Mitä laittais possusuikaleista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Petra"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Petra"

Vieras
Erehdyin ostamaan possusuikaleita alennuksesta, ja nyt ne pitäis sitten käyttää. Mutta mihin? En oo ihan hirveesti aiemmin possusta ruokaa tehnyt, pää lyö ihan tyhjää.

Olisko kenelläkään ehdotuksia? Jotain kastiketta, pataa..?

Alkuperäinen kirjoittaja Tätä vaikka;30769892:
Teen usein sellaista että paistan ne, lisään soijaa (ei muuta maustetta) ja lopuksi pussillisen wok vihanneksia. Syödään riisin kanssa.

Tarviiko noita possuja hauduttaa? Oon ymmärtänyt, että jäävät sitkeiksi jos ei.

Tee possu-kasvispataa, kypsyy ja mureutuu uunissa.
Lihakeitto
Lihakastike ja perunamuusi tai riisi- ohra

Niin lihakeitto, ihan hyvin noista possusuikaleista voi tehdä keiton.
Mitä ihmettelemistä siinä on ?

[QUOTE="...";30769957]Ehdotin siis aapeelle, osui vaan viesti hauskaan kohtaan :D[/QUOTE]

Hups,anteeksi :ashamed:
Mie jo luulin että ihmettelit mun lihakeittoa.
Juu molemmat sit ajateltiin samaa ruokaa :D

[QUOTE="Petra";30769932]Tarviiko noita possuja hauduttaa? Oon ymmärtänyt, että jäävät sitkeiksi jos ei.[/QUOTE]

Ei jää sitkeiksi, mutta kannattaa paistaa kunnolla ruskeiksi.

Possusuikaleet mureutuu kyllä nopsaan, ei tarvi samanlaista haudutusta kuin naudanliha. toki huonolaatuisissa suikaleissa on paljon 'sattumia' eli jänteitä ja kalvoja. Jos on niille herkkä niin sitten kannattaa tehdä pataruokaa.

Paistaisin sipulit ja jotain sieniä pakastimesta(tai herkkusieniä) ja ne suikaleet. Päälle ripotellaan jauhoja, sekoitetaan ja vettä päälle. Suolaa ja pippuria ainakin. Antaa hautua 10-15min Lopuksi voi laittaa lorauksen kermaa/smetanaa/tuorejuustoa jos tykkää.

Jos laitat lihasuikaleet yöksi tilkkaan vettä johon on sekoitettu ruokalusikallinen ruokasoodaa, ovat seuraavana päivänä todella pehmeitä. Toimii myös "huonommilla" suikaleilla.

Jos laitat lihasuikaleet yöksi tilkkaan vettä johon on sekoitettu ruokalusikallinen ruokasoodaa, ovat seuraavana päivänä todella pehmeitä. Toimii myös "huonommilla" suikaleilla.

Toimii. Jos on jänteitä tai kalvoja niin niihin nyt ei pure. Kiinalaisissa paikoissa mureuttavat naudanlihan tuollalailla, voi tehä riippumattomasta (tuoreesta) lihastakin ja tulee mureaa, niin ja ei tartte olla fileetä tai edes paistia. +ainut keino saada siitä lihasta samanlaista kuin kiinalaisissa rafloissa, tietenkin kun tekevät siellä noin.

En ole itse yötä pitänyt, pari tuntiakin meinasi olla liikaa kun viimeksi tein. Riippuu varmaan soodan annostuksesta.

Toimii. Jos on jänteitä tai kalvoja niin niihin nyt ei pure. Kiinalaisissa paikoissa mureuttavat naudanlihan tuollalailla, voi tehä riippumattomasta (tuoreesta) lihastakin ja tulee mureaa, niin ja ei tartte olla fileetä tai edes paistia. +ainut keino saada siitä lihasta samanlaista kuin kiinalaisissa rafloissa, tietenkin kun tekevät siellä noin.

En ole itse yötä pitänyt, pari tuntiakin meinasi olla liikaa kun viimeksi tein. Riippuu varmaan soodan annostuksesta.

jeps, tämä on meidän kotitekoisten kiinalaisten salaisuus :D ananasmehu toimii myös marinadina samoin.

Ja varmaan kyllä lyhyempikin aika riittää, itse olen varmuuden vuoksi laittanut aina edellisiltana ruokasoodaan. en kyllä ole huomannut että olisi mennyt mureus "yli" tuossakaan ajassa.

jeps, tämä on meidän kotitekoisten kiinalaisten salaisuus :D ananasmehu toimii myös marinadina samoin.

Ja varmaan kyllä lyhyempikin aika riittää, itse olen varmuuden vuoksi laittanut aina edellisiltana ruokasoodaan. en kyllä ole huomannut että olisi mennyt mureus "yli" tuossakaan ajassa.

Jost een kiinalaista possun ulkofilee versiona niin siinähän ei tartte tai jos varmasti hyvin riiputetusta eli raakakypsennetystä naudan ulkofileestä tai paistista niin en ole mureuttanut tollalailla vaikka ei tulekkaan samanlaista kuin raflassa mutta monesti naudanpaistit esim on sellasia että pitää tehä noin muuten ois ihan kumia.
Mie paistan niitä noin 20-30s pannulla, en ala käristelemään niitä. Aina ensin teen pikkuerän kokeeksi paitsi noi oliko minkä lafkan lihoja missä on se "takuumurea" teksti niin ovat ihan mureita enkä tee koesatsia ensin.

Niin mulla meni vähän yli ne jotka oli kaks tuntia. Se liha alkaa hajoamaan liikaa pinnalta eli siinä on niinkuin märkä kuorrutus päällä :$.
Tuore ananas ja nimenomaan se puinen keskusta, siinä on eniten niitä lihanhajoittaja entsyymeitä - moninkertaisesti verrattuna niihin "syötäviin" osiin.
Tosin ne myös marinoi sen lihan makean ananaksen makuiseksi. Siksi sooda on hyvä myös.

Yhteistyössä