiti vaan koittaa kieltää, mutta mummon kanssa on eri juttu"

jakaa myös pojalleen 50 luvun kasvatus neuvoja ja poikahan näitä kokemattomana kasvattajana noudattaa...minun hänelle on turha puhua kun ei hänen "äitinsä pahaa tarkoita"

taidan itse ottaa puhelimen käteen ja pirauttaa ja tehdä MUUTAMAN asian selväksi.

no minä en siedä tältä mummolta minkäänlaisia kasvatus ohjaamista.
minä olen äiti ja isä on isä, me kasvatetaan ja päätetään, ei mummot eikä muut sielunveljet!

Yhteistyössä