Mitä mieltä nimestä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Mikä paras: Laura Veera Maria
Veera Laura Maria
Veera Maria Matilda
Laura Maria Matilda
Veera Maria
Laura Maria

Veera ja Laura on meidän nimiehdokkaat joista emme osaa päättää kumpi parempi.
Onko ihan hölmön kuulosia jos ympätään molemmat?
Maria tulee suvusta ja siksi mukana.

Mun mielestä paras on Laura Maria Matilda. Laura ja Veera ei mun mielestä oikein sovi yhteen, siis samaan nimeen, mutta jos saatte toisen tytön, niin onpahan nimi valmiina.

juu, olen samaa mieltä siitä että Laura ja Veera eivät oikein sovi samaan nimeen. Mutta kun emme osaa päättää...
Toisaalta hyvin harvoin toisia tai kolmansia nimiä käytetään.
2 nimeä riittää myös vallan hyvin, ei ole pakko olla kolmea. Myös Matilda suvussa, siksi ympätty mukaan muutamaan vaihtoehtoon.
Lapsi jää hyvin todennäköisesti meidän viimeiseksi.
Muidenkin lasten nimessä on R, toivotaan että R-vika ei osu kohdalle. Ja jos osuu niin voihan nimen aina vaihtaa...

Ap

Sitten kannattaisin jotain kahden nimen yhdistelmää, jossa toisessa ei olisi ärrää...
Esim Veera Matilda, Maria Matilda, Laura Matilda tms.. Ainahan voi lapsi esiintyä sillä toisella nimellä., missä ei ole ärrää, jos r-vika kuitenkin sattuu kohdalle (mitä ei tietenkään kukaan omalle lapselle toivois).

Tuo siis on ihan henk.kohtaiseen kokemukseen perustuvaa.. Mulla kun on vain yksi etunimi ja niin etu- kuin sukunimessä on ärrä.. Erityisesti pienempänä joutui monesti tavuttamaan nimeä, jotta ehkä kolmannella yrittämällä kuulija ymmärtäisi oikein. Joskus ei mennyt siltikään perille ja piti kirjoittaa itse nimi paperiin, josta toinen sai sitten sen lukea, aika kiusallinen tilanne lapselle.

Heh... tuli eräs oppilaani mieleen. Kysyin sukunimeään ja hän sanoi... vaikka "Linkonperki, keellä ja pehmeellä peellä". aikani tavailtuani ja kyseltyäni kirjoitusohjetta minulla välähti! Lingonberg (Lingonbäri)!!

Kaikkeen ei voi varautua.

kiitos mielipiteistänne.
toiseksi nimeksi olisi tarjolla paljonkin kivempia vaihtoehtoja mutta Maria kulkee suvussa ja rajottaa aikalailla.
me edelleen jatketaan pähkäilyä lauran ja veeran välillä... ehkä vedetään pitkää tikkua kumpi laitetaan ja prään sitte se maria.

ap

Laura on NIIIIN 80 luvun nimi että pliis älkää antako sitä ainakaan! Lapsella ois joka toisen kaverin äidin nimi Laura. Ihan väärän sukupolven nimi, ite ainakin tunnen vähintään 10 Lauraa kolmenkympin molemmin puolin.
Noista nimistä Matilda on kaunein, joten vaikka sitten Veera Matilda. Kuulostaisi enemmän aikansa lapselta!

Yhteistyössä