mitä leivot, jos haluat pikaisesti ja helpolla hyvää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohjeita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos haluan pikaisesti hyvää, käyn Siwan karkkihyllyllä ;) . Leipomalla hyvää saa pikaisesti ehkä kauralastuista, mutta mä leivon mieluummin ihan ajan ja ajatuksen kanssa. (Tosin mä en osaa ajatella esim. pannaria leipomisena. Lasken sen ruuanlaitoksi tai muuten vaan yleiseksi häröilyksi keittiössä.)

[QUOTE="noh";23896454]se mikro mutakakku[/QUOTE]

Jota täällä hehkutettiin? Oli muuten järjettömän pahaa. Monen sivun hehkutus siitäkin, ja pettymys oli suuri.

Lettuja, mokkaleivoksia (mun mielestä nopeita, vaikka vaatii sen tuplavaahdon), tiikerikakku, se mustikkapiirakka/mansikkaraparperipiirakka johon upotetaan vaan ne marjat.

Kauralastuja, rahka-juustokakkua (ei tarvitse edes tehdä taikinaa kun käytän pohjaan voita ja digestive-keksejä), piirakkaa (taikinan päälle marjoja tai omenaa), muffineita... Sellaisia juttuja siis, että tarvii vain tehdä nopea taikina ja laittaa pellille tai vuokiin ja lykätä uuniin. Paistumisen aikana ehtii hyvin siivota kaikki jäljetkin mitä tulee :) Toscakakku ja mokkapalat on myös suht nopeita ja vaivattomia, vaikka vaatii sen kuorrutteen tekemisen ja vähän enemmän vahtimista.

Suolainen piirakka ja pizza tulee myös nopeasti, samoin juustosarvet.

Yhteistyössä