Mitä lapsenne tekevät hiihtolomalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin

Vieras
Meillä tenava lähtee jo viikonloppuna hiihtoloman viettoon mummolaan, mutta kyllä jo nyt minua jännittää miten mahdotonta hulinaa hän mahtaa siellä pitää.

Syy on se, etten voi laittaa lapselle mukaan ADHD-lääkettä, koska eivät vanhempani hyväksy, että tenavalle mitään lääkkeitä syötetään.

( Tai no tässä jossain vaiheessa äitini sen verran kyllä tuli vastaan, että kautta rantain puhelimessa sanoi, että ei se mitään jos lapselle jotain lääkettä annetaan, syöhän hänkin verenpainelääkettä. Mutta kun ei se silti ole noin yksinkertaista eikä kaksinkertaista. Kun tunnen vanhempani niin hyvin, että jos lääkkeestä heille sanoisi, niin taatusti keskenään ruotisivat kaikkea mahdollista lääkkeeseen liittyen. Esim; saattaisivat kauhistella sitä, että nämä lääkkeet luetaan huumausaineiksi jne. Heillä kun on apteekkialalla olevia tuttavia, joilta he voisivat noita tietoja itselleen onkia. )

Ja lapsikin on joskus aiemmin sanonut, ettei tykkää mennä mummolaan, kun siellä häntä vain koko ajan komennetaan.

Tosin äitini aina puhelimessa kehuu, että voi miten nätisti lapsi on täällä ollutkaan ja toisinaan kuitenkin kauhea mekastus + komentaminen kuuluu taustalta. Juu ompa lapsi tosiaan kiltisti.

Niin ja kerrankin, kun lapsi oli ollut pitemmän aikaa mummolassa, tulleessaan kotiin takaisin, pappa oli aivan väsähtäneen oloinen ja tuumasi vain, että tuo lapsi ei sitten tottele yhtään mitään.

Mutta ensi viikon olen jo itse töissä, eikä lapselle ole muuta lomanviettopaikkaa, kuin mummola. Joten sinne hänen on sitten mentävä.

Kunhan hiihtoloma koittaa niin pakataan lapset ja kamppeet auton kyytiin ja lähdetään Vuokattiin loman viettoon. Lapset laskettelevat ja hiihtävät. Ehkä myös uivat.

Siis AP anteeksi mitä? Laiminlyöt lapsen lääkehoidon sen takia että mummo ei tykkää?!:O

Sori, mut lapseni ei menisi mummolaan tuossa tapauksessa... =(

No näin ollaan toimittu jo hyvän aikaa. Ei se lääkkeen puute mitään muuta aiheuta kun hirveän levottomuuden ja kovaäänisyyden ja juoksentelemisen ja pienimuotoisen härnäämisen.

Alkuviikon on päivät mummin kanssa. Hiihtävät ja ulkoilevat. Mulla on to-su lomaa. Lähdetään Tampereella. Ollaan hotellissa yötä, käydään hoplopissa ja shoppaillaan ideaparkissa Lempäälässä. Viikonloppuna ihan vaan lusmuillaan ja ulkoillaan paljon.

Teinipoika on viikolla töissä ja viikonlopulla lähtee tyttiksensä kanssa Ruotsiin laskettelemaan.

Teinineiti (14 v) lähtee parhaan kaverini kahden vanhimman lapsen (15 ja 16 v) kanssa Kaustiselle. Ovat viikonlopun ja alkuviikon isäni ja äitini kanssa laskettelemassa ja sitten kun vanhemmat lähtevät Espanjaan, vetäytyvät nuoret pariksi päiväksi isäni erämaamajalle harjoittelemaan henkiinjäämistä.

Pienimmät 5 ja 6 v menevät ensin muutamaksi päiväksi Ouluun mummolaan (Ohjelmassa mm. teatteria ja hoplopia) ja sitten kotiin palattuaan alkavat viikon mittaisen hiihtokoulun ja iltaisin uimakoulun.

Isommat kuka mitäkin. Osa töissä, osa koulussa, osa lomalla. Lapsenlapsista kaksi osallistuu noihin samoihin hiihtokouluihin ja uimakouluihin.

:)

En kyllä minäkään lasta päästäis ap:n tapauksessa. Siis mummon kanssa pitäis olla selvät säännöt että lääkkeet annetaan ajallaan ym. Eikö isovanhemmat oo tajunneet lääkkeiden ja riehumisen välistä yhteyttä. Selitä asiallisesti että ne lääkkeet auttaa lasta olemaan normaali. Onhan tuo lapsellekin painajainen olla viikko ilman lääkettä jos muuten syö jatkuvasti. Tuleeko vieroitus oireitakin?

Meillä mies lähtee 4 isoimman kanssa remontoimaan mökkiä pohjoiseen. Tai yks noista menee kummitädilleen siks aikaa. Käyvät toki pilkillä sit samalla ym lomailuakin, vaikka on pakollistakin hommaa tiedossa.
Minä jään kahden pienimmän kanssa kotiin. Noille ei onneksi kovin kummosia tarvi keksiä kun ovat tyytyväisiä. Pari videoa ja karkkipussi ovat jo luksusta :D niille. Loppuviikko miehellä töitä et sitte pitää kattoa mitä keksin. Mut helpointa ohjelmaa varmaan yökyläilyt sit kavereiden kanssa puolin ja toisin.

Mutta siis ap:lle,

lapsihan ei mene minnekään, ellei lääkkeitä anneta. Piste. Adhd-ihmiselle on kidutusta, jos toimiva lääkitys kielletään.

*trust me, I know it*

• Tykkää
Reactions: Jätkä
Onneksi mun äiti ymmärtäis jos mun lapsella adhd todettaisi ja lääkitys siihen aloitettaisi..
Äitini tietäsi,että lääkitys olisi minulle se viimeinen vaihtoehto ja sitä ennen kaikki olisi kokeiltu.
(kiitän luojaa,että äitini on ollut tukemassa minua yli vilkkaan tyttäreni kanssa ja neuvonut)
Äitini ymmärtäisi tämän kaiken koska siskollanikin on adhd..

Mutta alkuperäiseen kysymykseen.
En tiedä vielä mitä lapset tekevät..
Varmaan ismopi on puolet lomasta isänsä luona ja käydään sitten minun mummolla ( eli lasten isomummolla ) jonain päivänä saunomassa ja syömässä.
Ei olla suunniteltu ihmeempiä.
Isommalle on luvattu hyvästä käytöksestä myös elokuvissa käynti ja ravintolassa käynti palkinnoksi ja hiihtolomalla tuo palkinto sitten tulee täytäntöön. :)

[QUOTE="tara";25714251]Kunhan hiihtoloma koittaa niin pakataan lapset ja kamppeet auton kyytiin ja lähdetään Vuokattiin loman viettoon. Lapset laskettelevat ja hiihtävät. Ehkä myös uivat.[/QUOTE]

Tervetuloa :-)

Yhteistyössä