Mitä mieltä olet tämän talon pohjakuvasta? *sis. linkki*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oulu-aika-kaukana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oulu-aika-kaukana

Vieras
Jouluaatto | Suosikkikodit | Jopera

Törmäsin tähän ja nyt vähän harkitsen yhdessä kerroksessa olevaa kotia. :) Yks ehdoton kriteeri talolle piti olla yläkerta, mut tää vaikuttaa kivalta näinkin. Jos vaihtas olkkarin ja keittiön paikat ja sit olkkarista sinne takapihalle ovi? Eli takapihalle tulis terassi. Mielipiteitä saa kertoa! :)

Kyllä mä tykkään, tuossa olis kaikki, mitä mä talolta haen + tietty pitäisi olla iso tontti. En tiedä, miltä näyttäisi/tuntuisi käytännössä, mutta ihan hivenen olis hassu ajatus tulla suoraan keittiöön eteisestä. Voi kyllä toimiakin, kun tuo on tuollainen avara tila.

[QUOTE="vieras";27102542]Jos vaihdat olkkarin ja keittiön paikkaa, sitten käynti kodinhoidohuoneeseen on suoraan olkkarista ja musta se on vähän hassua.[/QUOTE]

Miten niin? Eiks se nyt just ole olohuoneesta?
Mä tykkään kyllä, mutta haluisin että saunasta pääsee suoraan takapihalle "vilvottelemaan".

Kyllä mä tykkään, tuossa olis kaikki, mitä mä talolta haen + tietty pitäisi olla iso tontti. En tiedä, miltä näyttäisi/tuntuisi käytännössä, mutta ihan hivenen olis hassu ajatus tulla suoraan keittiöön eteisestä. Voi kyllä toimiakin, kun tuo on tuollainen avara tila.

Musta se vois olla aika kivakin, tulla siis suoraan keittiöön. Eiks keittiö ole niinkuin kodin sydän? Jenkeissähän usein on ainakin sivuovi/autotallista ovi suoraan keittiöön. Helpottaa kauppakassien raahausta.

[QUOTE="vieras";27102542]Jos vaihdat olkkarin ja keittiön paikkaa, sitten käynti kodinhoidohuoneeseen on suoraan olkkarista ja musta se on vähän hassua.[/QUOTE]

Eikös se ole nytkin olkkarista? Minä laittaisin vaatehuoneen tilalle suihkun tai ammeen. Saunasta on kiva mennä vilvoittelemaan, mutta menen nyt sekaisin, tuleeko ovi etupihalle vai takapihalle.

[QUOTE="Vieras";27102627]Miten niin? Eiks se nyt just ole olohuoneesta?
Mä tykkään kyllä, mutta haluisin että saunasta pääsee suoraan takapihalle "vilvottelemaan".[/QUOTE]

Toi on kyllä kans hyvä pointti! Pitäis joo päästä takapihalle saunasta. Jos kääntäs ton makkarin ja khh+sh+s paikkaa? Mut eiks ole hassua mennä keittiöstä makkariin? :O

Ei kummemmin herätä mitään tunteita, eiks melkein kaikki valmistalopohjat ole aika pitkälle juuri tuollaisia?

Iso tuulikaappi on kiva ja se että pesutiloihin kuljetaan kodarin läpi ei ole kiva.

Onko talon nimi Jouluaatto? Ihan vaan tuon nimen takia en vois ikinä raken(nut)taa tuollaista :D

[QUOTE="alkup.";27102648]Toi on kyllä kans hyvä pointti! Pitäis joo päästä takapihalle saunasta. Jos kääntäs ton makkarin ja khh+sh+s paikkaa? Mut eiks ole hassua mennä keittiöstä makkariin? :O[/QUOTE]

Ehkä vähän, mutta niinhän tuossa alkuperäisessäkin on keittiöstä kulku makkariin.
Jos kodinhoitohuone vaihtaa puolta takapihalle, niin sitten pitäisi etuoven puolella olla joku kuraeteinen tms. Että saisi likaiset ulkovaatteet suoraan sinne.

http://www.alvsbytalo.fi/husprogram/luonnotar/69/

Meillä tämä, vaihdettiin olohuoneen ja tuon yhden makuuhuoneen paikkaa. Tai siis makkari siirtyi tuonne toiselle sivulle

Aloituksen talokin on kaikin puolin muuten kiva, mutta haluaisin vanhempien makkarin hieman erilleen enkä kestäisi tuollaista käytävämäisyyttä tuossa makkarien ovi viidakossa.

Meillä tämä, vaihdettiin olohuoneen ja tuon yhden makuuhuoneen paikkaa. Tai siis makkari siirtyi tuonne toiselle sivulle

Aloituksen talokin on kaikin puolin muuten kiva, mutta haluaisin vanhempien makkarin hieman erilleen enkä kestäisi tuollaista käytävämäisyyttä tuossa makkarien ovi viidakossa.

Tääkin kiva, vaikka onhan tässäkin käytävä?

Tuliko oikea malli linkkiin? Tuossa mallissahan on vielä enemmän käytävämäisyyttä.

Ihan ok. Mua vain häiritsi pienten makuuhuoneiden erikokoisuus :D (kolme lasta noihin olis meillä laitettava ;) ). Toinen vessa on kyllä aika hankalassa paikassa ajatellen mitä tahansa tilaa (kodinhoitohuoneen takana).

Mua hlökohtaisesti häiritsee toi yksi makuuhuone, johon kulku keittiön kautta. Tiedän, että samanlaisia ratkaisuja on paljon, mutta mulle tulee aina mieleen, että jos keittiössä syttyisi joku palo ja sitten olisi siellä nurkassa loukossa...

Muuten ihan perusratkaisu, jos tonttia pitää paaluttaa, se tulee kohtuulliseksi urakaksi kun talossa ei ole erkkereitä yms.

Suurimmassa osassa pakettipohjista tuo khh on tuollainen käytävä. Mitenkähän leveä tuo on? Jos levität yhden pyykinkuivaustelineen(kaikkea ei voi kuivausrummussakaan kuivata) niin onko tie tukossa pesuhuoneeseen?

Yläkerrasta. Mieheni mielestä talo on upeamman näköinen yläkerrallisena. Meillä lapsetkin toivoi yläkertaa ja sitten päädyttiin vähän vastaavanlaiseen kuin omata lon optimi 174 -malli.

Rakennusaikana tuli monta kertaa mieleen, että ykskerroksinen ois ollut niiiin paljon helpompi rakentaa ja varmaan halvempikin.

Yhteistyössä