Mitä mieltä miehen käytöksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eroamassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eroamassa

Vieras
Sain tarpeekseni miehen toilailuista kun katosi jäljettömiin muutamaksi päiväksi. Valehteli vielä menoistaan oli ollut naisen jos toisenkin luona tuona aikana.
Meillä ei muutenkaan mikään täydellinen suhde ole ollut... Humalassa ukko siis täysin arvaamaton.
Nyt siis sain tarpeekseni ja vuokrasin itselleni ja lapsille asunnon. Olemme muuttamassa ensi kuussa ja mies ei sanallakaan ole kommentoinut. Haluaisi jatkaa perheenä, mutta mitenkään ei pyristele vastaan muuttosuunnitelmia. Itse olen helpottunut, että lopulta sain tehtyä vaikean päätöksen rikkoa lapsilta perhe...
Onkohan ukko pohimmiltaan tyytyväinen kun meistä pääsee?
Luulisi, että nyt tekee kaikkensa jos perheen haluaa pitää...

Kokoa nyt itsesi ja pidä selkäranka. Anna miehen haluta mitä haluaa, eiköhän se isyys ala löytyä kun joutuu oikeasti itse huolehtimaan lapsistaan joka toinen vkl ja saat säkin sitten omaa aikaa.

Kyllä tollainen mies joutaakin mennä.

No joo, kuulostaa ihan exältäni joka ei tarvinnut känniäkään tehdäkseen tollaista.

Ainoa joka sen touhuja ymmärsi oli anoppini. Syy oli aina tietysti minussa, kun vaadin että äijän olisi pitänyt tehdä muutakin kuin lorvia ja puhua paskaa, päivästä toiseen.

Sekin olisi pitänyt ymmärtää että se tuhlasi koko työttömyyskorvauksensa omiin juttuihinsa, ei osallistunut mitenkään laskujen maksuihin, vuokraan, ruoan ostamiseen eikä edes oman lapsensa hoitamiseen.

Kun "pitäähän miehellä olla harrastuksia ja omaa aikaa, ja onhan se ihan ymmärrettävää ettei hän viihdy kerrostalossa kun on tottunut aina asumaan omakotitalossa", anoppi selitteli.

Voi helevettiläinen :D

Surettaa heittää 8 vuoden suhde menemään... Vaikka totuushan on ettei tästä iloksi enää muutu. Tämä ei ollut miehen ainoa seikkailu. On myös humalassa väkivaltainen. Oli miltei koko talven juomatta kun syksyllä puristi käteni mustelmille, mutta nyt kun juominen lähti käsistä, niin seireenit taas kutsuivat. Viime syksystä ylläpitänyt yhtä suhdetta...
Eli onhan mulla syyni lähteä, jotenkin vaan raskasta repiä koko elämä atomeiksi.
Vaikka siitä onkin sitten hyvä alkaa rakentamaan uutta :)

Miksi haluaisit pitää kiinni sellaisesta elämästä jossa saat pelätä turvallisuutesi puolesta? Ei ole minkään arvoista eikä niin kuuluisi kenenkään elää. Ansaitset olla onnellinen.

Luepas nyt ap tuo vastauksesi (nro 9) uudestaan ja ihan kaikessa rauhassa läpi!
Älä nyt hyvänen aika suostu miksikään kynnysmatoksi enää! Päinvastoin, NYT sinulla on eväät tulla kaikella tapaa onnelliseksi elämässäsi.
Niin kauan kuin roikut tuollaisessa jäteläjässä, sinulla ei ole pienintäkään mahdollisuutta tulla onnelliseksi!

• Tykkää
Reactions: Paloma84
Siis kerrohan mitä sä nyt niiltä lapsilta "rikot"? Onko se perhe ehjä vaan siksi, että lapsilla on biologisten vanhempiensa aiheuttama perhehelvetti kotinaan?

Perheväkivaltaa, päihdeongelmia, loukattu äiti pitelemässä onnellisen parisuhteen kulisseja yllä, kun mies vehtaa jonkun lumpun luona. Oikeesti?

Ole ilonen, että lapses pääsee pois tollasen kusipään luota, ja ota nainen järki käteen ja vanno, ettet enää anna kenenkään kohdella perhettäs tolla tavalla!

• Tykkää
Reactions: Paloma84
hassua kun Miehessä on aina se vika. Kannattaisiko syvällisempi itsetutkiskelu ja omien puutteidensa huomaaminen?

Kappas vaan, mun ex-anoppi täällä :D

Voin sanoa että joissakin tapauksissa vika voi olla vaan miehessä, uskopa pois.
Mun ja exäni erosta on jo 17 v ja arvaapa mitä? Uuden mieheni kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, ollaan oltu 15 vuotta yhdessä.
Exä sitävastoin on edelleen sinkku, koska kukaan nainen ei ole jaksanut katsella sitä kovin kauaa, just noitten samojen temppujen takia. Sen pisin suhde on kestänyt ehkä vuoden verran. Niin että kenessä vika?

T: nrolla 6 kirjoittanut

• Tykkää
Reactions: Rockwood
[QUOTE="vieras";28257161]Siis kerrohan mitä sä nyt niiltä lapsilta "rikot"? Onko se perhe ehjä vaan siksi, että lapsilla on biologisten vanhempiensa aiheuttama perhehelvetti kotinaan?

Perheväkivaltaa, päihdeongelmia, loukattu äiti pitelemässä onnellisen parisuhteen kulisseja yllä, kun mies vehtaa jonkun lumpun luona. Oikeesti?

Ole ilonen, että lapses pääsee pois tollasen kusipään luota, ja ota nainen järki käteen ja vanno, ettet enää anna kenenkään kohdella perhettäs tolla tavalla![/QUOTE]

KOMPPI!!!

Mä niin toivon, että oma äitini olisi aikoinaan välittänyt tarpeeksi meistä lapsista ja lähtenyt pois sen juopon väkivaltaisen luonnevikaisen paskan luota. Mut ei. Rahaahan piti olla....

Kirjoituksestasi kuultaa läpi, että jotenkin toivoisit miehen havittelevan sinua jäämään ja todennäköisesti voisit asiaa harkita jos näin tekisi. Päästä hänet kokonaan menemään kun on noin mennäkseen, älä jää roikkumaan tuollaiseen.

[QUOTE="vieras";28257326]Kirjoituksestasi kuultaa läpi, että jotenkin toivoisit miehen havittelevan sinua jäämään ja todennäköisesti voisit asiaa harkita jos näin tekisi. Päästä hänet kokonaan menemään kun on noin mennäkseen, älä jää roikkumaan tuollaiseen.[/QUOTE]

Olen vaan tottunut, että mies anelee ja itse annan anteeksi ja kaikki jatkuu kuten ennenkin.
Nyt kun ei ole mitään anottavaa, kämpän olen vuokrannut ja sinne muutan lapsineni. Ehkä vähän tyhjä olo. Mutta niin paljon on padottua surua, pettymystä yms. Että onhan tää mulle valtaisa helpotus :D

[QUOTE="a.p";28257398]Olen vaan tottunut, että mies anelee ja itse annan anteeksi ja kaikki jatkuu kuten ennenkin.
Nyt kun ei ole mitään anottavaa, kämpän olen vuokrannut ja sinne muutan lapsineni. Ehkä vähän tyhjä olo. Mutta niin paljon on padottua surua, pettymystä yms. Että onhan tää mulle valtaisa helpotus :D[/QUOTE]

Sulla alkaa uus, valoisampi elämä! Jätä tuollainen "mies" taaksesi ja ala rakentaa uutta elämää lastesi kanssa valoisin mielin. Uskon, että helpotus on suunnaton!

Kokoa nyt itsesi ja pidä selkäranka. Anna miehen haluta mitä haluaa, eiköhän se isyys ala löytyä kun joutuu oikeasti itse huolehtimaan lapsistaan joka toinen vkl ja saat säkin sitten omaa aikaa.

Kyllä tollainen mies joutaakin mennä.

anteeksi nyt kun olen töykeä, mutta miksi helvetissä VAIN joka toinen viikonloppu? mikä automaattinen oletus tämä on? kyllä mun oletus on että isä on ihan yhtälailla isä eronkin jälkeen, onneksi ei ole tarvinnut edes tapella asiasta koska exäni on aina ollut hyvä isä ja tulee aina olemaan, tottakai hän hoitaa lapsen 50% minusta se pitää olla oletuksena,eikä joka toinen viikonloppu. Toki joustetaan,ei minkään turhanpäiväisten harrastusten takia,mutta jos nyt on oikeasti tärkeää menoa toisella, tai niinku ny hiljattain miehellä on koepäivä edessä,niin mä oon ollut päävastuussa lapsen hoidosta jotta mies saa lukea tenttiin, sitten kun koe on ohi,niin mies siirtyy hoitovastuuseen.

Hienosti on toiminut kaikki, mies käy välillä syömässä täällä yhdessä(joka on lapsen koti ollut monta vuotta), ja virpomassa käytiin koko perheen voimin, koska meistä on tärkeää että lapsi saa myös niitä kokemuksia edelleen että tehdään yhdessä jotain.

voihan siinä erossa toki ajatella vain aikuisiakin,niinku yleensä tuppaa tapahtumaan,mutta ihanne varmaan olis että lapsi menis etusijalle.

Kuulostaa juuri siltä, että miehesi on pohjimmiltaan tyytyväinen päätökseesi, ei enää edes yritä muuttua.

Eiköhän tuo suhde ole niin nähty, vaikeaahan se irtaantuminen on, mutta yksi suljettu ovi avaa uusia, ero on varmasti todella hyvä päätös ja mahdollistaa sinun olla jatkossa onnellinen, vaikka ei siltä heti tunnukaan :)

Tilannetta vielä vaikeuttaa se, että vanhempani ovat miehen ketaleen puolella. Ovat läheisiä ryyppykavereita keskenään ja muutenkin viettävät aikaa ja puuhastelevat enemmän kuin esim. minun ja lasten kanssa...
Eli heiltä tulee nyt lokaa niskaan. Eivät välitä siitä mitä ukko tekee, mun pitäisi vaan sulattaa noi toilailut :(

Sinä et elä elämääsi vanhemmillesi, vaan itsellesi. Mielestäni heidän mielipiteellään ei ole mitään väliä, eiväthän he ole parisuhteessanne eläneet eivätkä tiedä kuin pintaraapaisun siitä, mitä ulkopuolelle näkyy (ja se mitä ulkopuolelle näkyy, voi olla jotain ihan muuta kuin todellisuus).

Yhteistyössä