Mitä leikitte 2,5-, 5- ja 6-vuotiaiden lastenne kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti kolmelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti kolmelle

Vieras
Vai leikittekö mitään? 5v on tyttö ja muut poikia. Musta tuntuu että leikin liian vähän noiden kanssa. Nyt ovat jo päiväkodissakin ja iltaisin töiden jälkeen on äidillä kiire pakollisten kotitöiden kanssa ja tarve vähän levätäkin. Joskus luetaan satua tai väritellään värityskirjaa yhdessä, mutta mä en oikein edes keksi mitä lasten kanssa vois leikkiä. No, legot on kaikille mieleen ja joskus sitä puuhataan yhdessäkin. Mutta mitös muut puuhaa. Laiska kai oon kun en jaksa omien kanssa oikein keksiä suuria leikkejä.

5v pojan kanssa pelataan lautapelejä, ulkoillaan, hullutellaan, leikitään pikkuautoilla .. (tosin se riittää kun makaan vaan lattialla tai sohvalla katsomassa) .. mitä nyt mieleen tulee.

Mulla on 6 v tyttö ja 4 v poika.

Vien heitä pulkkamäkeen, rakennetaan yhdessä lumilyhtyä tms. Pelataan jotain lautapeliä. Katsotaan yhdessä lastenleffa. Luen sadun. Kokataan yhdessä, siivotaan yhdessä. Jne.

Legoilla, Pet Shopeilla, yms leikkivät ihan ilman mua, värittävät ja piirtävät myös ilman mua.

meillä eskari ikäisen pojan kanssa pelataan paljon erilaisia pelejä. siitä saanu eskarissakin kiitosta, poika oppinu odottamaan vuoroaan ja oppinu et aina ei voi voittaa. sitten askartelemme yhdessä, tehdään paperilennokkeja, kortteja ym. opettanu poikaa virkkaamaan. laitamme ruokaa yhdessä. eilen siivosin pojan kans, jne....

meillä 5v ja 3v leikkivät yleensä kahdestaan, tietty mekin miehen kanssa yritetään mennä mukaan, mutta yleensä käy niin että sitä huomaakin olevansa yksinään lastenhuoneessa. Legoilla ja magneeteilla kun rakennetaan, silloin kelpaa vanhemmatkin mukaan. Lautapelejä ja konsolipelejä pelaillaan ja lauletaan porukalla. Leivotaan aina silloin tällöin ja siivoillaan porukalla. Niin ja tietty ulkoillaan. :)

Yhteistyössä