Mitä mieltä olette siitä, että 12-vuotias hoitaa useamman tunnin ajan puolivuotiasta vauvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei tajua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei tajua

Vieras
On hoitanut vauvaa ensimmäisen kerran kun tämä oli vain muutaman viikon ikäinen. Hoitoajat muutamia tunteja eikä mitään esim. puoli tuntia. Viimeksi hän hoiti vauvaa kun vanhemmat olivat festareilla yhden yön.

Mun mielestä aivan liian nuori tuo 12v. huolehtimaan noin pienestä vauvasta! Tuon ikäisen kanssa kuitenkin ruoka tärkeää, korvike yms. Vaipanvaihto varmasti onnistuu, mutta onhan tuossa kokonaisuudessaan aivan liian iso vastuu noin nuorella!

Typerää tässä on vielä se, että vauvan isänäiti olisi voinut monesti hoitaa lasta, mutta se ei taida käydä lapsen äidille. Olisihan se aikuinen ihminen parempi hoitamaan kuin lapsi!

Meillä tuo 12v tyttö hoitaa 9kk ikäistä sisarustaan hienosti, osaa syöttää ym, niin minä saan tehtyä töitä, MUTTA en jättäisi keskenään en!
Itse olen AINA saatavilla kun tyttö on vauvan kanssa.

No todella! Tosin uskon, että 12v kyllä hommasta voi hyvinkin suoriutua, jos on fiksu, mutta ei kenelläkään ole oikeutta sysätä tuollaista vastuuta ja hommaa noin nuorelle lapselle. On eri asia katsoa vauvan perään, kun äiti käy kaupassa tms., mutta hoitoajat pitäisi kyllä laskea ehdottomasti minuuteissa, ei tunneissa. |O

Kyllä riippuu paljolti 12vuotiaasta! Oma pikkuveljeni syntyi kun itse olin 13 ja olen ollut hänen kanssaan alusta asti (kun äitini lopetti imetyksen) öitä kahden aina silloin tällöin, vieläkin. Hän täyttää nyt seitsemän.

Joten siis sanoisin, että riippuu 12 vuotiaan kypsyydestä, halusta, osaamisesta ja siitä miten tuttu ja turvallinen olo vauvalla on tämän kanssa.

Itse en vie 3v lastani kenelle tahansa hoitoon. On vain muutama kenelle hänet voin viedä ja niillekin ehkä kerran pari vuodessa. Mun mielestä meidän vanhempien biletykset eivät saa olla syy siihen että vien lapseni kenelle tahansa hoitoon. Kyllä hoitajan tulee olla aina tuttu ja turvallinen niin lapselle kuin vanhemmillekin. Ja todellakin hoitajan pitää olla aikuinen! mä voin bilettää sitten joskus myöhemminkin, tai sitten ilman miestäni, mutta lastani ajattelen ensimmäisenä ja hänen oloaan.

Mä olin 12, kun hoidin serkun pientä (noin kuukauden ikäistä) vauvaa nelisen tuntiakin kerrallaan. Ja oli eka vauva mitä hoidin. Enkä edes saanut maksua :o
Mutta, ei se kauheeta ollut, musta oli mukavaa ja hienoa saada semmoinen vastuu. Pikkubroidia hoitelin kanssa tuntitolkulla kun olin 14v, ja mutsi töissä.

Mä olen ollut 10v ku hoitanu veljeä joka oli 10kk yölläkin. Hänet laitettiin kyllä nukkumaan. En koskaan edes aatellu etten pärjäisi :) Monesti käytiin käveleen vaunuilla tai oltiin ulkona. Itse halusin äiti oli kyllä kotona aina paitsi ne yöjutut.. Silloin kyllä nukuttiin.

ok, vain jos se isänäiti asuu ihan vierestä. 12-vuotiaan ei kuulu vastata yksin vauvasta.
tiedän lapset, jotka huostaanotettiin, kun 10-vuotias hoiti kahta pienempää vanhempien ryyrrpyreissujen ajan..