Mitä mä teen tän mun paino-ongelman kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mimmi"

Vieras
Mä painan tällä hetkellä 66 kg ja pituutta on 163 cm. Haluaisin laihtua ainakin tuon 6 kiloa pois, että olisin kroppaani edes tyytyäväinen. Ihannepainoni olisi 55 kg, mutta ehkä pääsen siihen painoon sitte joskus myöhemmin.
Tässä on vaan semmoinen juttu, että mulla olis toiveissa toinen lapsi ja onkin ehkä mahdollista, että olen nyt jo raskaana. Ja raskaanahan sitä ei kauheasti saisi laihduttaa, mutta en tiedä mitä teen kun olo on tän kropan kanssa ihan kamala koko ajan. Nämä nykyisetkin kilot ovat jääneet tuosta edellisestä raskaudesta. Ja kauhistuttaa, että jos en nyt tee mitään tälle painolle niin seuraavan raskauden jälkeen ylipainoa olisikin kahta kauheammin. Mitä teen??

No mikä estää tekemästä ruokaremontin ja harrastamasta liikuntaa?? Jos olet raskaana, niin sitä suuremmalla syyllä syöt terveellisesti ja jätät herkut pois. Raskaus ei estä liikkumista, ei ainakaan ennenkuin tulee sellaisia vaivoja, että lääkäri kehottaa ottamaan rauhallisesti. Itse olen käynyt salilla, lenkkeillyt ja käynyt jumpilla ihan raskauden parille viimeiselle viikolle asti ihan normaalisti, kaikissa 3 raskaudessa. Ei mitään ongelmia ja raskauskiloja on joka kerralla tullut sellaiset 11kg ja ne ovat lähteneet melko nopeasti synnytyksen jälkeen. Nyt 3 raskauden jälkeen ja ikää pian 40v, olen parhaimmassa kunnossa ikinä!

[QUOTE="mimmi";29832634]Ei aivan sellaisia vastauksia, joita kaipailin...

Raskaustestin tekeminen olisi liian ajoissa. Teen sen varmasti sitten kun sen aika koittaa...[/QUOTE]

Aineenvaihdunta kunnolla käyntiin, saa nesteet liikkeelle. Siinä jo saattaa menettää muutaman kilon. Juo vettä 2-3ltr/pv. Syö kevyesti, aina vähintään puolet lautasesta salaattia, 1/4 proteiinia ja toinen mokoma lisuketta.

Kyllä hikiliikuntaa voi ihan hyvin harrastaa, vaikka saatatkin olla raskaana, mutta ei mitään hillitöntä repimistä.

Mimmi meni nyt hiljaiseksi kun saikin "luvan" pudottaa painoa :D

Odotitko vastauksia tyyliin ; ei muutama liikakilo haittaa, pudotat sitten kun kaikki lapset on tehty, rasaysaikana ei saa painoa pudottaa ;)

Totta puhutte. Kai se on vaan otettava itseään niskasta kiinni ja alkaa tarkkailemaan syömisiään ja liikkumista paremmin. Toivotaan, että tässä vielä pääsis itseään miellyttävään painoon.

[QUOTE="mimmi";29832687]Totta puhutte. Kai se on vaan otettava itseään niskasta kiinni ja alkaa tarkkailemaan syömisiään ja liikkumista paremmin. Toivotaan, että tässä vielä pääsis itseään miellyttävään painoon.[/QUOTE]

Tsemppiä kovasti! Tästä se lähtee!
m04103.gif

Tuo veden juominen on tärkeää.:attn:

Jos olet raskaana, niin syö tiukasti raskausdiabeteksen suositusten mukaan, niin johan alkavat kilot tippua, eikä dieetti vahingoita vauvaa. Pelkät herkut ja valkean vehnän poisjättämällä pääsee jo pitkälle. Itse olen laihtunut tällä tavalla raskausaikoina ja komeita, hyvinvoivia vauvoja silti syntyi.

[QUOTE="Netta";29832653] Raskaus ei estä liikkumista, ei ainakaan ennenkuin tulee sellaisia vaivoja, että lääkäri kehottaa ottamaan rauhallisesti. Itse olen käynyt salilla, lenkkeillyt ja käynyt jumpilla ihan raskauden parille viimeiselle viikolle asti ihan normaalisti, kaikissa 3 raskaudessa.[/QUOTE]

Sanoisin, että tuo on aika yksilöllistä. Itse jouduin lopettamaan juoksemisen heti raskauden alkumetreillä, kuin ei vain happi riittänyt. Eli siis haukoin hulluna henkeä jo pienen juoksumatkan jälkeen, joten oli pakko vaihtaa kävelyyn. Terveellisesti syömistä raskaus ei tietenkään estä.

Raskaana ollessa ei oikein voi käydä salilla, mutta mikään ei estä ruokaremonttia! Itsekin painoin joskus n.97 kg, enkä oikein pitänyt liikunasta, mutta kun muutin ruokavaliotani, niin laihduin kuin laihduinkin n. 30kg! Toivotan sinulle oikein paljon onnea ja tsemppiä!!

Yhteistyössä