Mitä mä voin tehä,että asiat menee eteenpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siiri

Vieras
Mä oon niin surullinen,raivoissani ja kaikkea muut!!!!

Mun tyttö 5v6kk on mennyt vuodessa huonoon kuntoon. Laskeutu 3v tasolle,ei ymmärrä mitään ja kaikki tuntuu vaikealta. Tutkimukset alotettiin marraskuussa -09 toimintaterapia,puheterapia,neurologi,psykologi.. Päähän tehtiin myös mangneetti kuvaus helmikuussa ja aivoista löytyi jotai,kukaan ei tiiä mitä.. Kävin kuuntelemassa tästä tulokset maaliskuun lopussa ja sen jälkeen oli 4kertaa psykologi. Siihen loppu tutkimukset!! c-lausunnon lupasi laittaa,mutta sitäkin odotettu jo 2kk! :kieh: Koskaan en saa lääkäriä puhelimen päähän. On varattu,on lomalla.. Hoitajat pyytelee anteeksi ja ei tiedä miksi näin on käynyt,että ei ole annettu uusia aikoja ei ole lähetetty c-todistusta. Lupaavat laittaa asian eteenpäin ym. MITÄÄN EI TAPAHDU!

Mitä mä voin enää tehdä?? Mä vaan haluan tietää mitä siellä aivoissa on?! Mä haluan tutkimukset takasin käyntiin!

Ette usko miten turhautunut olo on :(

Huomenna taas soitettava,mutta en tiiä mitä se auttaa kun en saa lääkäriä kuitenkaan puhelimeen. En ymmärrä miksi he eivät voi antaa uusia aikoja.

Mä alan oikeesti väsyy jo tähän :(

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
:hug: voit vain jatkaa taistelua.

Se on pakko jatkaa! Pelottaa vaan mitä tässä ehtii vielä tapahtua ennen,kun päästään niihin tutkimuksiin. Koko ajan tulee uusia oireita ja pelottaa että mikä päivä lähtee jalat alta :( Huomenna soitan taas vaihteeksi..

Jokaisessa kunnassa tai kuntayhtymän sairaalassa on potilasasiamies, jonka tehtävä on puolustaa potilaiden oikeuksia ja auttaa saamaan se palvelu/hoito, joka teille kuuluu. Ota yhteyttä sun potilasasiamieheen ja kysy neuvoa!

Mä varmaan ottaisin lapsen ja lähtisin sinne sairaalaan, olipa se kuinka kaukana hyvänsä. Ilmoittaisin että haluan tavata ko lääkärin, ylilääkärin tai sen potilasasiamiehen enkä lähtis ennenkun saan jotain tietoa ja uusia aikoja. Ei lääkäri noin saa toimia!

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:

Se on pakko jatkaa! Pelottaa vaan mitä tässä ehtii vielä tapahtua ennen,kun päästään niihin tutkimuksiin. Koko ajan tulee uusia oireita ja pelottaa että mikä päivä lähtee jalat alta :( Huomenna soitan taas vaihteeksi..

:hug:

Vanhempien on taisteltava lapsiensa puolesta. Jos ei muu auta niin lapsen kanssa sairaalaan ja sanot että pois ette lähde ennekuin jotain tapahtuu. Nyt täytyy ehdottomasti toimia kun kesälomakausikin tulossa ja kaikkea. Paljon jaksamisia leijonaemolle!!

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
No täytyyhän sun nyt saada tietää mitä siellä aivoissa oli!!!

Sitä ei tiedä kukaan. sanoi lähettävänsä ne kuvat suomen spesialisteille. Olin perjantaina psykologin kanssa palautekeskustelussa ja kysyin,että joko tiedetään mitä siellä aivoissa on. Psykologi sanoi vaan,että ei saa kertoa,se on lääkärin tehtävä. Eli ilmeisesti tiietään mitä sielllä on,mutta mulle on unohdettu kertoo :(

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:

:hug:

Vanhempien on taisteltava lapsiensa puolesta. Jos ei muu auta niin lapsen kanssa sairaalaan ja sanot että pois ette lähde ennekuin jotain tapahtuu. Nyt täytyy ehdottomasti toimia kun kesälomakausikin tulossa ja kaikkea. Paljon jaksamisia leijonaemolle!!

lääkäri oli just 2viikkoa lomalla,että toivottavasti ei ihan heti jää uudestaan! Täytyy ruveta heti huomen aamulla klo:8 soittelemaan hoitajille,lääkäriä en saa kuitenkaan kiinni.

vaikka hoitava lääkäri oliskin lomalla niin kyllä hoidolliset kiireelliset asiat pitää hoitaa ok. vähintään erikoislalan ylilääkärin pitää tarvittaessa ottaa ohjat. hoitajat ja osastonsihteerit toki ihan syyttömiä on, jos joku lekuri on jättänyt hommansa hoitamatta. jätä ihmeessä viestiä osastolle/polille ja pyydä jättää soittopyyntö vaikka YL:lle jos lekuria et saa kiinni, etkä ketään.

ja kilauta potilasasiamiehelle, laittaa sulle esim muistutuspeperit postissa kotiin tulemaan, jotta saat asian kirjoihin ja kansiin ja viralliseen selvitykseen jos ei alal oikenemaan. myös sairaalan nettisivuilla saattaa olla muistutuslomake. sen voi tehdä myös vapaamuotoisena- kunhan on vain otsikoitu että muistutus.

Lapsen taantuminen voi johtua jostain vakavastakin sairaudesta, joten ihmettelen suuresti, etteivät reagoi tuohon aivojen muutokseen mitenkään. Jos olisin sinä, marssisin huomenna sinne missä olette viimeksi käynyt ja sanoisin, että nyt on sellainen juttu, että tämä asia pitää selvittää. Jos marraskuussa ollaan jo aloitettu tutkimukset, niin siitähän on jo puoli vuotta, kun prosessi on aloitettu. Ja jos kerran lapselle tulee jatkuvasti lisää oireita, niin kyllä asiaa täytyy tutkia uudestaan.

Valitettavasti julkisen puolen asiat on juuri tuollaisia, että itse saa soitella kaiken perään. Luvataan laittaa lähetettä, mutta lähete ei koskaan mene perille. Luvataan soitella, kukaan ei soita. Te olette nyt ihan tyhjän päällä. Ja sinuna harkitsisin myös soittamista sille lastenklinikan ylilääkärille. Ihmisiä ne lääkäritkin on, ei kannata arastella niille soittamista. Koita ensin saada se lapsen hoitava lääkäri kiinni. Jos sanovat, ettei häntä saa nyt kiinni, sano, että seuraavaksi soitat sitten ylilääkärille. Yleensä tuokin "uhkaus" saa asiat vähän rullaamaan. Ja oikeastaan kaikkein ensimmäiseksi soittaisin huomenaamulla sille potilasasiamiehelle.

Jaksamista!

Alkuperäinen kirjoittaja potilasasiamies:
vaikka hoitava lääkäri oliskin lomalla niin kyllä hoidolliset kiireelliset asiat pitää hoitaa ok. vähintään erikoislalan ylilääkärin pitää tarvittaessa ottaa ohjat. hoitajat ja osastonsihteerit toki ihan syyttömiä on, jos joku lekuri on jättänyt hommansa hoitamatta. jätä ihmeessä viestiä osastolle/polille ja pyydä jättää soittopyyntö vaikka YL:lle jos lekuria et saa kiinni, etkä ketään.

ja kilauta potilasasiamiehelle, laittaa sulle esim muistutuspeperit postissa kotiin tulemaan, jotta saat asian kirjoihin ja kansiin ja viralliseen selvitykseen jos ei alal oikenemaan. myös sairaalan nettisivuilla saattaa olla muistutuslomake. sen voi tehdä myös vapaamuotoisena- kunhan on vain otsikoitu että muistutus.

Hoitajat ja psykologi on multa kauheesti anteeks pyydellyt lääkärin puolesta ja sanovat,että eivät ymmärrä mitä on tapahtunut,kun ei olla saatu uutta aikaa. ja olenkin sanonut,että ei ole heidän vikansa eikä heidän tarvitse anteeksi pyydellä. Ovat luvanneet laittaa lääkärille kiireellisenä pyydön,että ottaa muhun yhteyttä,mutta mitään ei ole tapahtunut.. Soitan huomenna taas ja kysyn missä mennään,jos en saa lääkäriä puhelimeen (en usko,että saan) niin pyydän saada Ylilääkärinkö puhelimeen? :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Lapsen taantuminen voi johtua jostain vakavastakin sairaudesta, joten ihmettelen suuresti, etteivät reagoi tuohon aivojen muutokseen mitenkään. Jos olisin sinä, marssisin huomenna sinne missä olette viimeksi käynyt ja sanoisin, että nyt on sellainen juttu, että tämä asia pitää selvittää. Jos marraskuussa ollaan jo aloitettu tutkimukset, niin siitähän on jo puoli vuotta, kun prosessi on aloitettu. Ja jos kerran lapselle tulee jatkuvasti lisää oireita, niin kyllä asiaa täytyy tutkia uudestaan.

Valitettavasti julkisen puolen asiat on juuri tuollaisia, että itse saa soitella kaiken perään. Luvataan laittaa lähetettä, mutta lähete ei koskaan mene perille. Luvataan soitella, kukaan ei soita. Te olette nyt ihan tyhjän päällä. Ja sinuna harkitsisin myös soittamista sille lastenklinikan ylilääkärille. Ihmisiä ne lääkäritkin on, ei kannata arastella niille soittamista. Koita ensin saada se lapsen hoitava lääkäri kiinni. Jos sanovat, ettei häntä saa nyt kiinni, sano, että seuraavaksi soitat sitten ylilääkärille. Yleensä tuokin "uhkaus" saa asiat vähän rullaamaan. Ja oikeastaan kaikkein ensimmäiseksi soittaisin huomenaamulla sille potilasasiamiehelle.

Jaksamista!

Mä olenkin sitä hoitajille sanonut,että mun lapsen aivoissa on jotain kukaan ei tiedä/kerro mitä! Voisi olla hieman eriasia jos vaikka kädessä olisi jotain. Oireita tulee koko ajan lisää ja alaspäin mennään,pelkään että mitä seuraavaksi :(

Alkuperäinen kirjoittaja potilasasiamies:

Hoitajat ja psykologi on multa kauheesti anteeks pyydellyt lääkärin puolesta ja sanovat,että eivät ymmärrä mitä on tapahtunut,kun ei olla saatu uutta aikaa. ja olenkin sanonut,että ei ole heidän vikansa eikä heidän tarvitse anteeksi pyydellä. Ovat luvanneet laittaa lääkärille kiireellisenä pyydön,että ottaa muhun yhteyttä,mutta mitään ei ole tapahtunut.. Soitan huomenna taas ja kysyn missä mennään,jos en saa lääkäriä puhelimeen (en usko,että saan) niin pyydän saada Ylilääkärinkö puhelimeen? :ashamed:

kysy onko YL paikalla ja jätä soittopyyntö. potilasasiamiehen kautta saat viimeistään asiaa eteenpäin. just tämmösiä tilanteita varten meitä on olemassa.

Yhteistyössä