Mitä mä sanon, kun taas esitellään ihania kissanpentuja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piina

Aktiivinen jäsen
13.08.2008
14 952
1
36
Viimekesänä pistivät puolitusinaa kissaa metsään, kun eivät jaksaneet niitä enään, eikä kukaan niitä huolinut. Paikka, johon voi viedä löytöeläimet yms. ei enään heiltä kissoja huolinut, koska ovat sinne vieneet jo niin monta. Mutta mitä vielä, tänään kuulin, että ovat taas ottaneet kaksi kissaa. Ihan ovat aikuisia ihmisiä, joilla on kouluikäisiä lapsia. Eiköhän kohta taas mullekin niitä kissoja esitellä ja kehuta yms.... Mä en todellakaan tiedä mitä sanoa. Mä en jaksaisi aikuisille ihmisille pitää moraalisaarnaa, mutta ihan oikeasti, en mä voi ihan villaisellakaan, noin vastuutonta menoa katsoa:headwall:

Miten löytöeläinpaikka on voinu käännyttää nuo pois oveltaan? Eikö ne pöljät osaa kissojaan leikkauttaa, sillähän tuo korjaantus hyvinkin helposti? Mun miehen sisar on samanlainen kusipää. Kissaa kissan perään, vuodesta toiseen eri elukat, kun ne jää auton alle, tai yks kuoli nälkään varmaan. Pupuja sillä oli joku aika koko ajan. Nyt sillä on kaks koiraa, pieni kääpiörotu joka on ihan mahdoton ja isompi, jonka otti söpönä pentuna, ja nyt se on jumalattoman kokoinen hurtta, jota se ei ulkoiluta, ja pitää keittiössä suurin piirtein vankina. Ai niin, ja sillä on papukaija. Sen talo haisee ihan hirvittävältä. Paiti että sen jälkeen kun mä sain vauvan, niin en oo siellä enää käyny. On siitä eläinsuojeluilmotuskin tehty, mutta eipä vaan ole mitään vaikuttanu. Sama meno jatkuu.

[QUOTE="vieras";23157485]Miten löytöeläinpaikka on voinu käännyttää nuo pois oveltaan? Eikö ne pöljät osaa kissojaan leikkauttaa, sillähän tuo korjaantus hyvinkin helposti? Mun miehen sisar on samanlainen kusipää. Kissaa kissan perään, vuodesta toiseen eri elukat, kun ne jää auton alle, tai yks kuoli nälkään varmaan. Pupuja sillä oli joku aika koko ajan. Nyt sillä on kaks koiraa, pieni kääpiörotu joka on ihan mahdoton ja isompi, jonka otti söpönä pentuna, ja nyt se on jumalattoman kokoinen hurtta, jota se ei ulkoiluta, ja pitää keittiössä suurin piirtein vankina. Ai niin, ja sillä on papukaija. Sen talo haisee ihan hirvittävältä. Paiti että sen jälkeen kun mä sain vauvan, niin en oo siellä enää käyny. On siitä eläinsuojeluilmotuskin tehty, mutta eipä vaan ole mitään vaikuttanu. Sama meno jatkuu.[/QUOTE]

Oli noilla koiranpentukin jonkun kuukauden, mutta sitten siitä kasvoikin iso jo ennenkuin olivat osamaksujakaan montaa maksaneet ja antoivat kasvattajalle takaisin.

Tuskin sisäkissat ainakaan näin talvella kovin onnellisena sielä juoksentele, jos ovat näin pitkään eläneetkään.

Tarkoitin "onnellisina"... Jos ovat lopettaneet ne asianmukaisesti, niin mitään tuskin voit tehdä. Tollasille ihmisille ei järkipuhe tehoa. Jos ovat päästäneet ne vapaaksi, niin siitä kaiketi voi tehdä eläinsuojeluilmoituksen.

Tarkoitin "onnellisina"... Jos ovat lopettaneet ne asianmukaisesti, niin mitään tuskin voit tehdä. Tollasille ihmisille ei järkipuhe tehoa. Jos ovat päästäneet ne vapaaksi, niin siitä kaiketi voi tehdä eläinsuojeluilmoituksen.

Mä silloin kesällä luulin, että olivat saaneet johonkin perheeseen, kunnes kuulin toista ja kysyin sitten asiasta suoraan vasta myöhemmin syksyllä. Nyt on turha kuitenkaan mitään ilmoitusta tehdä, kun kait noilla uusilla kissoilla on taas hetken hyvä olla: / Vituttaa vain, kun taas sitten esitellään ja ihmetellään, kun toiset eivät hyväksy heidän iloaan kissoista yms. Mitä mä voisin heille sanoa?

Yhteistyössä