Mitä mieltä? Kukin tavallaan, joojoo, mutta mitä SINÄ tästä ajattelet...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Nuori nainen päättää kesken opintojen lopettaa pillerit, muttei kulemma tajua, että siihen loppuu myös ehkäsyteho hetimiten. Tuloksena "vahinkoraskaus".

Tämä nainen pätee koko raskausajan siitä miten mitäkin aikoo tehdä, imettää pitkään ja synnyttää luomuna. Se, etteikö asiat menisi hänen suunittelemallaan tavalla ei ole edes vaihtoehto. No, siperia opetti kyllä...

Ensimmäinen kuukausi vauvan kanssa meni ok, kun isä oli isyyslomalla. Siitä lähtien tämä nuori äiti on ollut niin stressaantunut ja rasittunut vauva-arjesta, että vauva on joka viikonloppu ollut pakko pistää johonkin mummolaan yöhoitoon.

Vauvan ollessa 4kk äiti ei kestä enää, pistää lapsen kokopäivähoitoon ja menee töihin. Viikonloppusin vauva vieläkin on mummolassa.

Pitää hankkia oma elämä, tiedän, mutta kun tämä nainen omaan lähipiiriin kuuluu, niin pakostikkin tulee asiaa pohdittua...

JOS olisin sosiaaliviranomainen hakisin lapsen pois ja sijoittaisin perheeseen missä vauvaa arvostetaan enemmän.JA JOS tällaisesta syystä noin vois tehdä.Sano ihmiselle suoraan että on pölvästi!

Joo, samaa mäkin mietin, että ihan ei tainnut olla loppuun asti mietitty tää äidiksi tuleminen. Ihanteet taisivat olla aika päälle liimattuja ja todellisuus olikin tosi kovaa. Tukea jostain äidille varhaiseen vuorovaikutukseen, että oppisi nauttimaan omasta vauvastaan. Pk- seudulla tukea olisi suhteellisen helposti saatavillakin ja joissa isommissa kaupungeissakin varmasti...

Ei kuulosta hyvälle mutta auta mieluummin jos tuttavasi on äläkä selän takana supise.

Tavoista surkein, valitettavasti!
Ja olen sosiaaliviranomainen, tahtoisin oitis auttaa mutta se ei ole mahdollista!

Alkuperäinen kirjoittaja m:
JOS olisin sosiaaliviranomainen hakisin lapsen pois ja sijoittaisin perheeseen missä vauvaa arvostetaan enemmän.JA JOS tällaisesta syystä noin vois tehdä.Sano ihmiselle suoraan että on pölvästi!

No onneksi, et ole sosiaaliviranomainen... Lapsella on ilmeisesti mummu joka huolehtii ja tilannehan voi tuosta muuttua parempaan. Tukea tämä nuori äiti minustaa tarvitsee eikä arvostelua.

Sitä mieltä että miksei nykyään kukaan jaksa hoitaa omiaan itse? Ja sitten haukutaan mummot, kummit ja kaverit ku ei olla jatkuvasti avosylin hoitoon ottamassa. Myöskin on päivänselvää että äitiä tässä tulee vain ja ainoastaan sääliä, onhan se ikävää jos jää "omat menot" väliin.

Itsekin törmänny tähän samanlaiseen "ilmiöön". Mun mielestä ensin äidille apua ja tukea. Sen jälkeen jos ei vieläkään innosta niin sitten joku rankempi ratkaisu tilanteeseen. Tietämässäni tapauksessa äidillä oli vaikea löytää sitä äitiyden iloa ja koki olevansa jatkuvasti huono äiti.

Sillä TUSKIN on minkäänlaista väliä kuinka vanha on. Samanlailla sen lapsen voi tyrkätä mummulle nelikymppinenkin.

No että tässä tapauksessa isän tulisi ottaa sitten enemmän vastuuta, jos äiti on tuossa tilanteessa ettei jaksa hoitaa. Ja hienoa, että on mummu joka haluaa auttaa. Jännä että äidit aina nostetaan tällaisissa tapauksissa esille, mutta jos on vastaava tilanne ja isää ei vastuu kiinnostakaan niin se on vain normaalia, koska tottakai vastuu kuuluu äidille. Käsittämätöntä.

Ja sillä, että on ensin uhonnut vaikka mitä, ei ole mitään väliä, kai kaikki toisinaan päästelee suustan vaikka mitä. Ei mielestäni ole olennaista nyt. Minusta asia ei ole niin paha, kun lapsella on välittävä isä ja mummu, saa hoivaa ja turvaa, se tärkeintä. Jos tämän äidin tekee onnelliseksi töissäkäynti, niin se ei ole sen enempää väärin kuin miehen töissäkäynti. Jos äiti sen ansiosta alkaa voimaan paremmin, niin sehän on hyvä juttu. Ja sitten kun lapsi kasvaa niin helpottuu ja sittenkin tilanne voi muuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Ai mitä mieltä? Sitä mieltä, että sulla on kadehdittavan helppo elämä, kun energiaa riittää näin paljon toisille :heart: Aika hienoa. :flower:

Eli sinua ei läheistesi asiat kiinnosta *askan vertaa, niinkö?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei kuulosta hyvälle mutta auta mieluummin jos tuttavasi on äläkä selän takana supise.

Tavoista surkein, valitettavasti!
Ja olen sosiaaliviranomainen, tahtoisin oitis auttaa mutta se ei ole mahdollista!

No kun ei suotu apua ottamaan, vaikka kuinka tyrkytän. Pärjää kuulemma vallan mainiosti.

Ensimmäiseksi kiinnitin huomiota siihen, että miksiköhän hän lopetti pillerit? Ja toiseksi ihmettelen, eikö muka jokainen pillereitä käyttävä nainen tiedä, että pillereiden teho loppuu tai ainakin heikkenee huomattavasti heti kun lopettaa niiden syömisen? Ja kolmanneksi: eikö hän ehtinyt muka miettiä vaihtoehtoista ehkäisyä, kun kerran pillerit lopetti? Mä voisin tässä kohtaa ajatella, että ehkäpä se ei ollutkaan vahinkoraskaus...

Mutta siis tämän hetkiseen ongelmaan. Tällä naisella on ollut selvästi ihan epärealistiset kuvat itsestään äitinä sekä vauvaelämästä. Niin oli myös minulla. Eikä tuo ole mun mielestäni välttämättä ikään sidoksissa. Kuka sitä vauvaa hoitaa, kun äiti on töissä? Tuon ikäinen ei mun mielestä kuulu kenenkään muun hoitoon kuin omien vanhempien.

Vauvan ei pitäisi olla noin paljon mummon hoidossa. Eikä mummon pitäisi siihen suostua. Ellei sitten näe sitä selvästi, että vauva olisi äidin luona jotenkin vaarassa.

En mä lasta lähtisi huostaanottamaan, mutta tuo äiti sekä myös isä tarvitsevat ehdottomasti ammattiapua.

Yhteistyössä