Mitä mieltä? Lasten kauneushoidot.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huhhuh"

Vieras
Toissapäivänä tuli LIV D-kanavalta "Lasten day spa"-niminen ohjelma.

Iltasanomissa kerrottiin ohjelmasta: 29-vuotias Michelle Devine on avannut Essexiin ensimmäisen lasten kauneushoitolan, Trendy Monkeys-nimisen salongin. Hoitola tarjoaa kaikkia mahdollisia palveluja "ulkonäkötietoisille" lapsille. Miksi? Koska lapset haluavat, hoitolan pitäjä ja äidit perustelevat.

Ohjelmassa näytetään, kuinka lapsille tehdään suihkurusketuksia ja heitä meikataan. Pikkutytöille tehdään myös manikyyrejä, pedikyyrejä ja jalkahoitoja.

Brittimediassa Michellen hoitolaa on syytetty lapsuuden lyhentämisestä ja seksualisoimisesta.

Katsoitko sinä kyseisen ohjelman??
Mitä ajatuksia sinulle herää kyseisestä asiasta?

Mä en katsonut ohjelmaa, mutta kyllä munkin ensimmäinen ajatus tätä tekstiä lukiessa oli tuo, että miksei lasten ei anneta olla enää lapsia vaan heistä tehdään pikkuaikuisia. Heidän lapsuutensa siinä lyhenee.

Mun tuttukin sanoi yksi päivä, että kyllä hänen 14-vee tyttönsä vielä tykkää leikkiä barbeilla pikkusiskonsa kanssa, mutta salassa. Et sitä ei saa kertoa muille koulukavereille, muuten joutuu koulukiusatuksi, koska kukaan muu ei hänen luokallaan ei enää leiki nukeilla.:O

Huhhuh, sanon minä.

Niin no...harva 14 kyllä barbeilla leikkii. Ei edes kun olin lapsi. Oli mulla barbeja joilla välillä leikin että ne harrastaa seksiä ja on suhteita...tms muuta pikkuaikuistouhua kun pitää opetella, mutta salassa sen tein. Perus leikkiminen niillä ei kyllä olisi kiinnostanut. Ärsytti joskus 12 v kun pikkusisko halusi leikkiä eikä vaan huvittanut.

14 vee halusin stringit, rintaliivit, olla poikien silmissä kaunis. Enkä todellakaan ollut mikään varhainaikuistuva. Ehkä vähän lapsellinenkin ja ujo vielä, mutta tuonikäinen ei ole ajatuksiltaan enään viaton lapsi vaan hormonit alkaa hyrräämään vaikka oikeasti se seksi ja suhteet tulisivat paljon myöhemmin. Tuonikäinen alkaa opetella.

Mutta riippuu ihan mitä tuolla tehdäään. Manikyyri ja pedikyyri on kyllä aika neutraalia. Kyllä tuon 3 v lapsenikin kynsiä lakkaan kun tykkää ja tykkää näyttää hienolta ja on oma lasten huulikiiltokin (josta mitään kyllä oikeasti tule). Pikkutytöt tykkäävät lainata äitinsä meikkejä ja laittaa hiuksia. Siis ihan sellaiset alle kouluikäisetkin...ihan omasta tahdostaan. Kaikki botoxit ja rusketukset ei kyllä kuulu noin pienille ja tuonikäisen vanhemman tulisi katsoa mitä lapsi päälensä laittaa ettei näytä seksistiseltä. Harva kun ymmärtää tuonikäisenä ettei se ole kovin hyvä juttu.

Muistan joskus tokaluokalta kun luokkakaveri olisi halunnut tulla hameessa, lyhyessä ja huulipunassa kouluun, mutta opettaja passitti kotiin vaihtamaan vaatteensa. Erittäin täysjärkinen ihminen nukyään, mutta edelleen kiinostunut muodista ja kauneudesta.

No mun poika saa leikkiä vaikka täysi-ikäiseksi saakka legoilla ja autoilla jos haluaa. Saa olla lapsi niin kauan kuin itse haluaa.

No toisaalta, kyllähän monet aikuiset miehet edelleenkin leikkii legoilla ja autoilla. Eli miehet ei taida kasvaa ikinä aikuisiksi.:)

Miksei sitten tytöt saa leikkiä nukeilla niin kauan kuin itse haluaa?

No kyllä mun tuttavapiirissä monilla äideillä taitaa nää nukkeleikit jatkua aikuisuuteen saakka. Se ilmenee vaan siinä muodossa, että he pukevat pienet tyttönsä ihan nuken näkösiksi. Joka kerta kun näkee, niin tytöllä joku uusi luomus päällä.:)

Poikalapsilla en oo tällasta ilmiötä huomannut.

Kysyin omalta 11v tytöltäni että olisiko sellainen muka kivaa että olisi joku"lasten oma kauneushoitola?"niin hän vastasi että olisihan se ihan kivaa! mutta en kyllä päästäisi häntä sinne ikinä! on se kyllä liioteltua tuo lasten oma kauneushoitola !

Yhteistyössä