Mitä mieltä näistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Veera
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itselläni ei ole kokemusta, mutta erityisesti tuota Maxi Cosi Mobia olen itsekin harkinnut, eli odotan innolla vastauksia - laittakaapa tulemaan. Aloitin keskustelun aiheesta jokin aika sitten mutta siitä seurasi vaan armoton tappelu, eli toivottavasti nyt tulee asiallisempia vastauksia :-)

Eikö kellään ole kokemuksia?
Itse olen miettinyt lähinnä sitä, että viihtyykö lapsi todella 3-4 vuotiaaksi selkä meno suuntaan?
Silti en haluaisi laittaa noin pientä myöskään kasvot edellä kulkemaan.
Ja noi kombi istuimet ovat taas melko kalliita!
Entäs viekö Mobi esim. paljon tilaa jos laittaa takapenkille niin mahtuuko aikuinen ihminen istumaan kunnolla etupenkillä?

meil on vissii joku britax en iha varmasti voi sanoo.. äitini sen on meille ostanut..
se on sellainen isojen istuin.. aluksi oli selkä menosuuntaan päin mutta jossain vuoden ikäsenä tai puolentoista vuoden ikäsenä.. ei palaa muistiin.. käännettiin naama menosuuntaan päin.. tykkäsi katsella maisemia.. ja meillä on istuin ollut koko ajan etupenkillä.. jos olisi takana ei mahtuisi istuimenlisäksi kahta istumaan.. aikast massiivinen istuin..

eikös se ole niin että kun lapsi painaa 9kg ni saa laittaa istumaan kasvot menosuuntaan?

Meillä alkaa myös olla ajankohtaista istuimen osto ja suunnittelin kombi-isuimen ostoa, eli sellaista joka menee mahdollisimman pitkään ja jonka voi kääntää niin selkä kuin nenä menosuuntaan. Autoliiton törmäystesteissä kombit ovat pärjänneet kuitenkin aika surkeasti. Vaikka ajatus useaan painoluokkaan sopivasta turvaistuimesta on hyvä, käytännössä idea ei toimi lukuisten kompromissien vuoksi. Nuo Britaxin istuimet ovat ainakin saaneet siellä aika huonoja arvioita. Ainoa hyvän arvion saanut monen painoluokan istuin oli Kiddy Life 2006, mutta olen niin turhamainen että sen ulkonäkö ei miellytä. Päädymme vissiin johonkin lyhyempi-ikäiseen selkä menosuuntaan asennettavaan vaihtoehtoon. Mikä on ihan hyvävaihtoehto koska suunnittelemme seuraava istuintenkäyttäjää pienellä ikäerolla, joten kaksi istuinta tarvitaan jossain vaiheessa kuitenkin. Kaipaisin myös kokemuksia kuinka kauan lapset viihtyy selkä menosuuntaan?

9 kiloisen saa laittaa nenä menosuuntaan ja ikäraja oli muistaakseni 9 kk. Mutta suositus on niin pitkään kuin lapsi viihtyy, mieluiten 3-4-vuotiaaksi.

Kävin tänään Lastentarvikkeessa kyselemässä istuimista..Myyjä kertoi että lapsi ei viihdy selkä meno suuntaan 1,5-2 vuotta pidempään ja että kasvot menosuuntaan olevat istuimet ovat nykyisin todella turvallisa 9kk/9kg lapselle.
Kyseenalaistin myös Gracon Cosmic XTP:n kun oli suomen autoliiton mukaan saanut arvosanaksi huono, niin siihen kertoi että nukke oli väärin asennettu ja oli ollut yli 25 kg, mikä on max. paino. Kuulemma autoliitto on uusinut testin ja tulokset ovat olleet hyvät, myyjä tosin ihmetteli että, miksei uutta testiä ole laitettu nettiin muiden nähtäväksi...uskoakko sitten vai ei...?

Ai nii ja noista kombi istuimista viä sen verran että ne on sen vuoksi vähänemään päin, koska eivät ole niin turvallisia kuin "joko tai istuimet"
On helpompi tehä istuin vaan toisin päin olevaksi ja kiinnitykset ovat helpompia.

ainakin meidän istuin on ollu turvallinen.. kerran tuli liikennevaloissa auto perään (hiljaa mutta tuli kuitenkin) ja poika istuimessa ainakin säilyi ihan ehjänä.. naama oli meno suuntaan.. kävin kattoo mikä istuin ni se on britaxin two way.. eli hyviä kokemuksia meillä.. ainoo et se vie suht paljon tilaa..

Ooteko lukenu tota toista ketjua jossa keskusteltiin minkä ikäisen voi laittaa nenä menosuuntaan? Siellä oli tällainen videolinkki joka ratkaisi ainakin sen että meidän alle vuodenikäistä ei laiteta nenä menosuuntaan sano lastentarvikkeen myyjä mitä tahansa...

http://www.klippan.fi/istuintesti.avi

Äiti83: Oon harkinnu just tota Britaxin Two wayta. Minkä ikäseks käytitte sitä selkämenosuuntaan?

aika vakuuttava video mutta siinä oli aika iso nukke.. mutta kyllä se pää näytti pahalta.. eikö ne remmit ollu kunnolla kiinni vai tekeeköhän toi aina kolarissa sitten noin.. no onneksi ei tarvitse vielä vähään aikaa miettiä noita..

Meillä on Maxi Cosin Priori istuin ollut käytössä jo 1,5 vuotta ja ollaan käytetty sitä jo puoli vuotiaasta saakka. Siinähän lapsella on kasvot menosuuntaan. Olen ollut todella tyytyväinen istuimeen ja meillä on ollut todella tarpeellinen ominaisuus, että saa kallistettua istuimen makuuasentoon, kun lapsi siihen nukahtaa.

Meillä Britax Evilva. On siis istuin vain kasvot menosuuntaa. Meillä käytössä juuri 2v täyttäneellä esikoisella. On oltu siihen erittäin tyytyväisä ja neitikin on ylpeä tuolistaan! Ollut meillä käytössä pari kuukautta ja mihinkään en sitä vaihtaisi. Suosittelen.

Yhteistyössä