Mitä mieltä? (koulun poissaoloista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Tuttavan lapset olleet viikon poissa koulusta: kurkkukipua, korvatulehdus, ei kuumetta koko aikana. Ei kuulemma voi laittaa kouluun, kun lapset niiiiin väsyneitä ja kipeänoloisia.

Kummallista kyllä, ovat olleet joka päivä pihalla leikkimässä kavereiden kanssa ja keskenään tuntitolkulla, pari kolme kertaa päivässä.

Mä en tajua, miksi joku opettaa lapsille tuollasen käyttäytymismallin, että voi olla noin vaan viikon "lomalla" vaikkei oo kunnolla kipeä. Mun mielestä jos on koulusta poissa, ei voi myöskään pihalla riekkua tai kaupungilla kaupoilla luuhata.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä olen sitä mieltä että huolehtisit vain omista asioistasi etkä vatvoisi tuttavasi asioita täällä! ;)

Aí sun mielestä ok? Mietin vaan, että miten asian ottais puheeksi... Kun eihän tuo ole oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä olen sitä mieltä että huolehtisit vain omista asioistasi etkä vatvoisi tuttavasi asioita täällä! ;)

Aí sun mielestä ok? Mietin vaan, että miten asian ottais puheeksi... Kun eihän tuo ole oikein.

Olenko mä sanonut niin? :)
Mulla on tapana puuttua asioihin, jos niin haluan, en vatvo toisten asioita yleisillä keskustelupalstoilla.En tahdo sellaista opettaa lapsilleni! ;)

On nimittäin ollu ihan kiva omille lapsille selittää, miksi heidän pitää mennä kouluun, jos toiset ei mene vaikka ovat pihalla niinkuin muutkin.

No toi on sit jo ihan sun oma asiasi! Me kaikki vanhemmat joudutaan jossain elämän tilanteessa selittämään lapsille miksi jotkut tekevät erilailla kuin toiset.

No just. Eli tätä asiaa ei ois saanu ottaa esiin ja ihmetellä ääneen, vaan hyväksyä vaan hiljaa. Kakkaa saa vaan ja ainoastaan omaan niskaan. On kai täällä turhemmistakin asioista tehty aloituksia...

No just. Eli tätä asiaa ei ois saanu ottaa esiin ja ihmetellä ääneen, vaan hyväksyä vaan hiljaa. Kakkaa saa vaan ja ainoastaan omaan niskaan. On kai täällä turhemmistakin asioista tehty aloituksia...

Just. Mene vaikka nukkumaan ja herää paremmalla päällä.

Miksi kaikkien pitäisi olla sun kanssa samaa mieltä? Meillä on ainakin se meininki että koulusta ollaan pois vain jos on todellakin pako ja silloin ei pompita pihalla.Mutta jos toisilla on eri tyyli en ala sitä arvostelemaan ja osaan selittää lapsilleni, että kasvatustapoja on niin paljon kuin lapsiakin.Ei ole oikeata tai väärää, ellei pahoinpidellä!

Mä luulin että koulu on poissa; koulun poissaolosta on eri kuin koulusta poissaolosta :)
Ja riippuu sairaudesta voiko ulkoilla! Saattaa niistä lapsista silti tulla ihan kunnon kansalaisia!

Mä olen kyllä ap:n kanssa samoilla linjoilla. Jos ollaan 'sairaana' eikä mennä kouluun niin ei myöskään mennä ulos tai muuallekaan.

Ja tuosta toisten asioiden vatvomisesta: eikö tämä ole ihan yleinen keskustelupalsta ja asiasta voi puhua myös yleisellä tasolla, vaikka naapurit/tuttavat tekisivät miten?

Kuumeettomuus ei tarkoita, etteikö voisi olla kipeä. Jollain lapsella voi olla esim perussairaus, mikä tarkoittaa että pitää tervehtyä hyvin, ennenkuin menee väkijoukkoon hakemaan lisää basilleja. On olemassa välimuotojakin kuin sairaana sängyssä ja terveenä koulussa. Joskus jopa ulkoilu toipilaana voi olla ok.

Mutta en ota kantaa ap:n tapaukseen, koska en tiedä siitä oikeasti yhtään mitään.

Meillä myös tyttö ollut nyt kohta viikon kipeänä, alkava korvatulehdus, kurkunpääntulehdus (kuumetta) ja kurkkukipu, kauhea yskä. Ei todellakaan voi mennä tuossa kunnossa eskariin toisia tartuttamaan, MUTTA kun kuume laski, niin sen jälkeen on ulkoiltu joka päivä, koska siitä on hyötyä astmaattiseen hengitykseen ( viileä, happirikas, kylmänkostea ilma) ja siihen kurkunpään ahtauteen. ( Ulkoilemme myös yöllä muutaman kerran, jotta saadaan happi kulkemaan kunnolla :whistle: )

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Kyllä pitäisi JÄRKIKIN jo sanoa.Ei ULOS jos ei voi KOULUUNKAAN mennä.Silloin tuossa perheessä on jokin vialla ja pahasti.

Onko sinulla kouluikäisiä lapsia?

Kyllä on! Mitä se tähän kuuluu.Jos tenavat pois koulusta,ei KYLLÄ TASAN MENNÄ ULOS.Kyllä sitä ihmettelisi monikin.Koulussa ei olla ,mutta kyllä ulkona,äkkiä tuonlainen kiirii kouluun asti.
Sinäkin sitä mieltä ulos vaan vaikka ei kouluun lapset mene.
Silloin tuo perhe voi toimia niin ettei lasten tarvi koskaan mennä kouluun,mutta ulos vaan leikkimään.

Alkuperäinen kirjoittaja kiki:
Saakos lapsi teidän mielestä olla poissa koulusta, jos ei ole sairas, mutta tuntee aamulla itsensä niin väsyneeksi ettei jaksa kouluun lähteä?

No mun mielestä ei saa. On vanhempien vastuulla, että lapsi nukkuu riittävästi jaksaakseen mennä kouluun.

jos toisten yleensä pakko tietää. Meillä ainakin lapsella oli sellainen lääkitys antibiootin lisäksi, jota piti antaa kahden tunnin välein joka päivä viikon ajan, ja koulu ei anna lääkkeitä, opekin niin sanoi. joten lapseni oli viikon ajan pois koulusta ilman kuumetta ym. Ja leikki pihalla välillä. Että kyllä syitä voi olla monia, vaikka perussääntö on, että levätään kun ollaan sairaita. Sairauksia on monia ja ei niitä tarvitse toisille selitellä eikä toisten ihmetellä.

Yhteistyössä