Meille on syntymässä kolmas lapsi, jonka kummit on jo pyydetty valmiiksi näin odotusaikana. Kahdella ensimmäisellä on kummeina mun siskot, ja nyt sitten tänä kesänä ripille päässyt miehen sisko on tulossa kummiksi tulokkaalle. Mun siskoja en ole tarkoituksella halunnut pyytää sylikummeiksi, kun ovat kuitenkin tätejä. Samoin tässä tilanteessa tiesin heti, kuka kummeista olisi sylikummi, eikä tarkoitus ollut pyytää miehen siskoa. (puhun minä muodossa, kun tuo kirkkoonkuulumaton pakanamieheni ei halua puuttua kasteeseen liittyviin päätöksiin vaan on jättänyt kaiken vallan mulle).
Mies oli eilen jutellut sitten äitinsä ja isäpuolensa kanssa, jotka olivat esittäneet toivetta että siskosta tulisi sylikummi
Että olisi kuulemma tosi hienoa! ...... No takuulla olisi, mutta eikai kukaan voi itseään hommaan "kutsua", eikö tuollainen asia ole sellainen, että odotetaan kiltisti jos ja kun pyydetään!? Nyt sitten on joka suuntaan paha mieli, koska olen ehtinyt toista pyytää ja minun harteilleni jää nyt asia selvittää miehen perheelle. Minua loukkaa tosi paljon, että ei annettaisi meidän pyytää, vaan itse asiaa jo tiedustellaan ennen kuin kastepäivämäärää on edes päätetty...
Miten itse suhtautuisitte?
Mies oli eilen jutellut sitten äitinsä ja isäpuolensa kanssa, jotka olivat esittäneet toivetta että siskosta tulisi sylikummi
Miten itse suhtautuisitte?