Mitä maksaa pesukoneen huolto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No sehän riippuu pitkälti siitä, mitä sille pitää tehdä. Onko koneessa siis joku vika? Harvemmin niitä huoltoja muuten tilataan. Hinta riippuu varaosista ja korjaukseen kuuluvasta ajasta.

[QUOTE="vieras";22462986]MITÄ? :O Mun koneessa siis vikana kun viimeksi ei ottanut ollenkaan vettä, kone vaan kuumeni aivan hemmetin kuumaksi. Sen jälkeen en oo koittanu sillä pestä, ku en oo uskaltanu : /[/QUOTE]

No kannattaa soittaa ensin kyseisen merkin huoltoliikkeeseen, että mitä arvelisivat viaksi. Sehän ei maksa vielä mitään. Kun kuulevat, mikä malli ja vuosi jne on kyseessä, osaavat ehkä arvioida vähän sitä, kannattaako korjata ja mitä suunnilleen voisi maksaa. Sitten voit itse miettiä, ostatko uuden koneen vai korjautatko. Kotivakuutushan sen korvaa, paitsi tietty omavastuuosuuden.

Korvaa, miinus omavastuuosuus miinus koneen iän mukaan vähennys. Siis jos joudutte ostamaan uuden. Jos on vanha kone niin ei sieltä käytännössä mitään saa. Ja jos on uusikin kone, niin korvaa samantasoisen koneen mukaan, jos haluat ostaa ensitä paremman maksat tietty välin itse. Meillä oli uikkareista kaarituki menny pesupusisn läpi ja koneeseen sisälle, poisto maksoi reilut sata euroa. onneks ei ollu ehtiny rikkoa mitään, muuten ei olis kuulemma kannattanut korjata edes.

[QUOTE="vieras";22463019]No kannattaa soittaa ensin kyseisen merkin huoltoliikkeeseen, että mitä arvelisivat viaksi. Sehän ei maksa vielä mitään. Kun kuulevat, mikä malli ja vuosi jne on kyseessä, osaavat ehkä arvioida vähän sitä, kannattaako korjata ja mitä suunnilleen voisi maksaa. Sitten voit itse miettiä, ostatko uuden koneen vai korjautatko. Kotivakuutushan sen korvaa, paitsi tietty omavastuuosuuden.[/QUOTE]

Niin, paitsi että nehän sanoo heti, että ei me näkemättä osata sanoa. Sit ne tulee katsomaan ja sehän jo sitte maksaakin ihan kivasti :whistle: Ei ne puhelimessa mitään arvioita anna...

Yhteistyössä