Mitä lapsenne syövät ravintolassa?

Kovasti riippuu ravintolasta ja ulkonasyönnin tarkoituksesta: jos ollaan autoreissulla ja joudutaan pysähtymään motorestissä valinta on usein tuo kanakorihässäkkä :)

Jos ollaan tietoisesti ravintolakäynnillä niin usein pyydetään jokin nk. aikuisten listalla oleva ruoka puolitettuna. Tosin useasti joudutaan tähän pyytämään muutosta, esim jättämään kastike pois tms. Eli usein lasten lautasella on kalaa tai lihaa ja lisuke vihanneksineen.

Riippuu ravintolasta. Lihapullat, lehtipihvi, pizza, pasta on usein valittuja. Mekin ollaan usein pyydetty aikuisten annos puolitettuna. Ihan joka ravintolassa tuo ei onnistu, mutta useimmiten onneksi kyllä. Olisi kurja, jos lasten ravintolakokemukset kutistuisi lastenlistan ranskalaisiin. Varsinkin, jos ollaan pidemmällä lomalla. Päivästä toiseen ranskalaisia ja nakkeja lasten listalta :/ Mä olen joskus piilotellutkin noita lastenlistoja, jos ovat olleet kovin ranskalaispainotteisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29484130:
Saako itse päättää ruuan? Meneekö aina perus nakit ja ranet vai jotain muuta?

chateu brien skotlannin perunoilla viikuna kastikkeella + vuosi kerta limua cola de sandrossia vuodelta 1924.

ottaa lastenlistalta mielten hampparin ai jos e ole kanakorin tai lihapullat, ranskiksia pitää olla. Teini haluaa pihviä tai kanaatai pizzaa. Miksi pitäisi ottaa ruokaa jota ei halua?

Viimeksi söivät lihapullia ja perunamuusia ja annos oli naurettavan pieni. Kala kelpaa yleensä nuoremmalle hyvin, isompi on syönyt myös hampurilaisen, siis sellaisen kunnon purilaisen eri mitään mäkkärikamaa. Yleensä lasten ruokalista on aika vaatimaton, mutta yleensä me käydäänkin syömässä ns. kotiruokapaikoissa, joissa ruoka on parempaa ja sitä saa ottaa sen verran kuin haluaa ja tarjolla on myös salaattia.

Ei ainakaan ranskalaisia ja nakkeja/lihapullia. Ne ei kotonakaan maistu, niin ihan turha niitä on koittaa ravintolassakaan tarjota.
Lohta, broileria tai possua ottaa useimmiten, perunamuusilla.

Saa valita itse. Riippuu paikasta. Lasten listat jää usein sivuun sen takia, ettei niissä ole muuta kuin nakki/ranskalaiset/lihapullat/nugetit, tykkää kyllä kolmesta ekasta mutta enemmän esim kalasta tai pihvistä tai keitoista.

• Tykkää
Reactions: Gaijin
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29484130:
Saako itse päättää ruuan? Meneekö aina perus nakit ja ranet vai jotain muuta?

No ei todellakaan mitään nauravia nakkeja ainakaan, lehtipihviä, lohta ja aikuisten lisukkeet siihen, itse saavat valita.

Käsittämätöntä että ihmiset ei anna makuelämyksiä lapsille. Eikö listalta oikeesti löydy kuin nakkeja ja ranskalaisia?
Meillä lapsi (3v) tilaa aikuisten listalta ja saa maistella ruokia, mitâ ei tulisi tehtyä kotona.

Yhteistyössä