Mitä mieltä mun mitoista , olenko jo huomattavan pullea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja läski ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

läski ap

Vieras
170/74. Ikää 26v. Olen painanut ennen n.58-60 ja olin hyvässä kunnossa. Nyt olen päässyt lihomaan, monestakin syystä. Tiedostan kuitenkin itse lihomiseni ja se onkin vaikuttanut itsetuntooni ja olooni paljon. TUnnen itseni isoksi ja painavaksi, jota tietty olenkin. Takuoli, käsivarret, kasvot, reidet jne levinneet ja enää mua ei voi sanoa hoikaksi hyvällä tahdollakaan.

Näytän ikäistäni vanhemmalta ja en voi pukea päälleni mitä tahdon. Ennen kaikki näytti hyvältä päällä, nyt pitää valita vaatteet tarkkaan, että mikä peittää parhaiten mitkäkin kohdat. En halua hyvkäsyä itseäni pulleana, koska haluan olla hoikka. En lievästyi ylipainoinen, en edes normaalin ylärajalla, vaan hoikka. Sellainen kuin ennenkin. Ennen pidin itseäni viehättävänä ja nättinä, nyt en edes ajattele sellaista. Siirrän ne ajatukset laihtumisen jälkeiseen aikaan.

Mulla on kuitenkin joku ihme henkinen este laihduttamiselle. En tiedä mikä. Tiedostan tilanteeni ja sen, että mun pitää laihtua tunteakseni oloni paremmaksi ja ollakseni tyytyväinen kroppaani, mut silti en tee mitään. Siirrän uuden alun aina seuraavaan päivään.

Noh, se on vähän msitä katotaan... Mä olen saman mittanen ja 30 kiloa isompi joten muhun verrattuna et oo pullea :) Ja mun pyrkimys ois päästä edes alle 80 joten enpä osaa sinua pulleana pitää. Ja tosin, ois kroppa nhätävä että miltä näytät. Mitat ei kerro mitään.

Noh, se on vähän msitä katotaan... Mä olen saman mittanen ja 30 kiloa isompi joten muhun verrattuna et oo pullea :) Ja mun pyrkimys ois päästä edes alle 80 joten enpä osaa sinua pulleana pitää. Ja tosin, ois kroppa nhätävä että miltä näytät. Mitat ei kerro mitään.

Joo, totta että mihin vertaa. Mut ihan virallisten määritelmien mukaan mä olen kyllä ylipainoinen, että sen mun mitat ainakin kertoo ja peili kertoo sen, että entisen hoikan ja terveen näköisen nuoren naisen tilalla on väsynyt ja ikäistään vanhemman näköinen löysä kasa.

Ja joo, riippu tietty paljon kropasta, että miltä näyttää, mut jos on ylipainoa, bmi:n mukaan, niin kuin mulla, niin en mä enää ole kovin hoikassa kunnossa. Kun siis olen ollut aiemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja läski ap;23468706:
Joo, totta että mihin vertaa. Mut ihan virallisten määritelmien mukaan mä olen kyllä ylipainoinen, että sen mun mitat ainakin kertoo ja peili kertoo sen, että entisen hoikan ja terveen näköisen nuoren naisen tilalla on väsynyt ja ikäistään vanhemman näköinen löysä kasa.

Ja joo, riippu tietty paljon kropasta, että miltä näyttää, mut jos on ylipainoa, bmi:n mukaan, niin kuin mulla, niin en mä enää ole kovin hoikassa kunnossa. Kun siis olen ollut aiemmin.

Hyvä, sä olet oikeilla jäljillä :D !! Itse tiputin raskauden jälkeen 20kg hetkessä, kun jätin KAIKKI YLIMÄÄRÄISET sokerit ja rasvat pois. Kun en niitä kaupasta ostanut niin niitä ei kotona ollut illalla kun rupesi tekemään mieli. Perjaatteessa söin kaikkea KUNNON ruokaa, annoskokoa pienensin jonkin verran ja lisäsin mm hedelmien määrää. Tsemppiä, sä pystyt siihen kyllä!!!!

Olet vain hieman ylipainoinen, et läski tai edes pullea. Korkeintaan hieman naisellisen pehmeähkö. Kuitenkin tosi lähellä normaalin rajaa. Ei noilla mitoilla kannata masentua.

Mitä jos opettelisit hyväksymään kroppasi ja rakastamaan sitä?, Näytät varmasti edelleen hyvältä, muutama lisäkilo ei ole voinut pilata kauneuttasi. Osta istuvia vaatteita ja kävele ryhdikkäästi. Unohda kiloista stressaaminen. Ja ota myös huomioon, että ikä tuo monille kiloja, minkä ikäisenä painoitkaan 58? Ehkä ei ole järkevää/mielekästä enää pyrkiäkään niihin mittoihin, olet jo aikuinen nainen.

Ei kannata alistua median luomiin ihanteisiin, jotka ovat monelle mahdottomia, ei ne takaa onnellista elämää. Mieluummin nauttii elämästä kuin kituu porkkanaa purren masenetuneena mutta laihana.

Jos minä olisin sinä niin en laihduttaisi todellakaan vaan korjailisin just niitä ongelmakohtia syömisessä jne. Olo paranisi joka tapauksessa ja hyvällä lykyllä ne pari ylimääräistä kiloakin katoaisi ilman mitään sen kummempia ja eivät edes tulisi takaisin, jos jatkaisit paremmin syömistä =)

Nimim noin itse olisi pitänyt tehdä 20kg sitten, eikä jäädä odottelemaan sitä huomista.. nyt edes on paljon isompi urakka, joka ei pelkillä syömismuutoksilla kovin nopeasti hoidu.

Niin no mitat nyt ei kyllä kerro kaikkea! Lihas kun nyt tunnetusti painaa enemmän kuin läski! ja miten se on kroppaan jakautunut jnejnejne vaikuttaa kyllä siihen yleis ilmeeseen!

Mun suosikkiagrumentti on tuo lihas-kortti. On totta, että lihas painaa enemmän kuin läski, mutta voitko sä tosissasi väittää, että normaalilla (ehkä vain lenkkeilyä tai jotain jumppaa harrastavalla naisella voisi olla lihasta niin paljon, että se menisi jo ylipainon puolelle?

Ja on myös totta, että se vaikuttaa ulkonäköön todella paljon, että miten se ihra on jakautunut. Itse olen ap:n kanssa samoissa mitoissa ja mulle jakaantuu todella tasaisesti, lisäksi mulla on tiimalasin mallinen vartalo. Mikään kohta ei siis tursua ylitse muun, mutta kyllä musta huomaa, että 10-15 kiloa voisi ottaa pois ihan kevyesti. Eli ei se musta silti terveen hoikkaa tee.

[QUOTE="kiki";23468860]Jos minä olisin sinä niin en laihduttaisi todellakaan vaan korjailisin just niitä ongelmakohtia syömisessä jne. Olo paranisi joka tapauksessa ja hyvällä lykyllä ne pari ylimääräistä kiloakin katoaisi ilman mitään sen kummempia ja eivät edes tulisi takaisin, jos jatkaisit paremmin syömistä =)

Nimim noin itse olisi pitänyt tehdä 20kg sitten, eikä jäädä odottelemaan sitä huomista.. nyt edes on paljon isompi urakka, joka ei pelkillä syömismuutoksilla kovin nopeasti hoidu.[/QUOTE]

Kiitos neuvosta. Mulla kyllä taitaa olla ylimääräistä vähän enemmän kuin pari kiloa pudotettavana, 10 kg nyt ainakin, entisiin mittoihin 15kg. Luulen, että mun pitää ihan oikeasti alkaa tehdä töitä asian eteen ja laihduttaa, laittaa itseni kuriin. Mun ensisijainen unelma (siis kroppani suhteen) on kuitenkin olla taas hoikka, joten mulle ei riitä nyt ehkä pieni korjailu ja se, että hyvässä lykyssä lähtee jotain.

itse olen 163cm ja 74kg ja tunnen itseni jo todella lihavaksi, aapee siis minua hoikempi, mutta varmaan 5-10kilon pudotus korjaisi itsetuntoa aika huimasti ja kropan kiinteytys niistä ongelmakohdista.

mulla ongelmakohtana ovat perse ja reidet, myös vatsaa alkaa olla jo liikaa, yritänkin tässä nyt saada kunnon otteen itsestäni ja pudottaa ainakin 15kiloa, mun mittaiselle olisi varmaan ihannepaibno 55-60kg

ja olen huomannut painon kivutessa ylemmäs, että näytän väsyneemmältä,vanhemmalta ja jotenkin vaan ällöltä..

Jätä ylimääräiset herkut pois ja pienennä annoskokoja. Urheiletko? Tuleeko paljon hyötöliikuntaa? Kävele kauppaan, nouse portaat yms. kyl sä tiät. Ei se mikään mahdottomuus ole, alku aina hankalaa. Itsekin yritän rajoittaa sokereita ja hiilareita nyt. Tällaiselle herkkupyllylle ihan hirveen vaikeeta.

Liikunta ja oikea ruokavalio on kaiken a ja o. Mitään oikotietä ei ole, valitettavasti;)
Ei tarvitse edes harrastaa kuin muutaman kerran viikossa (Esim. 3 krt/vko) niin tuloksia syntyy; jumppaa ja lenkkeilyä? Pyydä kaveri mukaan niin treenaaminen on hauskempaa? ;) Aloittaminen on kaikista vaikeinta, sitten kun on päässyt kynnyksen yli niin treenaamisesta tulee rutiinia ja et voi enää olla ilman sitä.

Painoindeksin mukaan sulla on lievä lihavuus. Eihän sulla oli älyttömän suurta määrää pudotettavana, ihan muutamalla kilolla pääset jo normaalipainon puolelle. 10kg jos tiputat niin on ihan hyvät mitat.

Muoks. itteasiassa kahden kilon pudotuksella olet jo normaalipainon puolella.

Viimeksi muokattu:
Ap ei kannata kuunnella nimimerkin "vapaudu tuosta" puhetta siitä että sinun pitäisi opetella rakastamaan itseäsi ylipainoisena ja että muka aikuisena naisena ei voi olla hoikka. Sinähän itse sanoit että hoikempana tunsit itsesi viehättäväksi ja nyt painon noustua olet tyytymätön itseesi. 26- vuotias on nuori vielä, ei ole mitään järkeä ajatella että siinä iässä tarvitsee päästää itsensä repsahtamaan. Kun kerran koet painosi ongelmaksi, sinun on tehtävä painollesi jotain jos haluat taas olla tyytyväinen itseesi. Olin itse n. vuosi sitten samassa tilanteessa (mitat silloin 170/67) enkä oikein tiennyt mitä tekisin päästäkseni taas hoikempaan kuntoon. Jotkut pölvästit sanoivat minulle silloin ettei ollut mitään tarvetta laihduttaa, olisi pitänyt hyväksyä itseni sellaisena ja jatkaa vaan sitä roskaruoan puputusta, kuulemma "naisellinen pyöreys" PUKI minua! Höpönlöpöä sanon minä. Tuollaisia yleensä laukoivat toiset naiset, hoikemmat luultavasti siksi kun tahtoivat edelleen näyttää paremmilta kuin minä ja lihavammat siksi etten vaan alkaisi näyttää paremmilta kuin he. Naispuolisten kaverien mielipiteitä ei kannata pitää ihan vilpittöminä, kannattaa kuunnella ihan vain omaa itseään ja miettiä onko itse tyytyväinen peilikuvaansa. No, minä en uskonut muiden mielipiteitä vaan pistin itseni kuntoon. Aloitin silloin vuosi sitten Kalorilaskurissa, asetin tavoitepainokseni 57 kiloa, minkä verran painoin lukiossa kun olin vielä tyytyväisin kroppaani. Muutamassa kuukaudessa olin jo hyvin lähellä tavoitettani ja kun aloin tuntea oloni jo paremmaksi aloitin vielä kuntosalilla käynnin. Nyt olen jo yli puoli vuotta pysynyt siinä 57 kilossa ja tunnen oloni juuri sopivaksi, eikä miehenikään ole valittanut ;) Herkuttelen edelleen välillä liikaa enkä edes liiku niin usein kuin pitäisi, mutta onnistuin muuttamaan perusruokailutottumuksiani paljon parempaan suuntaan Kalorilaskurin avulla, joten satunnaiset herkkuhetket eivät saa minua repsahtamaan täysin. Eli ap, mielestäni sinun kannattaa nyt vain ottaa itseäsi niskasta kiinni, päättää ettet enää halua katsoa peiliin ja olla tyytymätön ja tehdä radikaali muutos. Ei se elämäntapamuutos ole helppo homma, mutta tulokset voivat olla todella palkitsevia! :)

t: 21 v 170/57

Jätä turhat hiilarit pois; salaatteja, lihaa, keittoja. Hedelmiä ja sopivasti täysjyvätuotteita.
Itse syön jonkun verran pastaa ja riisiä, mutta vain muutaman kerran viikossa (ja sekin täysjyvää) . Olo keveni huomattavasti. Herkkuja voi syödä, muttei ylettömästi.

PS. pahoittelen tuota hirveää tekstin määrää ilman yhtään kappalejakoa :D

PS2: Nykyään ne samat naiset jotka väittivät naisellisen pyöreyden pukevan minua, huokailevat kateellisina kuinka kaunis kroppani nykyään on ja kuinka he haluaisivat pystyä samaan :D

itse olen 163cm ja 74kg ja tunnen itseni jo todella lihavaksi, aapee siis minua hoikempi, mutta varmaan 5-10kilon pudotus korjaisi itsetuntoa aika huimasti ja kropan kiinteytys niistä ongelmakohdista.

mulla ongelmakohtana ovat perse ja reidet, myös vatsaa alkaa olla jo liikaa, yritänkin tässä nyt saada kunnon otteen itsestäni ja pudottaa ainakin 15kiloa, mun mittaiselle olisi varmaan ihannepaibno 55-60kg

ja olen huomannut painon kivutessa ylemmäs, että näytän väsyneemmältä,vanhemmalta ja jotenkin vaan ällöltä..

Voi, mä niin tunnistan nuo fiilkset. Väsynyt, vanhan näköinen ja ällö. Just tolta minusta tuntuu kanssa. Jos olisin aina ollut näin iso, niin en varmaan ahdistuisi, mutta kun oon ollut vielä pari vuotta sitten sen 58-60 kiloa ja hoikka, niin pahalta ja oudoltahan tää tuntuu. En mä usko, että voin tottua näin isoon painoon.

Yhteistyössä