Mitä mä nyt laitan lapselle jalkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
Meillä eskarilaiselta hajosi tarrakengät ja hätävarana on nauhalliset syyskengät. Tarkoitus oli, että olisi ollut eskarissa noilla nauhallisilla kengillä tänään ja huomenna, kunnes viikonloppuna päästään ostamaan uudet tarralliset.

Eskariope oli sitten lapselle sanonut, että tänään on illalla opeteltava kunnolla sitomaan ja laittamaan rusetille nuo kengät tai huomenna ei lapsella ole asiaa ulos. Lapsi kyllä osaa tehdä niin solmun kuin rusetinkin, mutta ei saa noita tehtyä vielä tarpeeksi nopeasti saati sitten niin, ettei nauhat aukeaisi pihaleikeissä.

Laitanko lapsen huomenna sitten kesälenkkareissa eskariin, kun noita nauhallisia ei kerta saa käyttää? Onko muiden eskareissa tällainen ehto (eli pitää osata sitoa kenkänsä tai ei ulos pääse)?

Laitat lapselle ne kengät jalkaan mitkä sopivat parhaiten! Sitten aamulla sanot tarhassa, että sitovat lapsesi jalkineet jalkaan eivätkä uhkaile millään. Minä en hyväksyisi että lapselleni puhuttaisiin noin. Ota ystävällisesti asia puheeksi heti aamulla hoitajan kanssa niin saat olla töissä huoleti. Ehkä joku väärinkäsitys.

Minäkin sanoisin tarhassa asiasta! Sanoisin suoraan hoitajalle, että pitävät huolen, että lapsen kengän nauhat ovat siististi sidotut, kun menevät ulkoilemaan.

mä laittaisin kumpparit ja laitankin lapselle. Täällä ainakin on niin märkää, kaikilla kumpparit. Jos sää on kiikun kaakun, yhden päivän voisi olla kumppareilla helposti.

Yhteistyössä