Mitä mieltä nimestä aava

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaikille vastauksista, mielipiteitä tietenkin on ja pitääkin olla monia. Olen taistellut kahden nimennvälillä nyt aika kauan, mutta tähän alan kallistua. Minustakin se on vaan niin hurjan nätti. Eikä lähipiiristä ainakaan löydy..

[QUOTE="neela";28830791]eikä ole muotinimi lainkaan, vaan nimenomaan vanha suomalainen nimi, joka ei ole väännetty väkisin mistään toisesta nimimuodosta.[/QUOTE]

Mieltä olen itsekin...

[QUOTE="neela";28830791]eikä ole muotinimi lainkaan, vaan nimenomaan vanha suomalainen nimi, joka ei ole väännetty väkisin mistään toisesta nimimuodosta.[/QUOTE]

Voihan sellainenkin nimi olla muotinimi. Esim. Kyllikki on oman aikansa muotinimi, joka on vanha suomalainen nimi jota ei olla väännetty väkisin mistään toisesta nimestä. Nykyisin annetaan "joka toiselle" nimeksi joku Aava tai Minea. Toinen on väännös toinen ei.

Sitä paitsi Ava-nimi ei ole vain suomalainen

aava nimi ei ole mikään vanha nimi, vaan ihan nykyaikainen. Muotinimi, ehkäpä....

Kannattaa katsoa ihan mielenkiinnosta väestörekisterin nimipalvelusta montako Aavaa on ollut ennen 2000 lukua - alle 10 per kaksivuosikymmentä. Välillä 2000-2009 taas yli 800 ja 2010-2013 jo yli 600. Kyllä tämän perusteella Aava on nykyajan muotinimi.

Ihan kiva nimi, mutta itse en nimelle oikein syty, liian käytetty, ehkä.

Ehdottomasti muotinimi, joka on ollut hitaasti, mutta varmasti nousussa n.10 vuotta. Tiedän jopa useamman Aava-nimisen koiran. Ekä kyllä menisi sanomaan kovin perinteiseksi nimeksi, on ollut todella harvinainen 1900-luvulla. Kaunis nimi toki.

Kummallinen vastaus. Aava on enemmän tai vähemmän väännetty väkisin Ava-nimestä, joka on esim. Yhdysvalloissa suosittu.
Et ole tainnut tsekata suosiota Suomessa väestörekisterin etunimihausta vaan heität ihan mutulla?

Tosiaan, kaunis nimi, mutta aivan liian suosittu.