Mitä mahdollisuuksia mulla on "lomaan" vuorotteluvapaa tms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loppu

Vieras
Olen ollut samalla työnantajalla 3 vuotta ja sain juuri toimen. Meillä lapset sairastaa kovasti jatkuvasti, aivan hullu kierre kestänyt yli vuoden (ollaan juostu lääkäreillä ja tutkittu PALJON), en nuku kunnolla, juurikin kun lapset valvottaneet ja siitä itselle jäänyt unettomuus kierre päälle.
Tänään kuopus sanoi, että älä äiti enää koskaan vie mua päiväkotiin, tahdon olla vaan sun kaa kotona, ole niin kiltti, oletko?

Mä tosissani pysähdyin miettimään. Miten hyvää tekiskään meille ns. aikalisä. Olla rauhassa kotona, ilman työn tuomaa kiirettä, aikataulutusta ja jatkuvaa stressiä sairastelusta johtuvista poissaoloista jne. Ja sais itsekin nukkua tai unirytmin takaisin.

Mä haluaisin keskittyä ja olla hyvä työntekijä, mutta tässä elämäntilanteessa se tuntuu mahdottomalta ajatukselta. Mutta miten edes kehtaisin pyytää vuorottelu- tms. vapaata kun juuri olen viran saanut? Mutta lasten vuoksi sen haluaisin tehdä, katsoa saataisko sairauskierre katkeakaan ilman päiväkotia tms.

Voi kumpa sellainen unelma vois toteutua :(

Vuorottelukorvauksen saamisen edellytyksenä on, että vuorotteluvapaalle jäävällä henkilöllä on ennen vuorotteluvapaan alkamista ollut eläkevakuutettua työssäoloaikaa vähintään kymmenen vuotta ja että työsuhde samaan työnantajaan on kestänyt yhtäjaksoisesti vähintään 13 kuukautta ennen vuorotteluvapaan alkamista.

Tähän 13 kuukauden ajanjaksoon voi sisältyä yhteensä enintään 30 päivän palkaton poissaolo. Sairaudesta tai tapaturmasta johtuva poissaolo rinnastetaan työssäoloon.

Vuorotteluvapaalla ollut henkilö voi päästä uudelleen vuorotteluvapaalle oltuaan välillä töissä viisi vuotta.

Korvaus on 70 % työttömyyspäivärahasta.

[QUOTE="Vieras";24125848]Vuorottelukorvauksen saamisen edellytyksenä on, että vuorotteluvapaalle jäävällä henkilöllä on ennen vuorotteluvapaan alkamista ollut eläkevakuutettua työssäoloaikaa vähintään kymmenen vuotta ja että työsuhde samaan työnantajaan on kestänyt yhtäjaksoisesti vähintään 13 kuukautta ennen vuorotteluvapaan alkamista.

Tähän 13 kuukauden ajanjaksoon voi sisältyä yhteensä enintään 30 päivän palkaton poissaolo. Sairaudesta tai tapaturmasta johtuva poissaolo rinnastetaan työssäoloon.

Vuorotteluvapaalla ollut henkilö voi päästä uudelleen vuorotteluvapaalle oltuaan välillä töissä viisi vuotta.

Korvaus on 70 % työttömyyspäivärahasta.[/QUOTE]

Aivan, eli ei mahdollisuutta tuohon :(

[QUOTE="vieras";24129055]Hoitovapaalle/osittaiselle hoitovapaalle?[/QUOTE]

Saako osittaista hoitovapaata, kun kuopus on 4v. ja esikoinen jo neloselle menossa kouluun? Tuntuu ettei työnantaja ymmärtäisi sitä, kun vasta koulun alkaessa se on kai hyväksytympää.

[QUOTE="vieras";24129128]Ei valitettavasti saa :( mutta eipä se korvauskaan iso ole.

Olisiko silti mahdollista neuvotella työajan lyhentämisestä?[/QUOTE]

osittaista hoitovapaata on oikeus saada jos perheeseen kuuluu tokaluokkalainen tai sitä nuorempi lapsi eli sinulla on oikeus siihen. kela ei tosin maksa korvausta kuin alle 3v tai eka-tokaluokkalaisesta.

Yhteistyössä