Mitä mieltä näistä tarjottavista pieneen valmistujaiskahvitteluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leipoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Leipoja

Vieras
-Täytekakku jollakin marjaisalla ja raikkaalla täytteellä, en ole tuota vielä päättänyt. Kuorrutus on sokerimassaa ja teen koristeluista lähihoitajalle sopivat.
-Mansikkajuustokakku
-Kuivakakkuja kahta eri makua, tiikerikakku ja mariannekakku
-Jotakin kaupan keksejä pari laatua
-Voileipäkakku (liha)

Pitäisikö olla vielä jotakin muuta suolaista? Toki on sitten tarjolla kahvia/teetä, mehua ja limsaa.

Vieraita kutsutaan varmaankin 18. Kyse miehen tyttären valmistujaisista ja tytär itse sanoi, että pieni kahvitus läheisimmille ihmisille riittää.

Mä ottaisin myös toisen kuivakakun pois (usein menekki ei mitenkään hurja, etenkin kun tuossa on niin paljon muutakin ihanaa makeaa :) ) ja lisäisin suolaista, esim. kala- tai kasvispiiraan.

Mä vaihtaisin marjajuustokakun hedelmään, kerta täytekakussa on jo marjaa. Esim. Mangojuustokakku. Tai sit täytekakulle suklaatäyte, mut ei kahta marjakakkua.
Kuivakakut ei meilläkään yleensä mene, joten yksi riittäisi, ja sen tilalle tosiaan joku suolainen juttu, mielellään kasvissyöjille sopiva, ellette sitten ole 100% varmoja, että kaikki syövät lihaa. Vaihtoehtoina olis just esim karjalanpiirakat, lämmin piirakka, jonkunlaiset rieskarullat tms.

Söin vastikään juhlissa kylmäsavulohi-rieskarullia, ja vaikka ne varmaan onkin ihan passé niin minusta olivat varsin maukkaita :D Oikeastaan kylmäsavulohesta ku jotain keksit ni on aina hyvää, tai siis jos ootte sen syöjiä.

4l9wl83ze2p.png
http://rb.revolvermaps.com/w/3/s/a/0/14/1/ffffff/ffffff/ffffff/1jw0k1kvcev.png

Mulla on sama kokemus, että kuivakakkujen menekki on aika nihkee. Ehkä ne ei ole tarpeeksi vanhanaikaisia ollakseen taas muodissa.... Muffinssi/cupcake tyyppisissä on samaa, mutta ne koetaan juhlavammiksi ja niitä menee enemmän kuin kuivakakkuja. Ei sillä, että kuivakakussa mitään vikaa on, mutta jos haluaa vähän päivittää tarjoiluja helposti.

No ehkä mä jätän toisen kuivakakun pois ja teen tuon mariannekakun suklaakuorrutuksella. Mansikkajuustokakku ei ole ihan varma vaan tilalle voi tulla poplejuustokakku eli juustokakku jossa on mansikkalikööriä. Hedelmäistä en joka tapauksessa ole tekemässä juustokakusta.

Pikkuleipiä saa kyllä ihan paikallisesta leipomostakin ettei tarvitse olla kaupan omia. Itse en jaksa niitä alkaa vääntäämään, on ihan tarpeeksi tekemistä kakun kuorrutuksen kanssa.

Jotakin suolaista kyllä tosiaan pitää olla lisää eli jos tekisi piirakan lohesta tai kinkusta. Itse pidän kyllä kalasta paljon, mutta en sitten tiedä syökö vieraat sitä kuinka paljon. Mitään kylmäsavulohi-juttuja en kuitenkaan halua, ne ei tule menemään kovin hyvin ja jos jäävät syömättä niin eipä tule itsekään syötyä. Sama juttu olisi graavilohen kanssa.

Karjalanpiirakoita mietin itsekin aiemmin, mutta niissä on vain kova homma vaikka hyviä ovatkin itse tehtyinä.

Kuivakakku amenee suurissakin juhlissa pari palaa (jos on muutakin) niin unohda koko kuivakakku. tee vaikka mudcake tai joku muu suklaakakku.
Ja enemmän suolaista : lohipiirakka, katkarapurulla esimerkiksi

[QUOTE="a p";30748670]
Karjalanpiirakoita mietin itsekin aiemmin, mutta niissä on vain kova homma vaikka hyviä ovatkin itse tehtyinä.[/QUOTE]

Paista raakapakasteista, ne on huomattavasti parempia kuin kaupan valmiit, kun itse vielä voitelee ne paiston jälkeen. Ei ne itsetehtyjä voita, mutta ovat ihan kelvollisia. Lapsivieraille uppoaa aina hyvin, kuten kaupan keksitkin. Lapset eivät yleensä tykkää mistään voileipäkakuista tai suolaisista piirakoistakaan ja monelle ei täytekakut maistu.

Paista raakapakasteista, ne on huomattavasti parempia kuin kaupan valmiit, kun itse vielä voitelee ne paiston jälkeen. Ei ne itsetehtyjä voita, mutta ovat ihan kelvollisia. Lapsivieraille uppoaa aina hyvin, kuten kaupan keksitkin. Lapset eivät yleensä tykkää mistään voileipäkakuista tai suolaisista piirakoistakaan ja monelle ei täytekakut maistu.

Lapsia tulee ainoastaan kaksi. Nuo raakapakasteet voisikin olla hyvä idea. Kiitos!

-sokerimassa ja siitä nysvätyt koristeet ällöä
-jos juustokakku on,liivatteesta - ällöän liivatetta
-kasvissyöjille mitään?
-kaupan keksejä jee...
-voileipäkakut -ihrakasoja.

Yhteistyössä