Mitä maksaa nykyisin vesirokkorokotus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Myy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Myy"

Vieras
Siinähän se jo oikeastaan tulikin. Eli mitä mahtaa maksaa nykyisin tuo rokotus? Olisi tarkotus käydä tässä lähiaikoina otattamassa lapselle. Olisi mukava osata varautua siihen mitä se kustantaa.

^ Minä taas mietin rokotusasiaa muutaman vuoden, enkä sitten lapselle ottanut, kun lapsen päiväkodissa useampi rokotteen saanut sai vesirokon rokotuksesta huolimatta.

Tauti kävi siis kylässä kuukausi sitten, kolme lasta sairasti sen ja helpolla päästiin. Meille oli oikea päätös sairastaa tauti.

[QUOTE="anu";24988913]^ Minä taas mietin rokotusasiaa muutaman vuoden, enkä sitten lapselle ottanut, kun lapsen päiväkodissa useampi rokotteen saanut sai vesirokon rokotuksesta huolimatta.

Tauti kävi siis kylässä kuukausi sitten, kolme lasta sairasti sen ja helpolla päästiin. Meille oli oikea päätös sairastaa tauti.[/QUOTE]

Siksi määkään en oo otattanu tolle kun ei se oo kuitenkaan taattu ettei tautia saa. Meillä menee nyt ryhmässä rokko ja saa nähä sairastuuko joku rokotettu.

Meillä esikoinen sairasti vesirokon todella rankasti ennen nuoremman lapsen syntymää. Onneksi ei mitään jälkitauteja tullut, mutta jo itse rokkokin oli sen verran raju että olen kallistunut rokottamisen puolelle. Yleensä se tauti ilmeisesti tulee lievempänä kuitenkin jos sen sattuu saamaan rokotuksesta huolimatta.

Mutta se hintatieto oli lähinnä se mitä tästä asiasta kaipailin, kiitoksia nanna84.

Siksi määkään en oo otattanu tolle kun ei se oo kuitenkaan taattu ettei tautia saa. Meillä menee nyt ryhmässä rokko ja saa nähä sairastuuko joku rokotettu.

Vesirokko saattaa olla todella raju ja jälkitaudit vielä rajummat. Rokote ei anna 100% suojaa, mutta tekee sen paljon "miedommaksi" jos se kuitenkin sattuu tulemaan. Meillä on lapset rokotettu 5 vuotta sitten, kellekään ei ole rokkoa tullut. Rokote maksoi 75€ / kpl.

Kannatan rokottamista. Se 72€ on pieni raha kuitenkin, mikäli lapsi sairastaa pitkään. Puhumattakaan sisarusten peräkkäisistä sairasteluista. Se voi viedä viikkoja.

Minä antaisin sairastaa vesirokon. Jos lapses on tyttö entä kun se tulee raskaaksi ja silloin on vaarana et vesirokko tulee silloin. Mä olen sairastanut sen lapsena eikä siitä vaaraa raskausaikana ollut. Mun mies sai aikuisiällä ja siitä jäi muutama arpi naamaan. Ja se oli niin... kipeä...

[QUOTE="Vieras";24989581]Minä antaisin sairastaa vesirokon. Jos lapses on tyttö entä kun se tulee raskaaksi ja silloin on vaarana et vesirokko tulee silloin. Mä olen sairastanut sen lapsena eikä siitä vaaraa raskausaikana ollut. Mun mies sai aikuisiällä ja siitä jäi muutama arpi naamaan. Ja se oli niin... kipeä...[/QUOTE]

Noin voi käydä.
Ja sitten voi käydä niin, että lapsena sairastaa ja saa vaarallisen jälkitaudin.

Meillä kävi jälkimmäisellä tavalla ja siksi täällä on rokotus ilmainen kaikille halukkaille. (Ja samoin piffaa vävyn työpaikka kaikille niille työntekijöille, jotka lapsensa haluavat rokottaa.)

Lisään tähän vielä, että lapseni päiväkodissa rokko oli siis ollut muutamalla rokotetullakin lapsella ja ihan kunnon tauti. Ei mitään "pari näppyä" -tauteja, vaan näppyjä ympäri kehoa ja kuume ja kaikki. Välttämättä rokote ei lievennä tautia, vaikka usein sitten niin tekisikin.

[QUOTE="anu";24990076]Lisään tähän vielä, että lapseni päiväkodissa rokko oli siis ollut muutamalla rokotetullakin lapsella ja ihan kunnon tauti. Ei mitään "pari näppyä" -tauteja, vaan näppyjä ympäri kehoa ja kuume ja kaikki. Välttämättä rokote ei lievennä tautia, vaikka usein sitten niin tekisikin.[/QUOTE]

Suomessa ei ole kuollut vesirokkoon tai sen jälkitauteihin yhtään rokotettua lasta.
Rokottamattomia kuolee keskimäärin 1-2 vuodessa.

rokotin isomman lapsen,muta pienenpää en ehtinyt kun tuli ennen 1-vuotispäivää..
Ja osastolla sitä sitten oltiin vauvan kanssa..pahan tulehduksen sai jälkitaudiksi,ja muutenkin rokko oli tosi raju=(

Eihän noista taudeista voi koskaan tietää millaisina kenellekin tulevat. Rokote ei kaikilla valitettavasti toimi ja joillekin rokko tulee valitettavasti pahempana. Meidän kokemus oli tämä.

meillä kumpikin lapsi saannut rokotteen ja kumpikin sairastanut rokon. Kummallakiin oli kova kuume monta päivää ja paljon näppyjä. Pienemmältä 4 v lopetin näppyjen laskemisen kun olin uli 250 kappaleessa...:(

Yhteistyössä