Mitä mä teen? (anoppi valehteli)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Olemme vähän päälle parikymppinen pariskunta, kummatkin opiskelee joten talous on tiukalla.
Olemme säästäneet ja lähdimme Tukholman risteilylle. Anoppi sanoi, että voin ostaa itselleni vaatteita n.100e arvosta ja hän antaa rahat kun tulemma takaisin.
En yleensä tuhlaa rahaa itseeni ja nyt mieskin kannusti kerrankin ostamaan uusia vaatteita kerta anoppi haluaa ne maksaa. Tuhlasin 100e ja kun palasimme kotiin antoi anoppi minulle 20e.
Siis mitä mä nyt teen, ei mulla olisi ollut varaa ostaa noita vaatteita, ei todellakaan. Ihan pokkana antoi vaan 20e vaikka puhe oli 100e. Mies ei sano mitään asiaan. Uskomatonta.

Alkuperäinen kirjoittaja ömm;29123202:
mitä hittoa sää anopin rahoja muutenkaan käytät? mikset säästänyt itelles shoppailurahaa?

Se ite halus, olen laihtunut paljon ja se ajatteli palkita mua uusilla vaatteilla. Mä oon ny ihan paskana, 80e on iso raha mulle ja en olisi todellakaan osta mitää Espritin vaatteita ittelleni jos olisin tän tienny.
Eihän sitä voi mennä vaatimaankaan niitä rahoja mitä lupas. Oli kyllä viimeinen kerta, kun luotan ton sanaan.

[QUOTE="aapee";29123269]Se ite halus, olen laihtunut paljon ja se ajatteli palkita mua uusilla vaatteilla. Mä oon ny ihan paskana, 80e on iso raha mulle ja en olisi todellakaan osta mitää Espritin vaatteita ittelleni jos olisin tän tienny.
Eihän sitä voi mennä vaatimaankaan niitä rahoja mitä lupas. Oli kyllä viimeinen kerta, kun luotan ton sanaan.[/QUOTE]

miks sä edes lähdet reissuun jos sulla ei ole varaa shoppailla 80e edestä? :D

Sun täytyy vain koittaa saada myytyä vaikka kavereille niitä vaatteita? Kallis oli oppiraha, mutta tiedätpähän nyt ettei tuon ihmisen sanomiin kannata mennä luottamaan. Ehkä säästyt(te) tulevaisuudessa isommaltakin pommilta, kun ette enää turhia usko hänen puheisiinsa.

Jospa anoppi sanoikin 100mk ;) 20 euroahan on jo roimasti yli. Ei auta kuin sanoa suoraan tai niellä katkerana. Voithan käyttää ironiaa että nyt on silmänruokaa muuta ruokaa ei sitten olekaan!
Ja kertoohan tuo sinulle totuuden anopin luotettavuudesta - semmoisia ne vaan tuppaa olemaan :(

Ei auta muuta kuin niellä ja ottaa kitkerinä oppirahoina. Nyt tiedät minkä verran anopin sanaan voi luottaa. Ja ylipäätään ohjesääntönä kannattaa pitää, että sellaista rahaa ei tuhlaa, mikä ei vielä kukkarossa ole.

• Tykkää
Reactions: musta kahvi
Ei oo totta! Kehtaako joku anopin rahoilla ostella itelleen vaatteita? Kyllä olisin hiljaa ja lainaisin vaikka esim. omalta äidiltä jotta sais talouden tasapainoon.

[QUOTE="vieras";29123425]Ei oo totta! Kehtaako joku anopin rahoilla ostella itelleen vaatteita? Kyllä olisin hiljaa ja lainaisin vaikka esim. omalta äidiltä jotta sais talouden tasapainoon.[/QUOTE]

Siis hä? Mitä sä oikein selität. Se oli hänen lahja minulle. Jos joku tarjoutuu ostamaan sulle jotain niin kieltäydytkö?

Siis hä? Mitä sä oikein selität. Se oli hänen lahja minulle. Jos joku tarjoutuu ostamaan sulle jotain niin kieltäydytkö?

Ai lahja? Ok, no ilmeisesti sitten sun anoppi halusikin lahjoittaa sulle vain 20 €. En tokikaan kieltäydy jos joku haluaa mulle jotain ostaa, mutta en myöskään tuhlaa rahoja ennen kuin ne lompakossa ovat ellei minulla siihen muutenkin ole varaa. Mutta kukin tyylillään

En ymmärrä, miksi anoppi ostaisi sinulle uusia vaatteita, enkä ymmärrä myöskään, miksi hän valehteli. Ehkä aikoo antaa loput myöhemmin?

Eipä tuolla sitten varmaan mitään voi, harmi juttu. Pidät nyt vaan vaatteet, ei se 80 euroa nyt niin iso raha onneksi ole :)

Jätätä anopin joululahjan ostamatta :). Totta puhuen niinhän se on, ettei kannata ostaa mitään ellei raha oikeasti ole lompakossa. Anoppi teki ilkeästi, mutta entäpä jos hänellekin oli tullut yllättäviä menoja?

Törkeetä. Anopilta siis. Ja mieheltäsikin. Miksei hän saanut suutaan auki, että satkustahan oli puhe! On eri asia itse pyytää rahaa, mutta jos toinen haluaa antaa lahjaksi, asia on eri. Sitä en ymmärrä vaan, että miksei rahoja annettu matkalle mukaan tai siirretty tilille etukäteen?

Valitettavasti et voi nyt tehdä muuta kuin ottaa opiksesi tästä. Anoppi se on, joka mokasi. Kyllä pitäisi voida luottaa toisen sanaan. Yrität nyt vaan sinnitellä miehesi kanssa seuraavaan rahapäivään ilman lainaa. Näin pääsette mahdollisimman pian takaisin normaaliin taloudenpitoon.

Ai Tukholmassa ei kannata käydä, jos ei ole varaa shopata edes 80e:lla? Ja että miksi ihminen oli niin tyhmä, että luotti toisen sanaan, jopa ihan miehen äidin sanaan? Ja miehen ei tietenkään tarvitse sanoa äidilleen yhtään mitään, koska kuka nyt anopinsa sanaan luottaisi muutenkaan?

Huoh.

Ap, laita miehesi asialle ja sanomaan anopille, että tämä puhui kyllä sadasta eurosta, ei kahdestakymmenestä. Ja ap, älä luota anoppiin enää toiste :( Toivottavasti saat talouden tasapainoon, mutta älä nyt ainakaan lainarahalla sitä yritä tehdä. Vaatteit voit pitää tai yrittää vaikka myydä, jos todella tiukkaa on.

Yhteistyössä