Mitä mieltä olette Inna nimestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inna-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Inna-

Vieras
Muita kivoja nimiä on esim. Pinja ja Elina ja pojilla Alex, Aleksei sekä Markus. Kertokaa mitä pidätte. Voiko mielestänne Suomessa lapselle antaa venäläisen nimen, vai aiheutuuko siitä harmia?

En miellä Inna-nimeä erityisen venäläiseksi, Pinjaa ja Elinaa en lainkaan. Aleksei tai esimerkiksi Niki on liian leimallisesti venäläinen, jos haluaa sitä välttää. Minusta venäläisestä nimestä (venäläistaustaiselle) ei aiheudu kyllä mitään harmia.

Jos jollain on venäläinen nimi en mä siitä harmistu.

Mutta toi Inna kuuluu näihin ärsynimeihin mitkä ei kuullosta nimeltä. Se kuulostaa suomalaiselta Minnalta, joka unohti ämmänsä.

Pinja on ok.
Elina ruma.
Alex tylsäkaikillaontämänniminenpoika.
Aleksei on ok.
Markus on ruma.

Hirveän kauhea nimi tuo Inna:x (Kuka sitä nyt omasta nimestä tykkää ;) )
Saa aina olla toistamassa nimeä kun vaikka soittaa johonkin. Ja aina ne kuulee nimen vaikka virastossa väärin. T. Inga, Irma, Minna, Inta, Inka

Alkuperäinen kirjoittaja PatalaiskaVätys:
Saa aina olla toistamassa nimeä kun vaikka soittaa johonkin. Ja aina ne kuulee nimen vaikka virastossa väärin. T. Inga, Irma, Minna, Inta, Inka

Samoin kuten Ninna... Kaikki kuulee aina väärin. Milloin se on Niina, Nina, Minna, Ninnu tai joku muu... Useimmin Minna ja slloin saa aina sanoa, et ei kun Ninna ÄNNÄLLÄ! Ja sit kysytään, et ai...olikse Niina? :o Mut tuohon on vajaassa 30 vuodessa tottunu, ni enää ei haittaa niin kovasti...

Inna on kiva nimi. Enkä osaa ajatella sitä venäläisenä (vaikka sitähän se on) sen enempää kuin Tanjaa, Katjaa, Annaa tai Elenaakaan, ehkä siksi että tunnen useamman Innan joista vain yksi on venäläinen ja loput suomalaisia.

Pinja: ihan kiva ja kaunis, mutta liian yleinen ainakin mun tuttavapiirissä.
Elina: klassisen kaunis eikä liian yleinen kutsumanimenä.
Alex: tylsä ja tosiaan, "kaikilla" on tämän niminen poika. Meidän 8 huoneiston talossa on kolme Alex-nimistä.
Aleksei: aika kiva, mutta erittäin vahvasti venäläinen nimi, joka sitäpaitsi kuitenkin lyhenee Alexiksi.
Markus: kiva.

Aiheutuuko venäläisestä nimestä harmia? No, ei yksikään mun tuntema Katja, Tanja tai Elena ainakaan ole valittanut, tai vaikuta kovinkaan traumatisoituneelta :D

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:

Samoin kuten Ninna... Kaikki kuulee aina väärin. Milloin se on Niina, Nina, Minna, Ninnu tai joku muu... Useimmin Minna ja slloin saa aina sanoa, et ei kun Ninna ÄNNÄLLÄ! Ja sit kysytään, et ai...olikse Niina? :o Mut tuohon on vajaassa 30 vuodessa tottunu, ni enää ei haittaa niin kovasti...

Ninni.
"Niin mikä sun oikea nimi on?" Ninni
"Niin mutta OIKEA nimi?" Ninni
Joo tottuu siihen :D

pinja on meilläkin ehdolla jos tyttö tulee.
muutkin noista oli kivoja.
venäläiset nimet on suurinosa mun mielestä kivoja,
enkä koe et niistä haittaa olisi ellei ole tosi tosi venäläinen niin joku voi ihmetellä.

Alkuperäinen kirjoittaja ruttulantäti:

Ninni.
"Niin mikä sun oikea nimi on?" Ninni
"Niin mutta OIKEA nimi?" Ninni
Joo tottuu siihen :D

Joo..tuota kans kuulee ihan liian usein... Kovin moni ei usko, et Ninna on oikea nimi...

Totta, reilussa 30 vuodessa jo tottunut, teininä harmitti eniten kun sai aina olla toistamassa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Inna-:
Muita kivoja nimiä on esim. Pinja ja Elina ja pojilla Alex, Aleksei sekä Markus. Kertokaa mitä pidätte. Voiko mielestänne Suomessa lapselle antaa venäläisen nimen, vai aiheutuuko siitä harmia?

Mun nimi on venäläinen: Natalia, ja ei minulle mitään huonoa kohtelua tai traumoja oo tullu.. Ja oon siis täysin taustoiltani suomalainen..

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä