Mitä mieltä nimestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aini"

Vieras
Päivyt Helmi Valpuri? Ollaan tytölle miettimässä nimeä. Halutaan hiukan erikoisempi mutta silti tavallinen nimi. Mies on ihastunut tuohon Päivyt nimeen ja nuo muut tulisi sitten mummoilta.

Vähän vaikeasti hahmottuu tuo Valpuri.

Päivyt Helmi on ihan ok alku ja Päivyt on kaunis nimi. Jos sitä jonkun aikaa maistelisi, siihen varmaan tottuisi nopeasti.

Hei oikeesti. 2000-luku, ei oo pakko laittaa nimeen ääkkösiä lapsen kiusaksi.

Pakko välillä miettiä mitä omilla vanhemmilla on päässä käynyt kun minua on ristitty.
Eihän toki nimi naista pahenna, mutta silti!

Helmi Valpuri on ihan kiva.

Tärkeää, ettei nimestä pääse syntymään väärinkäsityksiä sukupuolesta eli tässäpä lainaus:
" T-loppu tytöille
Jos suomenkielisen nimen viimeinen kirjain on t, kyseessä on naisen nimi (Marjut, Maa*rit, Ruut, Eedit).
Poikkeuksen muodostavat vain rt-loppuiset miehen nimet, jotka nekin ovat lainoja vieraista kielistä (Albert, Eevert).
Niinpä jos annat tytöllesi harvinaisen nimen Kevät, Päivyt tai Airut, nimi hahmotetaan luultavimmin varsin hyvin naisen nimeksi."
Ja tässäpä Väestörekisterikeskuksen tilastoa Päivyt-ninestä yli sadan vuoden ajalta
http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1

Jollain kierolla tavalla mä tykkään Päivytistä ja Valpurista, ja Helmi nyt on ihana mutta samassa nimessä nuo kaikki on jotenkin liikaa eikä toimi.
Eedit Helmi Valpuri?

En tykkää nimistä Päivyt ja Valpuri. Helmi on kiva nimi.
Mites olis Päivi tai Päivikki? Päivejäkään ei nykylapsissa ole, se on enemmän vanhempien sukupolvien nimi, joten sikäli erikoinen samanikäisten keskuudessa.

Oon tollo, mut toi Päivyt on on jotenkin tosi tönkkö taivuttaa. Mä meen Päivytille kylään, Missä on Päivytin koulureppu, no joo noin se kai menee mut ei se kyllä kovin kauniilta minusta kuulosta. Mutta kun nää on makuasioita niin minkäs teet, Helmi taas on kaunis mutta tavisnimi ja joka toisella, niin se on tavallaan vähän toisesta ääripäästä.

Yhteistyössä