Mitä mieltä miehen käytöksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tiinuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tiinuli"

Vieras
Olemme olleet yhdessä yli 10 vuotta ja lapsia on nyt kaksi (4 ja 2-vuotiaat). Pääosin menee hyvin, joskus jopa loistavasti. Mieheni ei ole koskaan ollut väkivaltainen. Joskus hän juo liikaa ja saattaa olla kännissä hyvinkin rasittava, mutta ei väkivaltainen. Tuo juominenkin on nykyään tosi vähissä ja ainakin minun silmissä se ei koskaan mene yli, joskus kyllä vähän varoittelen (ehkä turhaankin)...

Mutta joskus kun tunnelma kiristyy, niin hän on ihan selvinpäin jotenkin passiivisesti (tai aktiivisesti?) aggressiivinen. Lyö jotain ovea, on joskus rikkonut jonkun lasin tms. Kerran rikkoi imurin suutinosan imuroidessaan tms... Myöntää että joskus kun päätä alkaa kiristää, niin ei vaan pysty vaan ahistaa niin perkeleesti.

Voiko tämmönen levitä pahempaan suuntaan. Tuo homma on lisääntynyt kun lapset on tulleet. Ei niitä usein tule, esim. viimeksi muistan jotain tapahtuneen viime keväänä kun rikkoi muovimukin. Koskaan ei ole lapset suoraan nähneet.

Ukko sanoo, että joskus hänellä päreet palaa, mutta hänet on sitten ahdistettu nurkkaan ja jos silloin hänen ei anna olla ja vetää henkeä, niin hänen on pakko. Myönnän, että nalkutustasoni nousee välillä aika ikävästi ja joskus ahdistelen häntä nurkkaan, enkä päästä pakoon... Mutta olenko minä syyllinen (ei sillä että sillä olis väliä) ja mitä pitäis tehdä?

Joo. Sillä on vielä kontrollissa se, että rikkoo esineitä eikä kajoa suhun eikä lapsiin. Mutta kun tilanne kiristyy, on sekin mahdollista. Ainoo mahis on se, että ukko lähtee hoitoon NYT! tai sitten sinä lähdet lapsien kanssa samantien. Oletko varma, ettei hän ole koskaan kajonnut lapsiin väkivaltaisesti?

Meillä ei olla koskaan rikottu mitään suutuspäissään (paitsi hetkonen, minä hermostuin kerran koiralle ja repäisin sellaisen heilurioven rikki) mutta siis en pitäisi tuota miehesi käytöstä minään hälyyttävänä. Sitten jos lisisi tai tosiaan tuntuisi että tarkoittaa uhata sinua, niin sitten eri asia. Meneehän se hermo joskus ja parempi paiskata se ovi silloin jos sillä helpottaa.

Tuollainen käytös aiheuttaa sen että muut ovat aina hieman varpaillaan ja kokevat syyllistyvänsä miehen tekoihin. Mies puolustelee tekojaan sillä että MUUT ajavat hänet nurkkaan ja saavat silloin vastata siitä mitä HÄN tekee! Typerää! Tyypillistä väkivaltaan taipuvaiselle ihmiselle.

Tuo voi paheta jos tilanteeseen ei puututa ajoissa.

Kerran se sitten lyö kun oli niin nurkkaan ajteeu! Raukka. Siinä sitten silitellään miehen päätä ja yritetään ymmärtää.

[QUOTE="Tiinuli";26838445]Lyö jotain ovea, on joskus rikkonut jonkun lasin tms. Kerran rikkoi imurin suutinosan imuroidessaan tms... Myöntää että joskus kun päätä alkaa kiristää, niin ei vaan pysty vaan ahistaa niin perkeleesti.[/QUOTE]

Täysin normaalia eikä pahene kunhan et nyt ala hössöttämään.

minun mielestä kyllä ap:n pitäisi itse katsoa peiliin. Ei ole normaalia ahdistella toista nurkkaan. Kyllä sellainen tilanne ahdistaa itsekutakin, ja siinä tekee ratkaisun jos toisenkin että pääsee pakoon tai katkaistua sen tilanteen.

Minä en katselisi tämmöstä käytöstä sekuntiakaan. Minä kasvatan lapset, mutta en aikuisia. Minun mies ei koskaan ole rikkonut mitään (paitsi vahingossa, mutta ei pikaistuksissaan aggresiivisena). Koskaan se ei ole huutanut myöskään, ainakaan vihaisena. Kyllä semmoinen säyseä ja turvallinen ilmapiiri kotona pitää olla. Itse olen tempparamenttinen, mutta se on luonteenominaisuus ja näkyy lähinnä niin että korotan ääntä mutta en aggresiivisesti.

Hyviä miehiä on. Kun naiset pitäytyisi erossa näistä väkivaltamiehistä, niin heidän geenit ei jatkuisi ja maailma olis parempi paikka.

[QUOTE="Etelämaalainen";26838896]Minä en katselisi tämmöstä käytöstä sekuntiakaan. Minä kasvatan lapset, mutta en aikuisia. Minun mies ei koskaan ole rikkonut mitään (paitsi vahingossa, mutta ei pikaistuksissaan aggresiivisena). Koskaan se ei ole huutanut myöskään, ainakaan vihaisena. Kyllä semmoinen säyseä ja turvallinen ilmapiiri kotona pitää olla. Itse olen tempparamenttinen, mutta se on luonteenominaisuus ja näkyy lähinnä niin että korotan ääntä mutta en aggresiivisesti.

Hyviä miehiä on. Kun naiset pitäytyisi erossa näistä väkivaltamiehistä, niin heidän geenit ei jatkuisi ja maailma olis parempi paikka.[/QUOTE]

Juu tuo auttaa että leikkaa ukolta munat pois. Mutta se pitää tehä vasta kun ei enää varmasti haluu lisää lapsia eikä seksiä.

En huolestuisi jos tuo on vielä suht harvinaista eikä aiheuta sitä että alat itse olemaan varpaillaan miehen seurassa. Siinä vaiheessa jos alkaisi esiintymään useammin ja tavaroiden rikkominen kohdistuisi nimen omaan sinun henkilökohtaisiin tavaroihin , olisi vakavan keskustelun paikka.

• Tykkää
Reactions: Sanna80
Mun mielestä aikuisen ihmisen pitää osata hallita kiukkunsa tai purkaa se jotenkin muuten kuin tavaroita rikkomalla. Ei oo täyspäisen hommaa ja ite en kattelis moista. Johonki vihanhallinta terapiaan tuo mies tai sitte hommatkaa autotalliin nyrkkeilysäkki, siihen voi purkaa raivonsa. Kyllä tuo aiheuttaa ainaki sen, et teidän kotona on kireä tunnelma ja se ei oo lapsille hyvä. Mikä ihme sitä miestä riepoo, et saa noita kilareita?

Jospa sun miehes lähtis jollekin väkivallan hallinta -kurssille. Nyt kun se väkivalta ei vielä ole riistäytytyt täysin käsistä, niin vois kurssista olla apua. Toi ei ole täysin harmitonta eikä normaalia tollanen, sehän myös selvästi vaivaa sinua, kun sitä mietit ja täältä kyselet.