Mitä mä teen? Avioero vai tätä samaa tylsää suhdetta, joka ärsyttää ja turhauttaa minua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "silja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"silja"

Vieras
TOIVOTTAVASTI JOKU JAKSAA LUKEA JA OSAISI AUTTAA.

Tapasin mieheni 10 vuotta sitten. Naimisissa olemme olleet 6 vuotta. Meillä on kaksi lasta, 5- ja 2-vuotiaat.

Olimme siis mieheni kanssa yhdessä 4 vuotta ennen naimisiin menoa. Jo naimisiin mennessä suhde oli ehkä aavistuksen väljähtynyt tai miten sen sanoisi... olimme toisiimme tottuneita , yhdessä olo oli itsestään selvyys. No, sitten mies petti minua puolisen vuotta naimisiin mentyämme, kun olin raskaana odottaen ensimmäistä lastamme. Mies jäi siis kiinni puhelinseksistä toisen kanssa, ei kuulemma koskaan ollut tarkoitus jäädä kiinni (kellä olisi) tai satuttaa minua. Oli jonkun naisen kanssa lähetellyt alastonkuvia jne.

Sitten annoin anteeksi, en vaan halunnut jäädä yksin raskaana ja sitten pienen lapsen kanssa. Ehkä suhde parani jotenkin, jonkin verran... oli hyviäkin aikoja, saimme toisen lapsen ja jotenkin sen jälkeen on alkanut tylsyys, alamäki ja kaikkea muutakin ikävää on elämässämme tapahtunut. Tuntuu, että elämä on nykyään vain riitelyä ja olemme toisillemme vain kämppäkaverit, jotka hoitavat yhdessä lapsia. Lasten hoidostakin tulee välillä riitaa, kun ei miestä kiinnostaisi se aina. Olen kysellyt, että pettääkö mies minua taas mutta mies kieltää kaiken.

Mies on hyvä isä, touhuaa lasten kanssa jne. mutta kyllä toisinaan selvästi ärsyyntyy lapsista. Saattaa huutaa niille, jopa kiusata lapsia ärsyttämällä tahallaan. Sitten kun minä sanon että nyt loppuu, niin alkaa esittää että mitä hän nyt muka teki. Useimmiten on kuitenkin jämäkkä isä, turvallinen ja luotettava.

Meidän suhde vaan nyt on tosiaan kämppäkaveruutta, päivät töissä, illat kotona riidellen mm. lastenhoidosta ja siivoamisesta. Kun lapset menee nukkumaan, mies on tietokoneella pelaamassa tai netissä ja minä siivoan ja istun omalla koneellani netissä... seksiä ei juurikaan ole... vaikkakin jotenkin salaa (hölmö kun olen) toivoisin kolmatta lasta... En haluaisi erota, en halua jäädä yksin, haluan olla tuon miehen kanssa sillä häneen minä aikoinaan rakastuin ja silloin tuntui ettei voi sekuntiakaan olla erossa. En nyttenkään halua olla erossa muttei ole hyvä olla yhdessäkään kun tuntuu pahalta aina riidellä.

Mies on jotenkin välinpitämätön, vastaa ympäripyöreästi kysymyksiini, väittää rakastavansa minua mutta ei se siltä vaikuta kuitenkaan... kun sanon hänelle että loukkasit minua tai miksi et välitä minusta tai jotain muita epäkohtia niin mies vaan sanoo ettei hän loukannut tai ainakaan tarkoittanut. Saattaa väittää vastaan tai olla kuin ei kuulisi (ei vissiin halua riidellä). En tiedä... jokin tässä mättää ja pahasti.

Lapset itkee usein, varsinkin esikoinen, pienempikin on aika itkuherkkä. Kai tämä tilanne niihinkin vaikuttaa. Lapset on kuitenkin herkkiä aistimaan ettei kaikki ole hyvin. En haluaisi erota senkään takia, että lapset saisivat pitää perheen, äidin ja isän, saman katon alla.

Minäkin olen syyllistynyt huutamiseen, riitelyyn, ärsyynnyn helposti ja v***ttaa aina. Lapsillekin olen huutanut, kun on hermot vaan niin kireällä. Rakastan lapsiani, en halua olla ilman heitä. Joskus kun olen miehelle sanonut erosta, hän sanoo että ottaa lapset itselleen. Minä taas sanon että minä otan. Mies sanoo että millä perusteella... jne. Mietin usein eroa, olisiko sitten helpompi olla. En halua olla yksin. En tässä tilassa jaksaisi yksin olla lasten kanssa. Olen kai jotenkin ylirasittunut tästä koko tilanteesta, liekö jotenkin masentunutkin...

SILTI, kaikesta huolimatta, rakastan kuitenkin miestäni... vai onko se sitten vaan sitä läheisenrakkautta, kun ollaan oltu kauan yhdessä. En tiedä.

Eikö nämä kaikki merkit ja tapahtumat kerro, että nyt olisi syytä erota? Mutta en vaan halua. Miten voisin saada suhteemme toimimaan?

Jo ehkä sun ekan, mutta viimeistään tokan viestin pohjalta sanoisin, että mitä jos itse yrittäisit vähän lisätä positiivista ajattelua. Älä tulkitse negatiivisesti toisten tekemisiä tai tekemättä jättämisiä. Oletko itse kiva puoliso, vai kuten itsekin sanoit, aina vaan v----ttaa. Syyttelet toista siitä, että sun/teidän elämä on mitä on. Tuskin sä sen onnellisempi oisit jos olisit yksin lasten kanssa.

teettekö miehen kanssa koskaan mitään yhdessä ilman lapsia,hoidatteko suhdettanne mitenkään?arjenpyöritys monesti tappaa sen vähäisen rakkaudenki ja unohtuu että kuinka ihanaa olikaan olla vaan hetken aikaa kahdestaan.helposti myös unohtaa miksi siitä toisesta tykkäsi yms

[QUOTE="vieras";28115955]Jo ehkä sun ekan, mutta viimeistään tokan viestin pohjalta sanoisin, että mitä jos itse yrittäisit vähän lisätä positiivista ajattelua. Älä tulkitse negatiivisesti toisten tekemisiä tai tekemättä jättämisiä. Oletko itse kiva puoliso, vai kuten itsekin sanoit, aina vaan v----ttaa. Syyttelet toista siitä, että sun/teidän elämä on mitä on. Tuskin sä sen onnellisempi oisit jos olisit yksin lasten kanssa.[/QUOTE]

Tiedän, että olen negatiivinen. En oikein enää jaksa yrittää olla positiivinen. Ainoastaan lasten kanssa yritän jaksaa, jotta edes heidän elämänsä olisi hyvää.

Minua vituttaa se, että mies ei yritä. Tuntuu, että sekin on antanut jo periksi. Vaikka kuinka pyytäisin keskustelemaan, mies ei halua. Tai jos saan sen keskustelemaan ja mies lupaa muuttua (kuten minäkin, esim. positiivisemmaksi) niin mitään ei tapahdu. Ei varsinkaan miehen suunnalta.

JA ihan varmasti en olisi onnellisempi yksin lasten kanssa, mutta en tiedä jaksanko enää tätäkään elämää. Onnetonta elämää miehen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;28115953:
Pitäsköhän teidän irrota arjesta hetkeksi ja mennä kahdestaan jonnekkin missä ei ole tietokoneita eikä kotitöitä

Olisi ihan hyvä idea. Voi kun siihen olisi mahdollisuus, mutta emme saa lapsia minnekään hoitoon. Ei vaan ole sellaisia ihmisiä, jotka voisivat ottaa lapset hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja älähän nyt;28115968:
teettekö miehen kanssa koskaan mitään yhdessä ilman lapsia,hoidatteko suhdettanne mitenkään?arjenpyöritys monesti tappaa sen vähäisen rakkaudenki ja unohtuu että kuinka ihanaa olikaan olla vaan hetken aikaa kahdestaan.helposti myös unohtaa miksi siitä toisesta tykkäsi yms

Emme tee. Emme ikinä käy missään kahdestaan. Kun emme saa lapsia hoitoon minnekään. Ja illalla kun olisi pari tuntia aikaa olla kahdestaan niin me molemmat olemme silti erillämme.

[QUOTE="silja";28115992]Tiedän, että olen negatiivinen. En oikein enää jaksa yrittää olla positiivinen. Ainoastaan lasten kanssa yritän jaksaa, jotta edes heidän elämänsä olisi hyvää.

Minua vituttaa se, että mies ei yritä. Tuntuu, että sekin on antanut jo periksi. Vaikka kuinka pyytäisin keskustelemaan, mies ei halua. Tai jos saan sen keskustelemaan ja mies lupaa muuttua (kuten minäkin, esim. positiivisemmaksi) niin mitään ei tapahdu. Ei varsinkaan miehen suunnalta.

JA ihan varmasti en olisi onnellisempi yksin lasten kanssa, mutta en tiedä jaksanko enää tätäkään elämää. Onnetonta elämää miehen kanssa.[/QUOTE]

Ehkä sun lähestymistapa on sellainen, että se saa miehen vetäytymään. Ehkä joku ulkopuolinen vois auttaa teitä juttelemaan silleen että toinen ei loukkaannu ja vetäänny eikä puske toista nurkkaan ja että kumpikin osallistuu.

Kyl se vaan niin on, että jotain pitää tehdä, tai tuo tilanne ajautuu haaksirikkoon. Jos tuota kitkuttelee liian kauan, niin asiat menee liian pitkälle ja juna menee ohi, eikä tilanne ole enää korjattavissa.

Hakeudu sen äijäs lähelle. Vaikka tuntuisi oudolta. Jos ei aina puhuttais sanoin, vaan annettaisiin läheisyyden puhua.

Ja oikeasti kuulostaa, että vähän tulkitset asioita liikaa. Sano suoraan, mitä haluat hänen tekevän. Älä heittäydy marttyyriksi. Älä tee asioita hänen puolestaan. Jätä tekemättä, jollei hän tee jotain. Ei se maailma siihen kaadu. Anna palautetta kaikesta hyvästä, koska sitä saat, minkä huomaat ja mistä kiität.

[QUOTE="silja";28115999]Emme tee. Emme ikinä käy missään kahdestaan. Kun emme saa lapsia hoitoon minnekään. Ja illalla kun olisi pari tuntia aikaa olla kahdestaan niin me molemmat olemme silti erillämme.[/QUOTE]
Käännä sähkötaulusta virrat pois ja kynttilöitä palamaan, heti tänä iltana :)

No jo sitä miestä ei kiinnosta suhteen hoito niin sittenhän sillä on varmaan kohta joku uusi misukka kierrossa että jos sen kanssa vaikka sitten sujuisi paremmin-tiedän tapauksia tällaisia.
eikai se ole lapsillekkaan hyväksi jos vanhemmat ei toisistaan välitä.Muista että lapset ottaa kaiken mallinsa vanhemmista ja ehkä oppivat väärälaiset tavat olla yhdessä toisen sukupuolen kanssa:(

Lisään vielä sen, että minusta usein kaikki mitä mies sanoo tuntuu vittuilulta tai välinpitämättömyydeltä. Ei aina. Jos kysyn mieheltä jotain, niin tuntuu ettei sitä kiinosta vastata. Ja itse asiassa usein se onkin oikeasti niin että mies ei edes vaivaudu vastaamaan minulle. Sitten vaan sanoo että en oo vielä ehtiny vastata.

[QUOTE="silja";28115996]Olisi ihan hyvä idea. Voi kun siihen olisi mahdollisuus, mutta emme saa lapsia minnekään hoitoon. Ei vaan ole sellaisia ihmisiä, jotka voisivat ottaa lapset hoitoon.[/QUOTE]

Tämä oli kuin meillä ja nykyään olemme eronneet. Yhteisen ajan ja kommunikaation puute tärkeimmät syyt. Parisuhde kumminkin tarvis yhteistä aikaa. Entä jos ihan maksais hoitajasta? Lapsethan voi ihan tykätä jos tulis joku kiva hoitaja. Itsekin yllätyin, kun ekaa kertaa otettiin hoitaja, kun oltiin jo erottu, ja lapsillahan oli hauskempaa kuin koskaan, vaikka olin pelännyt sitä etukäteen.

[QUOTE="silja";28116025]Lisään vielä sen, että minusta usein kaikki mitä mies sanoo tuntuu vittuilulta tai välinpitämättömyydeltä. Ei aina. Jos kysyn mieheltä jotain, niin tuntuu ettei sitä kiinosta vastata. Ja itse asiassa usein se onkin oikeasti niin että mies ei edes vaivaudu vastaamaan minulle. Sitten vaan sanoo että en oo vielä ehtiny vastata.[/QUOTE]

Kuulostaa että olet aika päällekäyvä kommunikaatiossanne.

Sano sille, että voi miettiä jotain asiaa rauhassa ja palaa asiaan, kun on miettinyt.

[QUOTE="vieras";28115989]Tai itsehän et hakeutuisi mihinkään apuihin vaan hommaisit jälleen kerran uuden miehen ja hehkuttaisit sitä taas sen hetken kuin hehku kestää.[/QUOTE]

Ermmm... et selvästikään tunne minua, joten olepa ihan hiljaa.

Mä tekisin varmaan niin, että ottaisin lapset mukaan ja lähtisin lomalle. Jos ei rahat riitä ulkomaille, niin sit johonkin kaverille tai sukulaiselle, enkä kertois etukäteen mihin meen. Se antais varmaan miehelle syytä ajatella, shokkiherätys vois olla paikallaan. Parin päivän poissaolo ei riitä, tempaise suoraan viikoksi jos mahdollista.
Saattais ainakin keskusteluyhteys olla auki kun tuut takaisin, ja parhaassa tapauksessa mies on miettinyt mitä menettää jos teille tulee ero.

[QUOTE="silja";28116033]Ja? Mitä sitten? Mennään nukkumaan varmaankin. Eri huoneisiin, kuten viime yönäkin.[/QUOTE]

Sehän on sinusta itsestäsi kiinni.

Haluatko rypeä tuossa negatiivisuuden kehässä ja syytellä toista, ettei sitä kiinnosta kehittää parisuhdetta, vai voisko olla että menisit sen viereen sinne samaan huoneeseen illalla lepäämään/juttelemaan/nukkumaan?

Jo sulle itselles tulee parempi mieli, kun laitat ne kynttilät ja kivan tunnelman kotiin ja vaikka kaadat lasin viiniä molemmille. Meet viereen istumaan sohvalle.

Vaikuttaa siltä että nyt on viimeinen tilaisuus tehdä asialle jotain jos sille on halua ja tarkoitus jotain tehdä. Askel tuosta vielä viileämmälle alueelle niin on myöhäistä. Nimim. sen askeleen ottanut. Suosittelen pariterapiaa.

[QUOTE="vieras";28116034]Kuulostaa että olet aika päällekäyvä kommunikaatiossanne.

Sano sille, että voi miettiä jotain asiaa rauhassa ja palaa asiaan, kun on miettinyt.[/QUOTE]

Jos jätän miehen miettimään, saan odottaa vastausta ikuisuuden. Nimim. kokemusta on

Joskus odotan kysymykseeni vastausta jopa 10 minuuttia ja silti mies sanoo, että ei ole vielä ehtinyt vastata vaan miettii että mitä vastaisi. Joskus sanoo, ettei uskalla vastata mitään. En mielestäni koskaan ole tyrmännyt häntä niin että täytyisi miettiä tarkkaan vastausta. Ehkä kuitenkin olen hänen mielestään.

Vaikuttaa siltä että nyt on viimeinen tilaisuus tehdä asialle jotain jos sille on halua ja tarkoitus jotain tehdä. Askel tuosta vielä viileämmälle alueelle niin on myöhäistä. Nimim. sen askeleen ottanut. Suosittelen pariterapiaa.

Niin minunkin mielestäni nyt on viimeinen tilaisuus... mutta en tiedä että haluanko edes yrittää. Toisaalta haluan, sillä kaipaan sitä miestä ja meidän suhdettamme joka aikaisemmin oli. Mistähän sitä pariterapiaa voisi saada? Ei tällä paikkakunnalla ainakaan ole. Ja minne lapset sen ajaksi, ei niitä voi ottaa mukaan... :(

Yhteistyössä