Mitä mieltä kaverini laihduttamisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Ihmettelen"

Vieras
Kevään innostamana päätimme molemmat alkaa laihduttaa, kaveri on aina ollut vähän sellainen ääripää- ihminen, ja hän sitten kertaheitolla päätti, että hänpä alkaa elää 800 kalorilla päivässä! ( teki jotain laskelmia että sillä saisi n. 1,5 kg häviämään viikossa)

Olin ensin huolissani että onkohan tuossa mitään järkeä ja kuinka käy, lohduttauduin sitten sillä ajatuksella että ei hän tuota kauaa jaksa vaan nostaa kalorimäärää pian järkevämmälle tasolle.

Ja mitä vielä! Hän on nyt päälle kuukauden porskuttanut sillä 800 kalorilla ja on niin pirteä kuin vain voi ihminen olla! Ja paino laskee hyvää vauhtia. Ei merkkiäkään riutumisesta tai väsymyksestä, hän vetää iltaisin vielä reippaan lenkinkin.

Mikä tuossa nyt meni väärin? Olen aina luullut, ettei ihminen voi tuollaisella kalorimäärällä elää, on aivan väsynyt ja nälkäkuoleman partaalla ja laihdutus tuollaisella määrällä loppuu hyvin lyhyeen?? Hän siis syö ihan normaalia ruokaa, ei mitään erikoisruokavalioita.

[QUOTE="...";23619515]Oletko varma että hän ei saa enempää kaloreita?[/QUOTE]

No ainakin mitä olemme viikonloppuisin viettäneet päiviä yhdessä, niin kovin vähän hän syö, ja luulisi, että jos hän "salaa" söisi enemmän niin ei paino niin vauhdilla putoaisi... Joten luulen että kyllä syö sen 800 kalorin edestä

[QUOTE="Minna";23619621]Hän on varmaankin ketoosissa. Siihen perustuu esim. karppaus ja VLCD-dieetit.[/QUOTE]

Voiko ketoosiin sitten muka mennä ihan vain syömällä vähän? Koska kuten aloituksessa sanoin, hän ei noudata mitään vähähiilihydraattista tai muutakaan erityistä ruokavaliota.

[QUOTE="vieras";23619649]Ravinnonpuute johtaa ketoosiin. Ei tarvitse olla hiilaridieetillä saavuttaakseen sen.[/QUOTE]

Mitä sitten ovat puheet säästöliekistä? Jos vähällä ruoalla menee ketoosiin, eli tilaan, jolla karppaajat sanovat painon putoavan nopeasti, niin silloinhan säästöliekki on puppupuhetta?

[QUOTE="Ihmettelen";23619684]Mitä sitten ovat puheet säästöliekistä? Jos vähällä ruoalla menee ketoosiin, eli tilaan, jolla karppaajat sanovat painon putoavan nopeasti, niin silloinhan säästöliekki on puppupuhetta?[/QUOTE]

Mun ymmärtääkseni ne eivät välttämättä sulje toisiaan pois, eli voi myös olla ketoosissa säästöliekkillä... Aina ketoosissakaan ei paino laske.

MInkä kokoinen kaverisi on? Onko reilusti ylipainoinen vain vain hieman ylipainoinen? Meinaan vaan että jos on paljon rasvavarastoja, niin ei palele ja tule heikoksi nin helposti.

Voi olla tuo ketoosi selitys. Tai sitten, kaverisi ei laske kaloreita "ihan tarkalleen" vaan arvioi ne suunilleen, ja tekee sen alakanttiin. Eli saa enemmän kaloreita, mutta paino tippuu silti nopeasti, koska kuluttaa reilusti enemmän kuin syö.

Ei ketoosi kaikilla pudota painoa. Itselläni kroppa menee täysin jumiin ketoosissa, eikä paino putoa grammaakaan ja olo on karsea. Siksi tarvitsen tietyn määrän hiilareita, ja kaloreita, jotta kroppani toimii. Mun kohdalla siis säästöliekki pitää täysin paikkansa.

[QUOTE="mites";23620500]MInkä kokoinen kaverisi on? Onko reilusti ylipainoinen vain vain hieman ylipainoinen? Meinaan vaan että jos on paljon rasvavarastoja, niin ei palele ja tule heikoksi nin helposti.[/QUOTE]

Hänellä on normaalipainon ylärajalle matkaa muistaakseni n. 10 kiloa, 15 kiloa on sanonut haluavansa pudottaa ainakin aluksi.

MInkä kokoinen kaverisi on? Onko reilusti ylipainoinen vain vain hieman ylipainoinen? Meinaan vaan että jos on paljon rasvavarastoja, niin ei palele ja tule heikoksi nin helposti.

[QUOTE="siis";23620573]ketoosiin pääsee kun syö alle 800 kilokaloria, vaikka oliskin hiilareita. Itse olen laihduttanut aikanani 22kg kahdessa kuukaudessa. Olo on mahtava:)[/QUOTE]

Sinä ilmeisesti laihdutit ihan perus ruokavaliolla, mukana myös hiilareita? Huomasitko sinä tätä paljon puhuttua "lihakset lähti, läskit jäi" juttua?

Yhteistyössä