Mitä laitatte pääsiäiseksi ruoaksi, jos ei lammas/karitsa kiinnosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kurpitsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Naudan palanen uuniin, siihen seuraksi vihanneksia ja vaikka kermaperunat. Ja joku hyvä soosi :) . Mäkään en syö lammasta. Mun suussa se liha maistuu ihan lapaselle :x .

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Naudan palanen uuniin, siihen seuraksi vihanneksia ja vaikka kermaperunat. Ja joku hyvä soosi :) . Mäkään en syö lammasta. Mun suussa se liha maistuu ihan lapaselle :x .

Samma häär. kermaperunat, uuniperunat toisena päivänä ja kolmantena vaikka muusi. Jotain herkullisia jälkiruokia.....

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:

Kannattaa joskus kokeilla hyvin valmistettua luomulammasta. Maku on kaukana lapasesta.

Ok, eli taidanpa tehdä broileria ja jotain "parempaa" salaattia ainakin yhtenä päivänä.. ja jotkut kermaperunat olis varmaan hyvää :) Kiitoksia ohjeista ja ehkäpä minäkin jonain päivänä uskallan maistaa lammasta, vaikkapa luomuisena.

Jos lampaanliha on rasvaista tai pahaa, olet ostanut vanhan lampaan lihaa! Nimittäit karitsan liha on mietoa, pehmeää ja vähärasvaista. Ulkomaalaisesta lihasta ei välttämättä tiedä mitä se on, vaikka lukisi "karitsan paisti" ym. Osta siis suoraan tuottajalta! Monella suomalaisella tilalla on lampailla hyvält oltavat. Ne saavat lauduntaa koko kesän ja useilla on myös talvisin mahdollisuus päästä lampolasta ulos tarhaan.

Lampaanlihan tuotanto Suomessa ei todellakaan ole samanlaista massatuotantoa kuin kanan, sian tai naudanlihan tuotanto, joissa eläimet ovat usein ahtaissa betoninavetoissa.
Itse ostan lampaanlihani suoraan tuottajalta, jolta haen itse lihan. Olen todennut eläimet hyvinvoiviksi, joten voin hyvällä mielellä nauttia lihasta!

Yhteistyössä