Mitä mieltä nimestä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyllerön äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyllerön äiti

Vieras
Edith Frida karoliina? Onko liian vaikea, hienosteleva tms? Mietitty myös Edith Amanda, mutta hieman tylsähkön kuuloinen ehkä..tai tuo Amanda nyt sellainen niin käytetty, vähän söpöstelevä nimi että mietityttää. Onpa vaikea keksiä hyvää kaunista yhdistelmää tyttärelle!

Mun korvaani ja silmääni ja suuhuni toi yhdistelmä sopii hyvin :). Kauniit nimet kaikkinensa siis.

Ja pääasia lienee se, että itse olette lapsenne nimeen tyytyväisiä ja lapsi on ikään kuin nimensä näköinen :). Onnittelut tyttövauvasta :flower: !

Vain yksi kommentti. Edith on mielestäni haasteellisin koska voidaan lausua iidith tai suomalaisittain edith. Suomalaisittain lausuttuna kuulostaa kyllä hassulta. Sekä Th-pääte voi jäädä kuulumatta. Itse pidän nimistä jotka sopivat Suomeen ja suomalaisten suuhun, koska lapseni tulee kasvamaan täällä.
Mutta jos itse tykkäät niin mikä jottei. Oli muutama joka ei tykännyt minunkaan lapseni nimestä, mutta kun oli ihan näköinen niin minkäs sille teet.

Edith on ihana nimi, mutta itse en antaisi koska on niin hankala lausua suomalaisille. Päiväkodissa vanhemmat tädit sanoo sitten eedit, mutta ei kai se haittaa.

Kaunis on tuo nimi kyllä. Edith Firda Karoliina. Edith Frida Camilla olisi ehkä vielä enemmän yhteensopiva?

Toivottavasti lapsella ei ole puhevikoja, hankala nimi sanoa ja tulee olemaan monella hankala siinä suhteessakin, ettei siitä oikein tiedä miten se pitäisi sanoa. Suurin osa tullee kutsumaan Eeditiksi.

Yhteistyössä