Mitä mieltä ihmisistä jotka antaa lapselle niin erikoisen nimen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallupisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gallupisti

Vieras
Niin että mitä mieltä ihmisistä jotka antaa lapselleen niin erikoisen nimen että siitä pitää lupia anoskella jotta sen nimen saa lapselle ja että se ei edes siinä muodossa mene läpi vaan joutuu sitä muokkaamaan?

No en mitään mieltä...mä olen molemmille likoille joutunut nimet anomaan, kun niitä ei ole suomessa ennen vielä ollut. Tosin ne meni ihan nätisti läpi yhdellä kertaa.

Itsellekin käynyt niin, ettei mennyt läpi lapselle aiottu nimi. Mitä minä olisin mieltä jostakusta tuollaisen perusteella? Mikä tuomioistuin sitä on nykyään oltava, että kaikista pitää olla jotain mieltä ja yleensä vissiin vielä pitäs syyttääkin jostain yksittäisen teon perusteella?

En mitään. Mitäs mieltä itse olet ihmisistä, jotka antavat lapselleen niin tavallisen nimen, että se löytyy kalenterista ja samasta pihapiiristäkin jo monta samannimistä? Itse en ajattele niistäkään mitään.

Jos nimiehdokas on yleisen mittapuun mukaan mauton, vaikkapa Lortto, hämmästelen kyllä suuresti vanhempien motiiveja. Suhtautumiseni riippuu siis suuresti siitä, millainen nimi on kyseessä.

No jos lapselle annetaan nimeksi Yrjö niin vähän kummastuttaa kun on niin vahva mielikuva oksennuksesta. Jokainen antaa lapselleen sen nimen minkä haluaa ja lapsi sen voi halutessaan sitten vaihtaa, ei siinä sen kummempaa.

Yhteistyössä