mitä mieltä järjestelystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "milli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"milli"

Vieras
Nainen on koton kahden lapsen kanssa. On auto käytössä ja kaksikin mummulaa joihin isompi lapdi on tervetullut hoitoon lähes aina. Mies tekee pitkää päivää. Pääsee vadta viiden jälkeen elle jää vielä ylitöihin. Silti on miehen homma perjantaisin töiden jälkeen käydä hoitamassa perheen viikonloppu-alkuviikko ruokaostokset.

Itse en vain käsitä miksei nainen voi hoitaa niitä jo torstaina pienemmän kanssa ja isompi mummulas. Tai itselle ei tulis mieleenkään pistää ukkokultaa perjantaina viideltä ruokakauppaan. Tuntuu julmalta.

Mites teillä muilla? Miksi sinbe kauppaan pitää mennä perkantaina viideltä?

No ei kai aikuisen ole sinne mikään pakko mennä, jos ei jaksa tai halua. Tai voi mennä eri aikaan jos ei töiden jälkeen kiinnosta. Pääasia kai, et molemmat on tyytyväisiä työnjakoon?

Tää palsta on niin hauska! Voisko joku listata tähän et mitä täällä saa kysyä ja pohtis kun aina jotain narisemista. Onko vain mustien sielunelämän koukerot oikeita aiheira.

Mua vai ny kiinnosti et kuos muil. Et miksi joku ehdoin tahdoin haluaa mennä sinne kauppaan perjantaina töiden jälkeen. Ja rahasta ei tässä ole kyse. Ja muutaman kerran mieheen olen törmännyt kaupas kun itse siel pyörähtäny ja aika kypsän ja väsyneen olonen ollut.

Jospa mies haluaa/tykkää tehdä ne ostokset? Jospa nainen ei viihdy kaupoissa yhtään tai on taipuvainen liiaksi heräteostoksiin ja mies fiksumpi rahankäyttäjä? Jospa nainen ei yhdenkään lapsen kanssa jaksa lähteä kauppaan pyörimään ja jonottamaan? Jospa mies hoitaa ruokakulut palkastaan ja nainen sitten jotain muita kuluja? Tuolle järjestelylle voi olla miljoona muutakin syytä kuin naisen tyrannius.

Meillä minä hoidan kahden lapsen (3v ja 4kk) kera mielelläni kauppareissut itse kun vain tilillä on rahaa, monestakin syystä. Olen paremmin perillä mitä kaapissa on, suunnittelen ja teen päivän ruuat aina jne. Lisäksi nautin siitä, se on ihana aktiviteetti tylsän arjen keskellä. Ja minulla on auto käytössä, mies kulkee julkisilla. Mies kyllä käy pieniä puuttuvia tarvikkeita ostamassa jos ennen kauppojen sulkeutumista töistä lähtee ja pyydän, tekee myös isompia ostoksia jos minä en jostain syystä kaupoille jaksa lähteä. Harvemmin näissä järjestelyissä (jos koskaan) perheen ulkopuolisten ihmisten mielipiteitä asiasta mietitään :) kaikki tekee niin kuin,itselle sopii.

No en usko et äiti väsynyt tms on. Käy kuitenkin esim shoppailemas ja kahviöla lasyen kanssa viikolla. Ja kun perästä aina kuuluu narinaa et vaik kui hyvän kauppalapun tekee ni ei se osaa odtaa sitä ja tätä. Eikö ny vaan olis helpompi mennä itte kauppaan ni sais mitä haluaa.

[QUOTE="milli";29425744]

Mites teillä muilla? Miksi sinbe kauppaan pitää mennä perkantaina viideltä?[/QUOTE]

Ihan vaan tähän kysymykseen totean, että mä lopetan itse duunit yleensä neljältä, haen koululaisen himasta ja kolme muuta päiväkodista, ja sit me mennään sinne kauppaan tekemään ne viikonlopun ruokaostokset. Toki voisin tehdä saman torstaina viideltä, mutta sama show se olisi joka tapauksessa.

Sitä mä en sen sijaan kykene ymmärtämään, miten kenelläkään on omassa elämässä asiat niin täydellisesti ja niin paljon liikaa aikaa, että oikein ottaa asiakseen pohtia ja pähkiä, millä porukalla ja koska joku muu ostoksensa hoitaa...

Anteeksi jos asia ihmetyttää. Mua vain alkaa tympiä ainane naputus siitä et ku mittään se ukko ei siel osaa ostaa ja ain se on niin myöhään vast koton. Et pitäiskö kattoa peiliin ja miettiä mis vika. Ja se et ku kaik ain narisee et kaupas ob niin perkeleest porukkaa perjantaisin. No kannattaisko sin mennä vaik torstai iltana ku siel ei oo ketään?!?

Ja juu. Mulla on aikaa. Koska asiat hoidetaan järjellä. Mä käyn kaupas sillo kun siel ei oo ruuhkaa ja mies pääsee kotiin ajoissa leikkimään lapsen kanssa. Ja kyllä olen töissä.. Mutta siltikin mulla on aikaa.

No miksi sä et kysy suoraan ko. ihmiseltä asiaa? Ei täällä valitettavasti taida kukaan tietää, miksi kyseisessä perheessä toimitaan, niinkuin toimitaan.

Eiköhän suurin osa ihmisistä pyri hoitamaan asiat ihan järjellä, mutta joillekin, varmaan jopa aika monille, se perjantaina kello viideltä voi olla huonoista vaihtoehdoista paras sille kauppareissulle.

Toi just. Et jos se toisen kaupaskäynti aiheuttaa vain harmitusta ni miksi sitä ei hoideta iyte. Vai onk tää taas näit naisten omia juttuja millä saadaan toinen nujerrettua et kui sä taas toit väärän merkkistä makkaraa ku mähän kirjotin siihen lappuun et hk eikä atria. Sit sitä voidaan ihmetellä ja märistä seuraava viikko kerhois ja kahvilois ku ei se risto edes kaupas osaa käydä. Mut joo. Ehkä mä vain jään ihmettelemään sen uuden muumimukin tuloa kauppaan ja onko aiin rillit vai ei.

Ja en ole ukosta kiinnostunu. On vain kaveri. Mul on ihan tarpeeks omassani lellittävää.

Yhteistyössä