Mitä mieltä nyyttäreistä? Vähän hankala tilanne

Raitalankakäärme IV

Aktiivinen jäsen
21.06.2005
5 190
1
38
Siis noin illanistujaisissa. Olisi tulossa muutama kaveri kylään ensi viikolla, niin onhan tässä toki aikaa suunnitella, mutta jotenkin tuntuu kamalan vaikealta kun olen ihan tumpelo keittiössä, ja melkein kaikilla on jotain ruokarajoitetta.

Henkilö 1: Kasvissyöjä, käyttää maitotuotteita ja kalaa
Henkilö 2: Karppaa
Henkilö 3: Allerginen kalalle, maitotuotteille, kaikille hedelmille paitsi sitrushedelmille
Henkilö 4: Allerginen mm. mausteille, kypsentämättömille vihanneksille, pähkinöille, soijalle, kaikille hedelmille paitsi banaanille. Ei voi olla paikassa jossa on kuorittu sitrushedelmiä
Henkilö 5: Syö mitä tahansa.

Oikeasti, tämä on jo naurettavaa :D

Taidan kallistua tuohon nyyttäriperiaatteeseen ja laittaa itse tarjolle vaan kahvia, teetä ja mehua, ja jonkinlaisen salaattipohja, johon saa itse kerätä omat lisukkeet.

Aikamoinen lista :D
Joku kasvispiirakka menis melkeen kaikille, paitsi karppaaajalle (sori, mä en siihen oo perehtyny, muut on selkeitä ). Joku sellanen salaatti tosiaan, et jos haluaa siihen lisukkeeks vaikka lihaa tai juusto tai jotain niin ne on eri kipoissa.

Juu, toi karppaaja vähän "sotkee" tuossa, kun en ole siihen alaan niin syventynyt. Mun mielestä on muutenkin jo tarpeeksi vaikeaa kokata vegeruokaa, kun itse olen tuo soijalle ja vihanneksille allerginen tapaus :D Kaikki pitäisi vaan saada nyt syötettyä ilman että kenellekään tulee allergiakohtaus tai paha mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mäkin kallistuisin salaattipohjaan, ja sitten niitä aineksia eri kippoihin:

- feta
- vesimeloni
- kana
- kuskus
- oliivi
- paprika
- pasta
- tonnikala

Mmm, kuulostaa muuten herkulliselta. Miten tuota kuskusta valmistetaan, siis pitääkö sille jotain tehdä? Keitetäänkö? En ole ikinä käyttänyt, joskus maistanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Mmm, kuulostaa muuten herkulliselta. Miten tuota kuskusta valmistetaan, siis pitääkö sille jotain tehdä? Keitetäänkö? En ole ikinä käyttänyt, joskus maistanut.

Juu kuskus keitetään yleensä kasvisliemikuution kanssa. Karppi ei kyllä taida voida tuota syödä, mutta noissa lisukkeissa olisikin se idea, että jokaiselle jotain, ei kaikkea kaikille. Kun on aika vaativa tuo ruokailijoiden ruokavalio. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mäkin kallistuisin salaattipohjaan, ja sitten niitä aineksia eri kippoihin:

- feta
- vesimeloni
- kana
- kuskus
- oliivi
- paprika
- pasta
- tonnikala

Se on tosi helppo ja nopee tehdä. Keitetään - purkin kyljessä on kyl ohjeet.

Pitäisi kai olla tyytyväinen, että kutsuttujen joukossa ei tällä kertaa ole niitä paria kaveria, jotka aina tammikuussa pitää terveyskuukauden, johon kuuluu mm. vegaaniruokavalio ja täysi tipattomuus... Niitä ehtii nähdä sitten helmikuussa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
mä suoraansanottuna huomoisin nuo jolla on allerigioita, ja karppaaja sais sitte noukkia sitä syötävää mitä katsoo voivansa syödä...

Mä kuitenkin ihan mielelläni näkisin että kaikille jää hyvä mieli ja nälkä lähtee, kun kuitenkin on pitkä ilta edessä... Ajateltiin m.m. katsoa Ylpeys ja ennakkoluulo -sarjaa ja huokailla Mr. Darcyn ihanuutta :heart:

Siis noin illanistujaisissa. Olisi tulossa muutama kaveri kylään ensi viikolla, niin onhan tässä toki aikaa suunnitella, mutta jotenkin tuntuu kamalan vaikealta kun olen ihan tumpelo keittiössä, ja melkein kaikilla on jotain ruokarajoitetta.

Henkilö 1: Kasvissyöjä, käyttää maitotuotteita ja kalaa
Henkilö 2: Karppaa
Henkilö 3: Allerginen kalalle, maitotuotteille, kaikille hedelmille paitsi sitrushedelmille
Henkilö 4: Allerginen mm. mausteille, kypsentämättömille vihanneksille, pähkinöille, soijalle, kaikille hedelmille paitsi banaanille. Ei voi olla paikassa jossa on kuorittu sitrushedelmiä
Henkilö 5: Syö mitä tahansa.

Oikeasti, tämä on jo naurettavaa :D

Taidan kallistua tuohon nyyttäriperiaatteeseen ja laittaa itse tarjolle vaan kahvia, teetä ja mehua, ja jonkinlaisen salaattipohja, johon saa itse kerätä omat lisukkeet.

Ainoastaan ne joilla on allergia / vastaava, otetaan huomioon.
Muut pitäkööt murinat mahassaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
mä suoraansanottuna huomoisin nuo jolla on allerigioita, ja karppaaja sais sitte noukkia sitä syötävää mitä katsoo voivansa syödä...

Mä kuitenkin ihan mielelläni näkisin että kaikille jää hyvä mieli ja nälkä lähtee, kun kuitenkin on pitkä ilta edessä... Ajateltiin m.m. katsoa Ylpeys ja ennakkoluulo -sarjaa ja huokailla Mr. Darcyn ihanuutta :heart:

No joo tietenki se ois kivaa. Mutta rajansa kaikella. Jos teet niin kuin moni on ehdottanu, että vaikka salaattia ja tacoja/tortilloja ja kaikki ainekset erikseen niin eiköhän se karppaajakin sieltä löydä sitten syötävää :)

salaattia
tomaattia
kurkkua
paprikaa
salsaa
paistettua kanaa
jauhelihaa
fetaa
oliiveja
raejuustoa
ananasta
majoneesia tms. kastiketta
maissia
tortillalettuja / taco-kuoria

eiköhän sieltä sitte jokanen saa koottua itelleen sopivaa :) Henkilö neljä on vähän hankala, mutta hänelle voisi vaikka höyryttää kasviksia tortillatäytteeksi ja jättää osan jauhelihasta/kanasta maustamatta.

Yhteistyössä