Mitä mä teen??????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakkari harmaana nyt

Vieras
Ollaan avomiehen kanssa oltu pian 5 vuotta yhdessä, 2 lasta kolmas syntyy elokuussa. Ja nyt meidän suhde on ohi! Mies ettii kuulemma oman asunnon ja muuttaa sinne. Mä luulin et meillä on kaikki ihan ok, mut miehen mielestä valitan ja huudan sille jatkuvasti ja että sille tuli mitta täyteen. Mitä helvettiä mä teen? Meillä on velkaa hirveästi (ei asunto vaan kulutusluottoja), millä ne saan maksettua. Mies kävi tossa juttelemassa että hän kyllä maksaa isot lainat pois ja me saadaan lasten kanssa pitää auto, et hän maksaa sen lyhennykset. Mutta kun ei tossa oo mitään järkeä, jos me kerran erotaan niin eiköhän noi raha-asiatkin hoideta erikseen, nyt on ollu yhteiset rahat ja tosi tiukkaa. Mut mitähän pankki meinaa? Mieluiten laittasin velat puoliksi ja ottaisin oman osuuteni pankista lainaa vain itelleni ja maksaisin sitä itekseni pois. Olen kotihoidontuella, pian jään äitiyslomalle. Mahtaakohan pankki edes myöntää lainaa mulle. Vakipaikka kyllä odottaa mutta ei ole aikomus mennä pitkään pitkään aikaan takaisin töihin. Mä oon ihan rikki! En pysty lopettamaan itkemistä. Ja olen ihan sekaisin kaikkien noitten kelan tukien kanssa. Mun pitää kaikkea hakea uudestaan. Myös asumistukea. Ja siihen tarvii hirveän kasan liitteitä ja vuokrasopimuksellekin pitäis tehdä jotain, kun nyt on molemmat siinä. Mistä mä oikein aloitan tän homman???? Olis kuitenki kiva viedä hakemukset mahdollisimman pian, kun sitä rahaa kuitenkin äkkiä tarvis..

Siis miehesi lähtee sinun ollessa raskaana?? Huhhuh.. en tahtoisi olla huutelija, mutta ensimmäisenä tulee toinen nainen mieleen kerta on miehellä niin kiire pois...

Jaksamisia..

eikö mitn ole tehtävissä? avioliittoneuvojaa, mitään?? tuntuu pahalta puolestasi. voimia!! älä mieti nyt rahaa, ne asiat suttaantuu aina, mieti itseäsi ja vointiasi että jaksat eteenpäin, itsesi ja lasten takia. ja sen pienen ihanuuden joka on masussasi. :hug:

Kävi se mullakin mielessä et olis toinen, mutta en usko kuitenkaan. Tänään kun juteltiin, kertoi ettei oo pariin viikkoon saanu syötyä kunnolla eikä oo tällä viikolla nukkunu kun jonkun 8 tuntia. Ja että stressaa tätä meidän rahatilannettakin ihan hirveästi. Ja oli tosi huonona, itki silloinkin ja on varmasti itkenyt itekseenki. Ja että välittää meistä hirveästi eikä halua jättää meitä pulaan rahajuttujen kanssa. Mut mä en tajua. Jos kerran välittää miks sen pitää lähteä. Tää on aivan älytöntä! Sitä sanoi että pärjätään lasten kanssa paremmin kun saan kaikki mahdolliset tuet.
Sit mietin vaan synnytystä, millä mä siitä selviän yksin. Mies on ollut aivan korvaamaton edellisissäkin. Tää on aivan hanurista, ja mun naama on ihan turvoksissa ja punainen kun tosiaan koko ajan itken, eikö tää lopu koskaan?

Alkuperäinen kirjoittaja suvi-k:
eikö mitn ole tehtävissä? avioliittoneuvojaa, mitään?? tuntuu pahalta puolestasi. voimia!! älä mieti nyt rahaa, ne asiat suttaantuu aina, mieti itseäsi ja vointiasi että jaksat eteenpäin, itsesi ja lasten takia. ja sen pienen ihanuuden joka on masussasi. :hug:

Ei ilmeisesti ole. Kun sanoi vain että miksikä tää tästä muuttuis. Kai ne raha-asiat siitä, mutta miten mä pystyn jatkaa eteenpäin? Koko mun elämä oli nyt tässä. Enää ei oo ku lapset. Olis niin tehny mieli mennä halimaan sitä ku alkoi itkemään, mut en vaan pystyny. Sehän se mut jättää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ettei miehesi olisi sairastunut masennukseen? Jos ei ole saanut syötyä eikä nukuttua, niin ei ole kunnossa. Suosittelen miehelle lääkärikäyntiä.

En mä tiedä. Se on ollut koko ikänsä vapaapalokunnassa, ja alkuvuodesta se ylennettiin päälliköksi ja on ollut paljon asemalla hoitamassa kaikkea. Oli jo ennen ylennystäkin paljon siellä, mutta nyt on lisääntynyt huomattavasti. Varmaan stressaa niistä hommista ja tosiaan tosta meidän rahatilanteesta. En sitten tuosta masennnuksesta tiedä. Minkä mä sille enää voin. En mä voi sanoa sille mitään...enää..

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmaana nyt:
Ollaan avomiehen kanssa oltu pian 5 vuotta yhdessä, 2 lasta kolmas syntyy elokuussa. Ja nyt meidän suhde on ohi! Mies ettii kuulemma oman asunnon ja muuttaa sinne. Mä luulin et meillä on kaikki ihan ok, mut miehen mielestä valitan ja huudan sille jatkuvasti ja että sille tuli mitta täyteen. Mitä helvettiä mä teen? Meillä on velkaa hirveästi (ei asunto vaan kulutusluottoja), millä ne saan maksettua. Mies kävi tossa juttelemassa että hän kyllä maksaa isot lainat pois ja me saadaan lasten kanssa pitää auto, et hän maksaa sen lyhennykset. Mutta kun ei tossa oo mitään järkeä, jos me kerran erotaan niin eiköhän noi raha-asiatkin hoideta erikseen, nyt on ollu yhteiset rahat ja tosi tiukkaa. Mut mitähän pankki meinaa? Mieluiten laittasin velat puoliksi ja ottaisin oman osuuteni pankista lainaa vain itelleni ja maksaisin sitä itekseni pois. Olen kotihoidontuella, pian jään äitiyslomalle. Mahtaakohan pankki edes myöntää lainaa mulle. Vakipaikka kyllä odottaa mutta ei ole aikomus mennä pitkään pitkään aikaan takaisin töihin. Mä oon ihan rikki! En pysty lopettamaan itkemistä. Ja olen ihan sekaisin kaikkien noitten kelan tukien kanssa. Mun pitää kaikkea hakea uudestaan. Myös asumistukea. Ja siihen tarvii hirveän kasan liitteitä ja vuokrasopimuksellekin pitäis tehdä jotain, kun nyt on molemmat siinä. Mistä mä oikein aloitan tän homman???? Olis kuitenki kiva viedä hakemukset mahdollisimman pian, kun sitä rahaa kuitenkin äkkiä tarvis..

Kumman nimellä noi lainat on? Meinaan jos hän aikoo hoitaa kulutusluotot ja autolainat pois, ja silti saat pitää auton, niin sullahan on hyvin pullat uunissa! Siis rahallisesti!
Toki jätetyksi tuleminen on rankkaa, mutta rahasta ei tuossa mainitsemassasi tilanteessa kannata huolta kantaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sama juttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmaana nyt:

Kumman nimellä noi lainat on? Meinaan jos hän aikoo hoitaa kulutusluotot ja autolainat pois, ja silti saat pitää auton, niin sullahan on hyvin pullat uunissa! Siis rahallisesti!
Toki jätetyksi tuleminen on rankkaa, mutta rahasta ei tuossa mainitsemassasi tilanteessa kannata huolta kantaa.

Ne on aikalailla puoliksi. Tuntuu vaan tosi tyhmältä, jos suhteen lopetuksen yksi syy on tuo rahatilanne niin miehellä se ei tossa tapauksessa paranisi yhtään. Enkä mä halua että se rupee meitä tai mua elättämään ja huolehtimaan musta rahallisesti kun kerran ollaan erottu. Toinen syy miksi haluaa tehdä noin on se, että isommassa lainassa takaajina on mun sukulaisia. Ei halua että ne ajattelee, että onpas kus*pä*...

Soita heti huomenna perheneuvolaan, perheasiain neuvottelukeskukseen tms paikkaan ja varaa pikainen keskusteluaika joko itsellesi tai sit sulle ja miehelle. Ammattilaisen kanssa voisitte sitten käsitellä eroa, oli lopputulos mikä tahansa. :hug:

Yhteistyössä