mitä mä oikein tekisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua:(

Vieras
Pakko johonkin ahdistusta purkaa.. Mulla alkoi tänään sit koulu, oon kauan haikaillut tuolle alalle ja jo vuosi sitten sain amksta paikan. Mutta iski kauhea ahdistus, koulu vaatii hirveetä sitoutumista, pitkiä päiviä, vaihtuvia lukujärjestyksiä, toisen kaupungin kirjastossa istumista iltaisin jne.. Tottakai tiesin tämän kaiken mutta jotenkin vain kuvittelin että kyllä se onnistuu ja että ihanaa päästä pois kotoa 4 kotiäiti vuoden jälkeen, mutta tänään jotenkin se iski ihan tosissaan se tosi asia että koulu vie kaiken mahdollisen ajan. Mulla on mies vuorotöissä, joten iltavuoro viikolla en pääse kirjastoon enkä pahemmin saa töitäkään tehtyä kotona lasten kanssa.. Nyt mietin että heittäisin koko koulun mielestäni ja hakisin sitten vaikka kauppaan töihin. Vaikka mistä tiedän pääsisinkö sinnekään... Niin ja vielä sekin että lapsilla on hoitopaikat valmiina, kotihoidon tuki kelasta on "irtisanottu", ja kaikki muukin koulua varten on valmiina, paitsi näköjään minä :( mä oon niiiin pettynyt itseeni.. kauhee ahdistus päällä.. Mitä te tekisitte mun tilanteessa???

Älä nyt ihan heti lyö hanskoja tiskiin. Ehkä sulla oli vaan nyt sellainen huono hetki ja olit väsynyt, niin koko koulunkäyntikin alkoi tuntua epätoivoiselta. Alkukankeuden jälkeen pääset varmasti hyvään vauhtiin ja moni, nyt hankalalta tuntuva asia alkaa mennä rutiinilla.
Voimia sulta ihan varmasti vaaditaan, mutta pidä vaan tiukasti tavoitteena, että käyt koulun loppuun ja saat sitä kautta hyvän työpaikan.
Tsemppiä :flower:

Älä ihmeessä ensimmäisenä päivänä lannistu! :hug: Opiskelu voi olla yllättävän mukavaa, ja ne puheet opiskelun "sitovuudesta" ja "vaativuudesta" on tarkoitettu bailaaville teineille, jotka ei osaa huolehtia asioistaan. Sinä olet selvinnyt lastenhoidosta, istunut pitkiä päiviä kotona, sen rinnalla parit kirjastossa istumiset ja tentit on lastenleikkiä.

Mä olen "suorittanut" AMK tutkinnon ihanne ajassa ( 3,5 v ) ja olin kolmen lapsen yh koko opiskeluajan. Aloittaessa lapset oli 1v1kk, 2v7kk ja 4v3kk ja selvisin kyllä. Olin kiltisti paikalla luennoilla yms. opetuksessa. Pohdin asioita matkalla ja kotitöitä tehdessäni. No jaa, sitä yhteistä laatuaikaa vietettiin myös samalla kun esim. tiskasin, mä tiskasin ja yhdessä laulettiin tai riimiteltiin loruja. lapset sitten ajoissa eli 20 aikaan nukkumaan ( viimeistään ) ja sitten kirjallisten tehtävien pariin. Jos kotona tietokone, kuten ilmeiseti on, sieltä saat haettua paljon tietoa valmiiksi ja sitten vaan "etsit saman tiedon kirjastonkirjasta" ja merkitset sen lähteeksi. Uskon, että selviät, minäkin sain kiitettävän paperit... Eli käytä koulupäivä hyödyksi, kuuntele ja pyri ymmärtämään asiat koululla, sitten voit keskittyä niihin tehtäviin, etkä asioiden selvittämiseen kotosalla. Tsemppiä, onnistut kyllä!

Opettajat säikäyttävät ekana päivänä "luusereilta" "pas*at housuun". Tuolla varmistavat, että jäljelle jäävät sitoutuvat opiskeluun. Varmasti todellisuus on ihan muuta kuin ekat puheet.
Tsemppiä opiskeluun, pärjäät kyllä :)

Yhteistyössä