Mitä mä kirjotaan CV:hen ja työhakemukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärrriiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärrriiii

Vieras
Kirjotanko vuodet, jolloin oon ollu missäkin töissä ja koulusta valmistumis vuodet?

Mitä mä kirjotan niiden ja tämän työhakemuksen välissä olevalle kahdeksalle vuodelle, kun oon hoitanut lapsia kotona? Jos en mitään, ihmettelee, missä oon ollu. Jos kirjotan jotain, niin onhan sekin aika naurettavaa, et pistän, että "kotiäiti, 8v vuosina se ja se"

Mitä mä ylipäätään kirjotan, kun ei oo mitä hirveesti kehua, muuta ku sitä 10v sitten saatua todistusta ko. alalle ja sitten vuoden työkokemus sillon 9v sitten.

No työhakemukseen tietysti kirjoitat ihan sen työpaikan mukaan mitä haluat itsestäsi tuoda julki ja miksi olisit työhön sopivat.

CV on ansioluettelo ja siihen tulee listana koulut ja työpaikat ja millä aikavälillä on mitäkin ollut. Työkkäri järjestää työnhakukursseja. Niissä opetetaan tuo haku ja koska sulla on ammattitaitokin ruosteessa niin voisit mennä työelämävalmennukseen työkkärin kautta.

[QUOTE="vieras";27984975]No työhakemukseen tietysti kirjoitat ihan sen työpaikan mukaan mitä haluat itsestäsi tuoda julki ja miksi olisit työhön sopivat.

CV on ansioluettelo ja siihen tulee listana koulut ja työpaikat ja millä aikavälillä on mitäkin ollut. Työkkäri järjestää työnhakukursseja. Niissä opetetaan tuo haku ja koska sulla on ammattitaitokin ruosteessa niin voisit mennä työelämävalmennukseen työkkärin kautta.[/QUOTE]

En voi, koska olen edelleen kotona. Työpaikka olis sellanen, mitä voisin tod. näk. siis tehdä tän ohella, koska on osa-aikainen ja työajat joustavat. Eli en pysty tästä irrottautumaan mihinkään työelämävalmennukseen kuitenkaan, koska miehen työvuorojen mukaan tulis sit mun vuorot ja työelämävalmennuksessa varmaan olis sitten kokopäivähommaa tai joka tapauksessa varmaan tarkempaa nuo ajat. Ja lisäksi pitäisi laittaa lapset hoitoon ja vielä hetkeen en laita, vuoden päästä sitten.

Kotona oleminen ei valitettavasti ole työpaikka, joten CV:hen sitä ei tule. Sen sijaan hakemuksessa kannattaa mainita, että olet kotona hoitanut lapsia nuo vuodet ja nyt on intoa palata työelämään. Liikaa sitä ei kannata korostaa, mutta yhdellä kahdella lauseella on hyvä selittää.

Totta kai ansioluetteloon kotiäitivuodet, tyyliin 2000-2008 äitiyslomalla ja hoitovapaalla.
Kuulostaakin paremmalta kun että olisit kotona makoillut työttömänä nuo vuodet.

[QUOTE="Kiasa";27985071]Totta kai ansioluetteloon kotiäitivuodet, tyyliin 2000-2008 äitiyslomalla ja hoitovapaalla.
Kuulostaakin paremmalta kun että olisit kotona makoillut työttömänä nuo vuodet.[/QUOTE]

Ihan samaa mieltä. Ja juurikin noilla sanoilla 'äitiys-/hoitovapaalla'.

Eihän se työpaikka ole, mutta ansioluettelossa mainitaan myös koulutukset, harrastukset, kurssit, luottamustehtävät ym.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27985139:
Eikö korkeakouluissa muka enää opeteta millään kurssilla tällaisia asioita??

Oon valmistunu toisen asteen koulutuksesta, en korkeakoulusta.

Koulussa kyllä opetettiin, mutta vuoden öö... millonhan se oli... ku niitä ei opetettu vikana vaan ekana vuonna niin minä vuonnahan mä oon sitten siellä ollu. 2001 tai 2002 vissiin. Eli varmaan jo vanhaa tietoa ja eipä oo enää muistissakaan mitään hirveesti.

Yhteistyössä