Mitä mä teen ???? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimetön 1980
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nimetön 1980

Vieras
Kysyisin teiltä neuvoa:

Olen kohta 2v tapaillut yhtä mukavaa miestä, joka on 16v minua vanhempi (ikä ei nyt ole se ongelma, ajattelin vaan mainita). Pikkuhiljaa sitouduimme tapailemaan vaan toisiamme. Hän sanoo rakastavansa minua ja minä rakastan häntä hyvin paljon. Ongelma on nyt se että ainoa asia mistä useasti riitelemme on tupakointini. Hän tiesi että poltan kun tapasimme ja hän ei alussa siitä mitään sanonut. Noin vuoden ajan olen pyrkinyt olemaan polttamatta kun olemme samassa paikassa ja tämä on onnistunut ihan hyvin, paitsi jos juon alkoholia, niin olen jäänyt pari kertaa kiinni rööki suussa. Hän tietää että poltan, hän ei vaan siedä nähdä sitä. Hän on myös useasti sanonut että meidän suhde ei ikinä muutu tästä vakavammaksi (esim yhteenmuutto tms) jos poltan.
Voisin olla kokonaan polttamatta ja olen useasti viikkoja ollutkin, mutta minua ei vaan huvita lopettaa kokonaan, se on minun paheeni, tiedän, ja en halua siitä nyt saarnoja. Mitä minun pitäisi tehdä? Lopettaa suhde vai jatkaa näin?

Haluaisin kuitenkin miehen elämääni joka voisi hyväksyä minut omana itsenäni ja myös rakastaa minua rööki suussa, onko se liikaa vaadittu?

Ymmärrän miestä, kyllä tupakointi olisi minullekin este. Jopa seurustelulle, ja te olette kuitenkin jo pidemmällä. Joko jatkat tupruttelua ja tappelua tai sitten lopetat tupakoinnin/suhteen.

Myös suhteen nainen polttaa,mies ei.Suhdetta jatkunut n.3 vuotta ja mies valittaa tupakoinnistani
Jokaikinen päivä!Aina ja kaikkialla.Että mietippä vielä haluatko jatkaa tupakointia vai seurustella..
Oikeasti,on todella raskasta kuunnella sitä valitusta.Itse olen tupakoinut 22vuotta.

olen kaksi kertaa jo sanonut että nyt riittää ja sitten hän vetoaa siihen että rakastan tupakkaa enemmän kuin häntä (jokainen tupakoitsija tietää että siitä ei ole kyse) ja sit taas saan huonon omantunnon ja olen polttamatta joitakin päiviä ja ajattelen että kait se on sit pakko lopettaa (no eihän se lopu sillä asenteella)

:D Minäkään en olisi alkanut suhteeseen miehen kanssa joka tupakoi! onneksi kohdalleni tuli mies joka ei polttanut!! Minusta on yököttävää jos pitäisi tuhkakuppia haistella vieressä...haiset sille halusitpa tai et! mikset lopeta? onko tupakka oikeasti niin tärkeä sinulle ettet voi edes rakkaasi pyynnöstä sitä lopettaa? tulevaisuudessa jos haluat lapsia joudut sen väkiselläkin lopettamaan.

Tuon ikainen tajuaa paremmin jo elaman rajallisuuden. Varmaan kammottaa katsoa vieresta kun toinen tuhoaa terveyttaan ja ulkonakoaan. Ymmarrys miehen puolella taysin.

minulla on jo kaksi lasta ja olen ollut raskausajat polttamatta. Silloin minulla oli hyvä syy lopettaa, mä en vaan saa motivoitua itseäni miehen takia lopettamaan, ei onnistu ei.

Alkuperäinen kirjoittaja nimetön 1980;30178385:
minulla on jo kaksi lasta ja olen ollut raskausajat polttamatta. Silloin minulla oli hyvä syy lopettaa, mä en vaan saa motivoitua itseäni miehen takia lopettamaan, ei onnistu ei.

No sitten sun pitää lopettaa suhde, kun mies ei halua seurustella tupakoivan kanssa. Missä se ongelma siis on?

En tiedä voiko tupakointia rinnastaa juomiseen. Mutta yritä. Kuvittele että miehesi tissuttelisi. Päivittäin ja välillä runsaasti. Ensin et välitä. Sitten alkaa harmittaa ja lopulta pelkäät että rakas ihmisesti vajoaa yhä syvemmälle tuohon tapaan, ei enää pääse irti ja lopulta sairastuu. Alkolla kuten tupakallakin on terveyshaittoja, myös tupakoivat tietää ne vaikka eivät ehkä ajattele niitä. Ehkä rakkaasi motivaatio on huoli sinusta ja yhteisestä hyvästä tulevaisuudesta??

Onko sun riippuvuus fyysistä vai psyykkista laatua? Mä itse poltin 25 vuotta ja lopetin kuin seinään vuosi sitten, tajusin viime jouluna kun kokeeksi poltin jouluaterialla yhden (en pystynyt polttamaan loppuun) tupakan, että riippuvuuteni onkin ollut vain psyykkistä.

Siksi mulle on ollut helppoa olla ilman tupakkaa vaikka oma ukko ja monet muut eivät uskoneet että pystyn olemaan savuton.

Minä pitäisin parisuhdetta paljon tärkeämpänä, kuin suhdetta syöpäkääryleisiin.
Ja kyllä, itsekin olen tupakoitsija, olen sitä varmaan lopun ikääni, mutta olen nyt ollut kohta 5 vuotta tupakkalakossa.

Sano miehelle, että joko lopettaa urputtamisen ja hyväksyy sinut sellaisena kuin olet, tai suhde päättyy. Tupakointi kannattaa lopettaa jos ja kun itse sitä haluat, mutta ei muiden mielipiteiden takia.

onhan se tyhmää jos muuten olet miehen mieleen ja hän sinun mutta rööki esteenä. Periaatteessa olen kans sitä mieltä että toinen täytyy hyväksyä mutta itselleni myös rööki iso nounou varsinkin mitä enemmän elämää nähnyt. Keski-ikäiset tupakoijat on jotenkin luusereita.

[QUOTE="osku";30178483]Sano miehelle, että joko lopettaa urputtamisen ja hyväksyy sinut sellaisena kuin olet, tai suhde päättyy. Tupakointi kannattaa lopettaa jos ja kun itse sitä haluat, mutta ei muiden mielipiteiden takia.[/QUOTE]

Juuri näin.

[QUOTE="osku";30178483]Sano miehelle, että joko lopettaa urputtamisen ja hyväksyy sinut sellaisena kuin olet, tai suhde päättyy. Tupakointi kannattaa lopettaa jos ja kun itse sitä haluat, mutta ei muiden mielipiteiden takia.[/QUOTE]
Meillä meni kutakuinkin näin. Kyllä sen motivaation pitää tulla itseltä ja omasta halusta lopettaa, ei se muuten onnistu.

Mä lopetin, kun lasten hankkiminen tuli ajankohtaiseksi, ja sen jälkeen en ole tuohon tapaan palannut. Mutta sitä ennen sai mies rauhassa nyrpistellä, ei vaikuttanut mun tupakointiin mitenkään.

Yhteistyössä