mitä mieltä,oikein vai väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sivusta seurannut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sivusta seurannut

Vieras
kaverini on uusioperheen äiti. hänen omien lasten, 4v ja 1v lisäksi kanssaan asuu miehen 8v ja 5v.
tää 8v on nyt joululomalla koulusta mut 5v viedään päiväkotiin?
se 5v viedään aina sinne päiväkotiin,siis vaikka isä ois kotona, esim. sairaslomalla tai muuten vaan lomalla.lisäksi päivät pitkiä 7-17 useimmiten
ihan oikeasti.
sit tää äiti on ite kotona omiensa kanssa,aina.kaikenlisäks naisen oma 4v on erittäin huono toimimaan muiden lasten kanssa,äiti suojelee häntä kun mitäkin, hänellä on mm. oma huone ja nää miehen lapset asuu toisessa huoneessa kahdestaan, tää naisen vanhempi saa aina uusia vaatteita, no äiti ostaa... tietty mut kyllä jotenki pistää surettaa ku oon huomannu et toi ei toimi ja lapsillakin jo valtataistelu keskenään :(

Voin kuvitella tilanteen. Uusioperheessä on kamalan hankalaa, koska omia lapsiaan rakastaa luonnollisesti enemmän kuin toisen. Jos kuitenkin tällaista uusperhettä on itse lähtenyt rakentamaan, pitäisi olla tarpeeksi kypsä huomaamaan omat tavat kohdella lapsia, ja koittaa muuttaa niitä niin ettei kukaan lapsista tuntisi itseään vähemmän arvokkaaksi. Olen itse uusperheessä, ja voi kuinka monesti meinaan laittaa oman lapsen toisen lapsen edelle, mutta onneksi osaan pysähtyä miettimään ennen kuin toimin.. ei se helppoa kuitenkaan ole..

Niinpä niin, samaa mieltä muiden vastanneiden kanssa. On luonnollista, että sitä omaa rakastaa enemmän kuin toisen, mutta ne omatkin lapset äkkiä oppivat käyttämään hyväkseen tilannetta pattitilanteissa kun huomaavat, että oma äiti/isä on aina puolustamassa... Minäkin olen tällaista sivusta seurannut ja tosi vaikea on mennä kyllä ulkopuolisena sanomaan, että hei, tuo ei ole ihan reilua toisen lasta kohtaan, syytönhän se lapsi on puolison ex:n tempauksiin tms... ja että olisit miettinyt, että pystytkö tosiaan tähän ennen kuin hynttyyt yhteen laitoitte. :(

Yhteistyössä