Mitä maksaisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kata

Vieras
Mulla on ollu viikon ajan kirppiksellä tavaraa myynnissä eikä suurin osa tuotteista ole mennyt kaupaksi.. Mietin että pyydänköhän liikaa tuotteista.. tässä muutamia esimerkkejä:

1. Graco Mosaic-rattaat (3 vuotta vanhat, mutta TOSI siistit ja vähän käytetyt) 65euroa
2. Philips itkuhälytin, toimii myös radiopuhelimena 35euroa
3. Viking gore-tex kengät (yhden talven olleet käytössä) 25 euroa
4. Reima talvikengät 38 euroa, pidetty vain muutaman kerran
5. Kidset-pinnasänky 100euroa..

Laskenko hintaa vai koitanko myydä vielä nykyisillä hinnoilla?

No suoraan sanottuna en maksais mistään noista tuota hintaa mitä pyydät. Eli suosittelen laskemaan hintaa. Se että on vähän käytetty ei kuitenkaan tarkoita sitä että voit pyytää noin kovia hintoja. Monen mielestä riittää että se on käytetty eli hinta reilusti halvempi kuin uudet vastaavat.

Alkuperäinen kirjoittaja Kata:
Mulla on ollu viikon ajan kirppiksellä tavaraa myynnissä eikä suurin osa tuotteista ole mennyt kaupaksi.. Mietin että pyydänköhän liikaa tuotteista.. tässä muutamia esimerkkejä:

1. Graco Mosaic-rattaat (3 vuotta vanhat, mutta TOSI siistit ja vähän käytetyt) 65euroa

todellakin liikaan
1rattaat 40e
2itkuhälytin 15e
3 kengät 10e
4 kengät 10e asiakas ei tiiä kuin monta kertaa niit on käytetty
5 pinnasänky 50e

noilla saat ne kaupaks oikeesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Voisko esim. huutonetissä saada myytyä korkeammalla hinnalla?

voit kyllä yrittää mutta tiiä yhtään et kauan niitten myymisessä noilla sun hinnoillas menee. voi olla että kakskin vuotta ja sit ne on jo niin paljon vanhempia.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Kata:

todellakin liikaan
1rattaat 40e
2itkuhälytin 15e
3 kengät 10e
4 kengät 10e asiakas ei tiiä kuin monta kertaa niit on käytetty
5 pinnasänky 50e

noilla saat ne kaupaks oikeesti.

Näin! Ap:lla aivan liian kovat hinnat, en ostaisi minäkään yhtäkään näistä tavaroista niin kalliina. Tälläisiä hintoja, mitä vierailija on laittanut, voisin maksaakin. Alkavat olla jo kirppishinnoissa.

voit kyllä yrittää mutta tiiä yhtään et kauan niitten myymisessä noilla sun hinnoillas menee. voi olla että kakskin vuotta ja sit ne on jo niin paljon vanhempia.[/quote]

Mua vaan tympäsee myydä oikeesti tosi hyvä kuntosia tuotteita puoli-ilmaseksi. Mitä oon kirppareillä käyny ni monet kyllä yrittää myydä ihan järkyttävää tavaraa..

voit kyllä yrittää mutta tiiä yhtään et kauan niitten myymisessä noilla sun hinnoillas menee. voi olla että kakskin vuotta ja sit ne on jo niin paljon vanhempia.

Mua vaan tympäsee myydä oikeesti tosi hyvä kuntosia tuotteita puoli-ilmaseksi. Mitä oon kirppareillä käyny ni monet kyllä yrittää myydä ihan järkyttävää tavaraa..

[/quote]

No jos et halua "puoli-ilmaiseksi" myydä, niin eipä tarvii miettiä, miksi tavara ei menee kaupaksi. Käytetty on käytetty, myös hyväkuntoinen sellainen. Itse olen nimeoman hyväkuntoisesta käytetystä valmis maksamaan jotain (mutta en esim 25 tai 38euroa lasten käytetyistä kengistä, vaikka minkä merkkiset olisivat), huonokuntoista kun en edes ostelee.

Kiva kun tuli näin paljo vastauksia, vois huomenna käydä laittaan hinnat kohilleen :D Tosihan se on että aika mahdotonta käytetystä on omiansa saada pois.

Mutta onko se edes tarkoitus? Joskus aikasemminkin olen vastannut tänne, että itse ostan kaiken lapsilleni ja vain heille, mitään jälleenmyyntiarvoja miettimättä. Enkä myöskään osta heille 100?:n Reimateciä, vaan vaikka 3 vähän edullisempaa haalaria, jotka sitten kirpparilla myyn pilkkahintaan tai annan tarvitsevalle.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

No jos et halua "puoli-ilmaiseksi" myydä, niin eipä tarvii miettiä, miksi tavara ei menee kaupaksi. Käytetty on käytetty, myös hyväkuntoinen sellainen. Itse olen nimeoman hyväkuntoisesta käytetystä valmis maksamaan jotain (mutta en esim 25 tai 38euroa lasten käytetyistä kengistä, vaikka minkä merkkiset olisivat), huonokuntoista kun en edes ostelee.[/quote]

Näimpä sitten sua tympäisee mutta kotona niitä säilytellessä niil ei oo mitään arvoa jos niitä ei tartte. Kirppiksellä maksetaan yleensä käteisellä ja yleensä sielä käydään kun ei ole varaa ostaa uutta joten ne ketkä sieltä niitä käytettyjä tavaroita etsii niin ei tule noita hintoja maksamaan. Aina saa yrittää myyydä kuka sitä estää mutta se mikä on hinnoiteltu niin että siitä saa ehkä 20% hinnasta menee kaupaks. Se on kirpputorin idea. Ja suurin osa kirpputori ostoksista tehdään ex tempore joten niitä ostellaan kun luultavasti tulevaisuudessa tarvitaan.

joku kenellä on varaa maksella käytetyistä noita hintoja niin varmaan ostaa ne mielummin uutena ihan itse.

Vai ostaisitko ite tuohon hintaan esim tuon itkuhälyttimen kun halvimmat maksaa 20e kaupassa. Jos ei oo varaa ostaa hienoa uutena niin sit yleensä ainakin itse ostan halvemman uutena kuin käytetyn josta ei ole tietoa toimiiko varmasti ja kuinka kauan.

Lasten käytössä kengät ei kestä montaa vuotta ja ne pohjat on muotoutunut sun lasten jalkoihin joten jonkun toisen lapsella ne voi aiheuttaa haittaa jalan kasvuun (väärän asennon) joten ehkäpä ostan esim itse kaupasta 80e uudet kuin maksan 40e käytetyistä jotka on jo muotoiltu toisen jalkaan ja prismasta esim saa uutena 40e kenkiä mitkä kestää just sen yhden talven ja on varmasti paremmat jalalle kuin käytetyt.

koita vaan myydä kalliimmalla mutta iteppähän niitä paikkamaksuja turhaan makselet ja häviät vaan hinnassa koko ajan

Alkuperäinen kirjoittaja jh:
Kiva kun tuli näin paljo vastauksia, vois huomenna käydä laittaan hinnat kohilleen :D Tosihan se on että aika mahdotonta käytetystä on omiansa saada pois.

Mutta onko se edes tarkoitus? Joskus aikasemminkin olen vastannut tänne, että itse ostan kaiken lapsilleni ja vain heille, mitään jälleenmyyntiarvoja miettimättä. Enkä myöskään osta heille 100?:n Reimateciä, vaan vaikka 3 vähän edullisempaa haalaria, jotka sitten kirpparilla myyn pilkkahintaan tai annan tarvitsevalle.

Olipas hienosti sanottu :)

Yhteistyössä