mitä mä teen tän v* hiivan kans.. :( auttakaa tämän kokeneet!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mulla n. kuukaus sitte alko hiiva.. hoidin sitä puikolla ja rasvalla.. kävin lääkäris eikä ollu emätin tulehdus.. sit seksin jälkeen alko poltteleen vaiks luulin parantuneeni.. :( sit tuli menkat ja nyt en uskalla sekstata.. :( otanko uuden kuurin vai mitä helv* mä teen.. :(

Ota uusi kuuri, mulle lääkäri sanoi raskausaikana, että siitä ei ole mitään haittaa, vaikka sen ottaa vähän niinkuin varalta.. Et jos epäilee hiivaa, niin ei välttämättä tarvita lääkärin varmistusta asiasta vaan voi itteksee käydä hakee apteekista lääkkeen. Syötkö paljo vaaleeta leipää, sokeripitosia leivonnaisa tms? Ne pahentaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Martta:
Ota uusi kuuri, mulle lääkäri sanoi raskausaikana, että siitä ei ole mitään haittaa, vaikka sen ottaa vähän niinkuin varalta.. Et jos epäilee hiivaa, niin ei välttämättä tarvita lääkärin varmistusta asiasta vaan voi itteksee käydä hakee apteekista lääkkeen. Syötkö paljo vaaleeta leipää, sokeripitosia leivonnaisa tms? Ne pahentaa...

syön ja tiedän, et ne vaa pahentaa sitä.. mut.. mut.. en osaa lopettaa vaaleen leivän syöntiä.. :( mut pakko kait alkaa karsiin vaalee leipä poies ruokavaliosta.. ahistaa, ku ei uskalla miehen kans olla silleen, ku pelkää sitä polttelua.. :(

Jos hiivaa uusii usein, se ei ole vain emättimen ongelma vaan on myös suolistossa. Noi rasvat ja puikot (esim Gyno-Daktarin) mulla ainakin vain pahentaa tilannetta. Lääkäriltä Fluconazol pilleri, niin saat kierteen katkeamaan. Apteekista saa reseptittä emättimeen laitettavia maitohappotabletteja tilanteen ehkäisyyn.

Mulla on ollut neljän vuoden hiivakierre ja kokeilin kaiken maailman hiivantappokuurit, pidin sokerittoman ja hiivattoman ruokavalion yms. Kaikki on tullut kokeiltua, tuloksetta. Se suun kautta otettava tabletti tehosi jonkin aikaa mutta kun viikko kului niin se tuli uudestaan. Ehkäisynä mulla oli hormoonikierukka ja kun tuli kierukan vaihdon aika niin hiiva loppui kokonaan eli nyt sitä ei ole ollut kertaakaan sen jälkeen. Itse ajattelen näin maalaisjärjellä että olikohan hiiva pesiytynyt jotenkin siihen kierukkaan ja kun se vaihdettiin niin hiiva loppui. Pyydä se tablettihoito ja muista että miehesikin pitää hoitaa, muutoin hiiva tarttuu sinuun aina uudestaan. Jaksamista sinulle, tiedän että jatkuva hiiva on tosi kauheaa!

Sokerit pois, hapantuotteita tilalle. Gefilus-piimää voi heittää myös ulkoisesti suoraan römpsään. Itse joskus aikoinaan sain lekurilta sen tehopillerin joka tosiaan katkaisi kierteen, kun en silloin ollut perehtynyt asiaan ja tajunnut mistä se oikeasti johtuu. Senpä jälkeen ei ole ikinä ollut hiivatulehdusta, koska olen merkkien ilmaantuessa saanut sen itse kitkettyä pois.

Alkuperäinen kirjoittaja tuttu juttu:
ja se sun seksikumppani pitää hoitaa kanssa.
Suun kautta otettava lääke toimii , sillä mä pääsin eroon hiivakierteestä.

Mulle sanottiin aikoinaan lääkärissä, että kumppania ei tarvitse hoitaa.. en sitten tiedä miten asiasta nykyään sanotaan.

!! hoida kumppanisikin yhtä aikaa! käyttäkää molemmat hiivavoidetta jopa pari viikkoa, sinä sitten lisäksi laitat niitä kapseleita emättimeen.. tai mihin nyt päädytkin. mutta tuo on ihan ehdoton, että kumppani hoidetaan samalla. muuten se tarttuu aina suhun uudestaan mieheltäs! (ja se voi olla sun miehellä se hiiva, vaikkei sitä huomais...)

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:

Mulle sanottiin aikoinaan lääkärissä, että kumppania ei tarvitse hoitaa.. en sitten tiedä miten asiasta nykyään sanotaan.

meillä katkesi 4kk:n hiivakierre siihen, että älyttiin hoitaa myös miehen "piilevät vaivat". ei itse tajunnut oireitaan vasta kun sitten ,kun oli käyttänyt voidetta pari viikkoa ja tulehdus oli ohi.

Yhteistyössä