Mitä mä teen... Mulla ei ole tutkintoa, mulla on toistaiseksi työpaikka, pienipalkkainen,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hukassa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hukassa"

Vieras
mutta siellä en oikein viihdy. Haluaisin lähteä opiskelemaan ja haluaisin vaihtaa maisemaakin, muuttaa toiselle paikkakunnalle ja tavallaan aloittaa alusta. Olen kohta kolmekymppinen ja köyhä, mietityttää miten taloudellisesti pärjäisi sitten. Ja mistä löydän opiskelujen oheen työtä, jos opiskelupaikan saan, kun ei ole tutkintoa ja ikääkin on? Eikö mua katsota vähän kieroon, kun tässä iässä ''pitäisi'' jo olla ammatti...

Luuserifiilis. Jätin opinnot kesken muutama vuosi sitten ja lähdin näihin nykyisiin hommiin. Väärä ratkaisu, olisi pitänyt vaikka itku kurkussa sinnitellä opintojen parissa ja hakea vaikka opolta apua, mutta silloin valitsin helpon tien, enkä ajatellut tulevaisuutta. Nyt tuntuu että portit on sulkeutuneet yksi toisensa jälkeen.

millainen perhe sulla on? Ootko yksin, onko miestä/naista, lapsia? Mä kyllä suosittelisin hakemaan kouluun johonki kivaan, ei hirveän kalliiseen kaupunkiin. Kalliilla tarkoitan esim vuokrien hintoja ym. Etkä sä mikään vanha vielä ole! :) mikä ala sua kiinostais?

Miksi haluat aloittaa kaiken alusta? Ymmärrän, että haluat opiskella ammatin. Jos haluat jotenkin paeta nykyistä elämääsi, niin valitettavasti ongelmat seuraa perässä toiselle paikkakunnallekin.

Yhteistyössä