Mitä lisäduunia kotoa käsin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen uusi palstalla ja teen rohkean avauksen heti alkuun..
Haaveilen pienyrittämisestä tai edes järkevästä tekemisestä lapsenhoidon ohessa. Asun maalla itä - Suomen parhaiden palveluiden kohtalaisessa läheisyydessä. Olen harrastus mielessä kasvattanut kaneja. Olen suulas, sosiaalinen ja ahkera, en järjestelmällinen enkä pilkuntarkka. Työkokemusta sosiaalialalta ja tuotantoeläinten hoidosta. Minulla on yksi lapsi ja haaveilen lapsikatraasta ja omavaraistaloudesta jollain muotoa. Ehkä kuitenkin pienimuotoisesti. Olen miettinyt kausiluontoista työtä kotoa käsin. Käsitöitä voin tehdä jos Tulosta tulee nopeasti, eli jotain näkyvää. Osaan jonkin verran nylkeä eläimiä, ompelu kiinnostaa, mutta en opi sitä millään ja konekkin hajosi vanhuuttaan. Voisin nähdä itseni tekemässä puukäsitöitä tai pitäväni jotain puotia, esim. verkkokauppaa. Läheisyydessä on matkailua. Nyt Minulla olisi valmiudet pitää muutamaa lampaan kokoista eläintä, joihin mieheni ei suostu, mutta kanoja hankitaan kesällä. Mitäs muut ovat tehneet? Lisätulo ei ratkaiseva vaan "ammatti", esimerkiksi että voisi sanoa olevansa "Kakkuja myyvä kotiäiti" tai "perhepäivähoitaja". Mutta se ala on kenties pois suljettu vaihtoehto eläinmäärän takia ja lisäksi pelkään mökkihöperöityväni.
Hyvää Joulua kaikille!! Kiitän etukäteen Jos joku vastaa minulle

Itse olen miettinyt samaa ja se olisikin mahtavaa. Hevosenpito vaan tahtoo pyöriä pahasti miinuksen puolella. Sanon kokemuksen syvällä rintaäänellä.., valitettavasti. Tietysti jotain pieniä mahiksia olisi saada jotain käteen, koska ponihan meille mahtuisi omaan pihaan, eikä siitä tarvitsisi muille osapuolille maksaa. Olisikin kiva vaihteeksi saada jotain hevosenpidosta vastineeksi, kun se ei aina niin helppoakaan ole.
Kiitos ideasta! Sain aivokärpäsen :D HEvoset on se mikä on saanut aina ryhtymään raakaan, mutta palkitsevaan työhön. Ideassa harmittaa vain se, että itse (jo reilu 15 kiloa laihtuneenakin) olen pienelle ponille liian raskas kyytiläinen. HMMMMMMMMM ;)

Onko muita ideoita? Meillä olisi erinomainen paikka useammankin lapsen kasvaa. On iso aidattu piha jossa oma lapsi leikkii koirien kanssa ja ensi kesänä teen "teletappi maan" eli laitan kanit usean neliön aidatulle alueelle pomppimaan ja nurmikon leikkuriksi :) Sain idean teletapeista koska itse lapsena haaveilin että olisin asunut kukkien ja kanien keskellä.. No ei tämä elämä mitään ruusuista ole ollut minullakaan, mutta tämä on mahdollinen toteuttaa ja olen siitä kiitollinen <3

Onko kenelläkään mitään IHAN pähkähullua ideaa?! Niistä kun ei koskaan tiedä, vaikka olisivatkin lopulta hyviä..

Entäs joku terapeuttinen juttu? Tämä tontti on pieni, mutta ajattelin, että jotain tukiahan siitä saisi jos tarjoaisi työtä kehitysvammaoselle, eli esim. meidän ulkokanien hoitoa tai pihan haravointia yms. ? Minullahan on vammaistyön koulutus, sekä ratsastuksen avustajana toimimisen pätevyys, jota tuskin pystyn koskaan hyödyntämään......

No siis ei kyllä mitään hajua. Mutta kuulostat hauskalta tyypiltä. Teletappimaita ja kaikkea. :D Ihana.

Pistäppäs google laulamaan, googlettele eri asioita maan ja taivaan väliltä ja katselet vaikka kuvahausta kuvia. Sitten vain inspiroidut. Vaikutat kyllä sellaiselta tyypiltä jolla mielikuvitusta riittää. Kyllä se juttu sieltä löytyy kun vaan pidät silmät, korvat ja sydämen avoinna. Tsemppiä! ;)

Kiitos teille vastauksista :) Verkkokauppa kaiketi jossain mahdollisuuksien rajoissa, koska ainakin olisi varastotilaa jonkun verran. Googlettelin eilen.. Keksin kyllä ideoita, mutta järkeviä ne ei ole. Kaikki isojen investointejen takana. Pitäisi olla joku tuote, jota pystyn tuottamaan halvalla.... Tai jotain? Ei kannata kiinasta ostaa enää ja myydä, kaikki osaa itekkin.

Yhteistyössä