Mitä mieltä? Allergiasta ja eläinten hankkimisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ideaköyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ideaköyhä

Aktiivinen jäsen
17.12.2006
4 791
0
36
Meillä on tuolla keksimmäisellä todettu kaikki mahdolliset eläinpölyallergiat viitisen vuotta sitten (ollut kuitenkin syntymästään asti allerginen melkein, ensimmäisistä altistumisista alkaen ) ja nyt kuukausi sitten hankki mummo ja pappa kissan. Poika viettää suht paljon aikaa mummolassa oman ja mummon ja papan halun mukaan. Pojalla on astma ja reagoi eläinpölyyn myös ihottumalla.

Mua ottaa päähän se että jos poika nykyään menee mummolaan, saa siellä syödä antihistamiinia täyden annoksen päivässä kissan takia. :snotty: Jotkuthan on sitä mieltä että allergisoivien asioiden välttely ei auta mutta onko tuossakaan nyt mitään järkeä? :ashamed:

Tokihan aikuiset omassa kodissaan asuvat ihmiset saavat hankkia vaikka norsun jos siltä tuntuu mutta silti tuntuu vähän tyhmältä tuon pojan puolesta vaikkei hän itse ole asiasta mitään sanonutkaan. :snotty:

Oonko mä vaan niuho kun skitsoilen ton asian takia? :ashamed:

no kuullostaa kyllä melko hölmöltä hankkia eläintä jolle lapsi on allerginen... siis jos kuitenkin haluavat viettää lapsenlapsensa kanssa aikaa.. ei ole kuitenkaan kivaa että lapsi joutuu syömään allergi lääkkeitä sen takia että voi vierailla mummolassa... eri asia on mun meilestä jos eläin on ollu ennen lapsen syntymää mutta muuten... :snotty:

Ja kun tässä on just se että isovanhemmat itse haluavat poikaa yökylään. :whistle: En muista milloin olisin minä pyytänyt että ottaisivat ja silti poika on siellä pari kertaa kuussa yötä :ashamed:

Jos kissa on siellä seurana 24/7 ja poika vaikka 2 pv viikossa, niin kissa on ajasta 70% ilman poikaa siellä ilona.

En ehkä itse olisi hankkinut mutta ymmärrän kyllä mummoa ja pappaakin :ashamed: etenkin jos histamiinin kanssa oleilu siellä onnistuu.

Nykyisen tiedon mukaan allergianhoidossa suosituin keino on juuri siedättäminen.Eli pienin askelin totutellaan allergian aiheuttajaan.Länsimainen puhtausintoilu on ollut suuri syy allergioiden puhkeamiseen,eli kun elimistöllä ei ole tarpeeksi puolustettavaa ympärillä,se kääntyy itseään vastaan (sitähän allergiat on)
Voihan olla,että jonain päivänä poikasi allergia lievenee juuri mummolan kissan ansiosta :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos kissa on siellä seurana 24/7 ja poika vaikka 2 pv viikossa, niin kissa on ajasta 70% ilman poikaa siellä ilona.

En ehkä itse olisi hankkinut mutta ymmärrän kyllä mummoa ja pappaakin :ashamed: etenkin jos histamiinin kanssa oleilu siellä onnistuu.
Ymmärrän minäkin heitä, ei sillä. Ottaa vaan päähän aina välillä
:snotty: Toisaalta tässä on se hyvä puoli että oppiipahan tuo poika olemaan eläinten kanssa ainakin jossain määrin.

Alkuperäinen kirjoittaja plus:
Nykyisen tiedon mukaan allergianhoidossa suosituin keino on juuri siedättäminen.Eli pienin askelin totutellaan allergian aiheuttajaan.Länsimainen puhtausintoilu on ollut suuri syy allergioiden puhkeamiseen,eli kun elimistöllä ei ole tarpeeksi puolustettavaa ympärillä,se kääntyy itseään vastaan (sitähän allergiat on)
Voihan olla,että jonain päivänä poikasi allergia lievenee juuri mummolan kissan ansiosta :)
Voi kun käviskin noin.
:ashamed: Tässä on vaan nyt käynyt niin että yhdistelmänä kissa, talvi ja mahdollisesti joulukuusi on tuo poika punainen kuin rapu ja kutiaa. :snotty: Kuusi on heivattu pihalle, talvi ja kissa on vaan kestettävä. :D Oikeasti, olisin enemmän kuin onnellinen jos nuo tuon pojan allergiat hellittäis.

En yhtään väheksy lääkkeitä ja länsimaista lääketiedettä,mutta kannattaa kokeilla muitakin konsteja.Luomuruoka,homeopatia ym.
Voi olla,että jostain löytyisi helpotusta ja vaikkei löytyisi,niin vaihtoehtojen etsimisestä ei ainakaan haittaa ole.
Voimia teille :)

En yhtään väheksy lääkkeitä ja länsimaista lääketiedettä,mutta kannattaa kokeilla muitakin konsteja.Luomuruoka,homeopatia ym.
Voi olla,että jostain löytyisi helpotusta ja vaikkei löytyisi,niin vaihtoehtojen etsimisestä ei ainakaan haittaa ole.
Voimia teille :)

Homeopatiassa ym kannattaa kuitenkin ottaa huomioon ristikkäisallergiat jotka on tosi yleisiä. Itse en lähtisi lapsella kokeilemaan, mutta kaipa niistäkin jotkut on apua saaneet kun mainostetaan =)

Olen itse allerginen kissoille ja tiedän miltä allerginen reaktio tuntuu. Jos vierailen yli 2 tuntia asunnossa, jossa asuu kissa, niin aivastuttaa ja kurkkua kutittaa seuraavat 2 päivää.
Se että asunnosta viedään kissa / joulukuusi pois ei auta mitään, koska ne pienet mikrohiukkaset pysyvät siellä todella pitkään.
Ostimme asunnon, jossa oli asunut perhe kissan kanssa. Allergiaoireet hävisivät vasta perusteellisen pintaremontin jälkeen.

En missään tapauksessa laittaisi lastani muutamaa tuntia pidemmäksi ajaksi vierailulle paikkaan jossa on hänelle allergiaa aiheuttavia.

Tuossa ei ole kyse siedätyshoidosta! Ei ole skitsoilua sanoa mummolle ja vaarille että joko kissa tai lapsenlapsi.

No en nyt tiedä missä määrin tuo on sellaista siedätystä, että siitä olisi hyötyä. Kyse on kuitenkin melkoisen suuresta kerta-annoksesta jo pahemmin oireilevalle. Samalla teorialla minä olisin parantunut jo kissa-allergiastani nuorena. Sen sijaan kissa-allergiani on pahentunut (vaikka allergiani yleensä onkin lieventyneet). Nykyään tunti kissojen luona ja tuntuu kuin rinnan päällä asetettaisiin painava kivi. Siitä se kohtaus yleensä alkaa.

Mulle kans sanottiin tätä tässä kuukausi sitte lekurissa muksun suhteen. Et mitä enemmän eläimiä sen parempi. Ja et näissäki asioissa pitäs käyttää sitä kuuluisaa maalaisjärkeä; jos tulee pahoja oireita, niin sitten vältellä eläimiä, mutta jos ei tule oireita tai oireet on lievät ja niiden kans pärjää, niin eläimiä voi olla.

Yhteistyössä